Sygnalizacja świetlna zamiast ronda na drodze Dzierżoniów - Bielawa?
W przyszłym roku rozpocznie się budowa obwodnicy Dzierżoniowa na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 (ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie, wyjazd w kierunku Bielawy) do ronda na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 383 (droga Dzierżoniów-Pieszyce). Inwestycja będzie kosztować ponad 40 milionów złotych. Szacunkowy koszt budowy całej obwodnicy Dzierżoniowa wynosi niemal 160 mln złotych. CZYTAJ: Jest umowa na II etap obwodnicy Dzierżoniowa [WIDEO].
Wydane w 2012 roku pozwolenie na budowę II etapu obwodnicy Dzierżoniowa obejmowało swoim zakresem m. in. budowę skrzyżowania obwodnicy Dzierżoniowa z drogą wojewódzką nr 384 w ciągu ul. Batalionów Chłopskich (wyjazd z Dzierżoniowa w kierunku Bielawy) w formie ronda, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 341. Czy kolej dla Bielawy wymusi zmianę projektu z 2012 r. i zamiast ronda na drodze Dzierżoniów - Bielawa powstanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną? Patrz: Szlaban kolejowy na obwodnicy Dzierżoniowa.
- 11,8 km to docelowa długość całej drogi (red. obwodnicy Dzierżoniowa). Odcinek ujęty w II etapie inwestycji ma długość 2,81 km. Projekt obejmuje budowę ronda w ciągu ul. Batalionów Chłopskich, za którym obwodnica przecina czynną od zeszłego roku linię kolejową nr 341 relacji Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia. Z uwagi na fakt, że zezwolenie na realizację tej inwestycji zostało wydane na koniec 2012 r., wykonawca jest upoważniony do optymalizacji rozwiązań projektowych tak, aby odpowiadały aktualnym warunkom przestrzennym i stanowi prawnemu, a także by uwzględniały najnowsze rozwiązania i praktyki w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na dziś nie możemy jeszcze określić, czy i w jakim zakresie projekt będzie optymalizowany. Ostatnią część obwodnicy Dzierżoniowa stanowić będzie odcinek od skrzyżowania z DW 382 (teren gminy Piława Górna) do DW 384 (ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie). Nie ma jeszcze ustalonego harmonogramu realizacji tej inwestycji - informuje Doba.pl Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Lokalna społeczność liczy na sprawny przebieg prac i mądre rozwiązania dla kolidujących ze sobą problemów. Miejmy nadzieję, że uda się pozyskać środki finansowe na III etap i w najbliższych latach będziemy się cieszyć nową drogą, która stworzy nowe możliwości rozwoju gospodarczego naszego powiatu.
Komentarze (56)
przygotować lewoskręt przed rondem też długi i ze światłem stop od strony Bielawy. przygotować długi pas jazdy na wprost dla jadących od strony Piławy również ze światłem stop przed rondem. od strony Pieszyc nic nie trzeba robić bo będzie szlaban. Ten problem jest banalny do ogarnięcia. wystarczy chcieć. nie da się tu publikować zdjęc to był to narysował dla tych co nie zrozumieli. Wszak szlaban opuści się na 3 minuty 4/5 razy dziennie. trzeba zastosować rozwiązanie niestandardowe ale uzyteczne
Koszty pewnie będą wyższe ale z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych (PKP, kierowcy, rolnicy i działkowicze).
a-ii-etap-obwodnicy-dzierzoniowa-wideo-/
47802/0?fbclid=IwAR2OyCeW-Pu5e-1jlsP2_I6
XwTL5IdmezaVVUHGX7pj0gxLHObgkBmIxFZ8
To ponad 2x tyle ile sasin przewalił na wybory, które się nie odbyły