Awarie na os. Tęczowym 27
W ostatnich dniach miały miejsce awarie w budynku os. Tęczowe 27 w Dzierżoniowie. Mieszkańcy poprosili naszą redakcję o interwencję w tej sprawie, bowiem uważali, że naprawa zbytnio się przeciąga. Jednocześnie chcieli, by dzierżoniowska Spółdzielnia Mieszkaniowa stwierdziła czy nie ma uwag, co do wykonanych tam prac.
Oświadczenie Spółdzielni Mieszkaniowej w Dzierżoniowie
Spółdzielnia Mieszkaniowa w Dzierżoniowie w odpowiedzi na maila z dnia 23 marca 2020 r. z godziny 11:57, informuje że awaria która miała miejsce na budynku Osiedle Tęczowe na 27 została usunięta tego dnia. Jednocześnie informujemy, że w budynku nie nastąpiły żadne szkody, ani straty mieszkańców spowodowane zaistniałą awarią.
Budynek os. Tęczowe nr 27 jest budynkiem, który jest zamieszkały od 10 lat. Został wykonany zgodnie ze sztuką oraz prawem budowlanym, na podstawie uzyskanego pozwolenia na budowę, w dostosowaniu do zapisów obowiązującego planu zagospodarowania przestrzennego.
Jest to bardzo nowoczesny budynek, który posiada między innymi skojarzone, alternatywne źródło ciepła usytuowane w tym budynku, kotłowni gazowej połączonej z kolektorami słonecznymi usytuowanymi na dachu budynku, w pełni zautomatyzowanej i autonomicznej.
Niestety nawet w tak nowoczesnych układach zdarzają się awarie. W tym przypadku w wyniku chwilowego przepięcia w instalacji elektrycznej połączonej z instalacją niezależnego podtrzymania zasilania w energię elektryczną w jaką wyposażona jest kotłownia usytuowana w tym budynku, nastąpiły w krótkim czasie po sobie dwie awarie jedna w kotłowni, a druga w zestawie pomp. Jednakże bardzo szybka interwencja ze strony pracowników Spółdzielni spowodowała zdiagnozowanie zaistniałej sytuacji awaryjnej i podjęcie niezbędnych działań naprawczych, związanych również z zamówieniem i dostawą niezbędnych podzespołów, w tym zestawu pompowego.
Bardzo szybko interwencja ze strony służb technicznych Spółdzielni spowodowała, że mieszkańcu budynku os. Tęczowe nr 27 mieli cały czas ciągłość ogrzewania mieszkań i dostawy ciepłej wody, a skutki uszkodzenia zestawu pompowego spowodowały wyłącznie zawilgocenia posadzki w piwnicach budynku ze śladową ilością wody.
Pomimo panującego stanu epidemii koronawirusa ogłoszonego w Polsce przez Rząd i trudnościach w zamawianiu i dostarczaniu specjalistycznych elementów i urządzeń w tym trudnym czasie, udało się pierwszą część awarii usunąć 19 marca, a druga część awarii została usunięta w dniu 23 marca.
Była ta pierwsza tego typu złożona awaria od 10 lat, od początku wybudowania budynku os. Tęczowe nr 27. Pracownicy Spółdzielni byli do dyspozycji mieszkańców nawet po godzinach pracy Spółdzielni, również w weekend w sobotę o godzinie 18 00 , gdzie byli w budynku przy usuwaniu awarii i dzięki temu w budynku była ciągła dostawa centralnego ogrzewania i ciepłej wody i wyeliminowano jakiekolwiek straty i szkody dla mieszkańców, które nie wystąpiły.
Jednocześnie informujemy, że pomimo ogłoszenia przez Rząd stanu epidemii koronawirusa w Polsce, wszelkie sprawy awarii, bądź inne związane z obsługą spółdzielczych zasobów mieszkaniowych można zgłaszać do Spółdzielni Mieszkaniowej w Dzierżoniowie pod numerami:
74 831 44 73, 74 831 44 74, 74 831 44 75 w godzinach pracy Spółdzielni tj.
-
Poniedziałki, Środy od 7:30 do 15:30
-
Wtorki, Czwartki od 7:30 do 16:00
-
Piątki od 7:30 do 14:30
W przypadku awarii prosimy kontaktować się pod numerem 74 831 52 64 cały tydzień w godzinach od 8:00 do 22:00.
Wszelkie sprawy wymagające formy pisemnej prosimy kierować drogą elektroniczną na adresy skrzynek pocztowych e-mail podanych na stronie https://smdzierzoniow.pl/
W przypadku korespondencji w postaci tradycyjnej prosimy o wrzucanie jej do skrzynki na listy zamontowanej przy głównym wejściu do Spółdzielni Mieszkaniowej.
Komentarze (31)
Więc oszczędza na materiałach, na wykonawcach, na wszystkim. A później wychodzi pękający strop, pękające ściany, cieknące rury, paląca się instalacja, osiadająca podłoga. Jak to wszystko wytrzyma 3 lata do końca gwarancji to jest czysty zysk. Jak coś się spie...li wcześniej, to przyjadą z silikonem i załatają. Nie oszczędzają na silikonie i pianie, bo to wszystko załata.
Nam jest lepiej i to jest najważniejsze
Latem podgrzanie ciepłej wody powinno być za darmo, a rozliczenie przychodzi normalnie za każdy m3.