ITD skontrolowało kolejne pojazdy. Ich stan zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego
W ubiegłym tygodniu inspektorzy z Oddziału Terenowego Inspekcji Transportu Drogowego w Kłodzku zatrzymali kolejne pojazdy, których stan techniczny, jak wykazała kontrola, zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Pierwszy przypadek ujawniony został 6 marca w Kłodzku. Inspektorzy zatrzymali do kontroli pojazd należący do przewoźnika z województwa kujawsko-pomorskiego. W związku z uzasadnionym podejrzeniem używania w ruchu drogowym niesprawnego pojazdu został on skierowany na banie techniczne w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów, gdzie stwierdzono zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego usterki zawieszenia pneumatycznego układu hamulcowego (m. in. zbyt duża różnica sił hamowania na kołach drugiej osi oraz zbyt mała siła hamowania na lewym kole drugiej osi).
W oparciu o wyniki kontroli, dowód rejestracyjny pojazdu zatrzymany został, a wobec kierowcy zastosowano postępowania mandatowe. W stosunku do przewoźnika wszczęte zostanie natomiast administracyjne postępowanie wyjaśniające w sprawie nałożenia kary pieniężnej.
- 7 marca 2019 roku Inspektorzy z WITD Wrocław, oddział terenowy w Kłodzku skontrolowali wzbudzający ich obawy co do stanu technicznego i niewłaściwego zabezpieczenia ładunku, pojazd ciężarowy lokalnego przewoźnika, który poruszał się drogą publiczną w gęstym ruchu drogowym - informuje Woźniak Daniel z WITD.
Nieprawidłowości ujawnione w toku podjętych czynności zaskoczyły nawet samych kontrolujących, który przecież niejedno już na drodze widzieli. Ładunek, ważący łącznie 15 t był zabezpieczony jedynie dwoma, luźnymi pasami, które w żaden sposób nie stanowiły jakiegokolwiek zabezpieczenia. Podczas przewozu przemieścił się on zresztą na skrzyni ładunkowej.
Badanie stanu technicznego pojazdu wykazało ogromną ilość rażących usterek, które w większości stanowiły poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Inspektorzy przeprowadzili szczegółową kontrolę auta przy wykorzystaniu urządzeń stacji kontroli pojazdów i ujawnili m.in.: uszkodzoną zwrotnicę tj. poluzowany wspornik drążka kierowniczego (jest to jedyny element łączący przekładnię kierowniczą z kołami pojazdu), wycieki płynów eksploatacyjnych, popękane tarcze hamulcowe I osi, całkowity brak hamowania kół III osi oraz jednego koła II osi, niesprawny hamulec postojowy, niesprawność układu pneumatycznego uruchamiającego hamulce – ubytki powietrza, nadmierna absorpcja, brak tulei stabilizatora, uszkodzone tuleje drążków reakcyjnych, uszkodzone ogumienie, zaawansowana korozja ramy głównej, nadmierne luzy połączeń układu kierowniczego. Dodatkowo użytkownik pojazdu naprawiał wcześniej zawieszenie w sposób niedopuszczalny, spawając uszkodzone elementy - relacjonują inspektorzy ITD.
W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami zostało wobec przewoźnika wszczęte postępowanie administracyjne. Dodatkowo przedsiębiorca, będący jednocześnie kierowcą, został ukarany mandatem karnym za przewożenie niezabezpieczonego ładunku.
Jak podkreślają inspektorzy, takie przypadki stanowią na szczęście coraz mniejszy odsetek w ogólnej liczbie kontrolowanych przez dolnośląską ITD pojazdów.
Przeczytaj komentarze (13)
Komentarze (13)