komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
MPK
LOTTO

poniedziałek, 27 maja 2019

Augustyna, Juliana

6 grudnia koniec numeru 997 odbieranego przez dyżurnego w Świdnicy

czwartek, 29.11.2018 14:56 , komentarze: 0 , odsłony: 2480
kategorie artykułu:

Wojewoda Dolnośląski informuje, że zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, od dnia 3 grudnia 2018 r. Centrum Powiadamiania Ratunkowego we Wrocławiu (CPR) rozpocznie przejmowanie obsługi numeru alarmowego 997. Proces ten zakończy się 12 grudnia 2018 r. W powiecie świdnickim numer 997 zostanie przejęty przez CPR w czwartek 6 grudnia o godzinie 13.00. 

Oznacza to, że osoba zgłaszająca po wybraniu numeru 997 z dowolnego miejsca na obszarze województwa dolnośląskiego zostanie połączona z CPR we Wrocławiu, tak samo jak w przypadku wybrania numeru 112.

Zgłoszenie obsługiwane w CPR zostanie przyjęte przez operatora numerów alarmowych, wprowadzone do systemu teleinformatycznego i przekazane do dyżurnego Policji, a w przypadku takiej konieczności – również do innych służb – w zależności od charakteru zagrożenia lub zdarzenia.

Przejęcie obsługi numeru 997 przez CPR spowoduje skrócenie czasu oczekiwania na połączenie z numerem alarmowym do kilkunastu sekund. Obecnie na podjęcie połączenia kierowanego na numer 997 trzeba czekać nawet do kilkudziesięciu sekund (a nawet minut w przypadku dużych miast), co jest spowodowane dużą liczbą zgłoszeń – w dużej części niezasadnych, w czasie których osoby potrzebujące pomocy oczekują na linii.

Obsługa numeru 997 w CPR umożliwi, w razie potrzeby, automatyczne przekierowanie połączenia do innego CPR, np. w przypadku zajętości wszystkich operatorów. Tam zgłoszenie zostanie przyjęte niezwłocznie i przekazane do właściwej miejscowo jednostki Policji, a to wpłynie na szybkość podjęcia interwencji przez służby. Tego rodzaju rozwiązanie doskonale sprawdza się już kilka lat w przypadku numeru 112, gdzie czas oczekiwania średnio wynosi zaledwie 10-12 sekund. Tak samo będzie z numerem 997, ponieważ będzie on funkcjonował w oparciu o nowoczesną infrastrukturę teletechniczną, w ramach której działa numer 112.

Średni wzrost liczby połączeń w CPR po przejęciu numeru 997 w skali kraju wynosi ok. 8%. Taki sam rezultat spodziewany jest w CPR we Wrocławiu. W chwili obecnej miesięcznie CPR obsługuje około 100 tys. zgłoszeń.

Przejęcie obsługi 997 w CPR w poszczególnych województwach zostało już zrealizowane. Województwo dolnośląskie jest ujęte w harmonogramie MSWiA jako ostatnie, z uwagi na zakończoną na początku listopada tego roku inwestycję Zintegrowanego Centrum Bezpieczeństwa Wojewody Dolnośląskiego we Wrocławiu, gdzie zlokalizowane jest Centrum Powiadamiania Ratunkowego, przeniesione wraz z całą infrastrukturą z dotychczasowej lokalizacji.

Obecnie w CPR we Wrocławiu przez całą dobę dyżur pełni około 12-14 osób.

CZYTAJ TAKŻE:

Zlikwidowali dyspozytornię w Świdnicy. Na karetkę pacjenci czekają dłużej

 

Wasze komentarze


sobota, 25.5.2019 15:14
sobota, 25.5.2019 12:44
KOLONIE nad morzem
KOLONIE nad morzem
Praca na GoWork
Praca na GoWork
Eldomik serwis AGD
Eldomik serwis AGD
Przedszkole Abrakadabra
Przedszkole Abrakadabra
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele
Szpital LATAWIEC
Szpital LATAWIEC
TAXI Świdnica
TAXI Świdnica
Mati Autogaz
Mati Autogaz
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
Kino Cinema3D
Kino Cinema3D
Cukiernia Kasia
Cukiernia Kasia