NIE dla A2, TAK dla A4 [Foto]
Sprawę przebiegu projektowanej drogi S8 na bieżąco pilotuje wójt Zbigniew Tur. Gospodarz kłodzkiej gminy dwukrotnie rozmawiał o niej z ministrem M. Dworczykiem, a teraz – 16 czerwca – spotkali się w Wojciechowicach z protestującymi przeciwko wariantowi A2. Wariantowi szczególnie niekorzystnemu dla Gminy Kłodzko, gdyż zabiera tereny atrakcyjne pod względem inwestycyjnym, krajobrazowym, jak również zakłada wyburzenie kilkunastu domostw, a kilkanaście innych nieruchomości skazuje na uciążliwe sąsiedztwo estakad i drogi ekspresowej. Na spotkanie wybrano zresztą miejsce o wybitnych walorach widokowych – u podnóża dawnego Zajazdu „Kukułka” z wyjątkową panoramą gór.
- Dziękuję za zaangażowanie. Teren jest fantastyczny, piękny… Jako parlamentarzyści, zrobimy wszystko, aby jeszcze raz został przeanalizowany ten wariant i decyzje, które są wypracowane przez ekspertów, inżynierów, a nie polityków – mówił do zebranych minister Dworczyk, któremu towarzyszyli poseł Marcin Gwóźdź i senator Aleksander Szwed. - My możemy wspierać państwa racje i do tego możemy się zobowiązać.
Natomiast – jak stwierdził – zasługą parlamentarzystów jest te 7 mld zł, które znalazły się na budowę dwóch dróg szybkiego ruchu na południu Dolnego Śląska. Zaznaczył, iż w lipcu i sierpniu br. mają być składane wnioski o wydanie decyzji środowiskowych. Dopiero po jej wydaniu – co trawa nawet do roku, a jednocześnie w tym czasie mogą być prowadzone konsultacje społeczne - zatwierdzony zostanie ostateczny przebieg trasy. Minister przyznał, iż żywi nadzieję, że jakieś porozumienie zostanie wypracowane.
Kontrowersyjny wariant A2 drogi S8 budzi społeczny sprzeciw, który daje o sobie znać w postaci takich spotkań jak to 16 czerwca w Wojciechowicach, ale nie tylko. Jego wyrazem są również podpisy, które już trafiły do ministra. - W imieniu Komitetu chciałbym przekazać 4 tys. kopii podpisów i ponad 1200 podpisów elektronicznych za wariantem A4 i przeciwko wariantowi A2 mieszkańców Gminy Kłodzko, miasta… - mówił wójt Z. Tur, przekazując ministrowi grubą teczkę.
Przeczytaj komentarze (41)
Komentarze (41)
NIE dla wariantu A2
Po pierwsze : wariant A4 jest najbardziej EKOLOGICZNY, auta mniej spalą paliwa na krótszym odcinku i na dodatek nie będą zmuszeni kierowcy skracać sobie drogę jadąc przez Bardo 9 km starym szlakiem zamiast 20 km droga okrężną, bo będzie SZYBCIEJ i zaoszczędzą na PALIWIE.
Po drugie : wariant A4 nie zniszczy CENNYCH TERENÓW KRAJOBRAZOWO TURYSTYCZNYCH.
Po trzecie : NIE TRZEBA BĘDZIE NISZCZYĆ DOBYTKU MIESZKAŃCÓW i ICH WYSIEDLAĆ.
Po czwarte : wariant A4 wpisze się w planowaną obwodnicę Złotego Stoku od Laskówki będzie przedłużeniem drogi K46 .
Po piąte : wariant A4 to najkrótsze połączenie do Kłodzka, Polanicy, Kudowy, Bystrzycy Kłodzkiej, Międzylesia, Boboszowa.
Argumentów można wyliczać jeszcze więcej .
Panowie i Panie inżynierowie od budowy dróg - My na tych terenach mieszkamy , znamy każdy kamień; Wy wodzicie palcem po mapie i tego co My widzimy NIE DOSTRZEGACIE.
Realizując takie inwestycje nie można kierować się wyłącznie kosztami bo TANIE z ZAŁOŻENIA jest GORSZE i TANIO najwięcej ROBi SZKÓD
Przecież aby inwestorzy chcieli włożyć tu kasę musi być dobra komunikacja...