Drugi etap budowy bielawskiej kolei coraz bardziej realny
28 listopada Województwo Dolnośląskie przejęło od PKP S.A. następne sześć linii kolejowych o łącznej długości blisko 100 km. Co ważne, wśród przejmowanych odcinków znalazła się także trakcja kolejowa relacji "Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra".
Przypomnieć należy, że 31 VII 2019 r., w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego we Wrocławiu, burmistrz Bielawy podpisał w imieniu Gminy Bielawa "List intencyjny", w którym Marszałek Województwa Dolnośląskiego - Cezary Przybylski oraz przedstawiciele kilku innych gmin zadeklarowali współpracę w kontekście przejmowania i rewitalizacji przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego linii kolejowych, aby m.in. wspólnie przeciwdziałać wykluczeniu komunikacyjnemu i zadbać o rozwój turystyki i potencjału gospodarczego regionu.
List jest odpowiedzią na podjętą w marcu tego roku uchwałę Sejmiku Województwa o udziale w rządowym Programie Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej. Rządowy program zakłada odpowiednie planowanie i wsparcie inwestycji usprawniających komunikację pasażerską na poziomie międzyregionalnym i regionalnym.
Głównymi inspiratorami, żeby nie powiedzieć lokomotywami tej inicjatywy, są radny Sejmiku Województwa Dolnośląskiego Patryk Wild oraz Patryk Hałaczkiewicz z Kolei Dolnośląskich.
Jednym z zadań przewidzianych do realizacji w ramach ww. programu jest II etap budowy linii kolejowej do Bielawy tj. od dworca Bielawa Zachodnia, poprzez Zbiornik "Sudety", aż do Nowej Bielawy (przy ul. Sowiej).
Według deklaracji samorządu wojewódzkiego, II etap budowy kolei do Bielawy powinien zostać zrealizowany w ciągu najbliższych 2-3 lat.
Źródło: Andrzej Hordyj
Przeczytaj komentarze (73)
Komentarze (73)
Kiedy remont ul. Sowiej i Nowobielawskiej? Na wsiach ludzie mają lepsze drogi! Wstyd Bielawo!
W kolej na prowincji inwestowało się przed wojną i zaraz po. Teraz rozsądne rządy inwestują w energię odnawialną, elektryczne samochody, remontują i rozwijają autostrady. Ta kolej to fanaberia Bezpartyjnych Sprzedawczyków, którzy w zamian za poparcie PiS-u dostali obietnice inwestycji w koleje, w których pracuje Pan Hałaczkiewicz. Parodia cyrku !
WSTRZYMOJESZ WAZNA INWESTYCIE DLA REGIONU TO KARIERY TYM NIEZROBISZ ,P WILD
Teraz czekamy na powrót pociągów z Piławy Górnej do Wrocławia przez Niemczę.
Mieszkańcy dopiero będą zadowoleni po uruchomieniu połączenia.
Brawa dla nowych inwestycji kolejowych.
... Pominę zupełnie nietrafione określenie "trakcja kolejowa" - to nawet nie jest sieć trakcyjna. Trakcja kolejowa określa typ taboru: spalinowa albo elektryczna. Jakie pojazdy więc zostały przejęte?... ech...
Podsumowując: nie ma lini kolejowej do Srebrnej Góry. I nie będzie. Zapraszam na wycieczkę szlakiem dawnej linii kolejowej nr 327 - kto się przejdzie, ten zrozumie.
Napiszcie chociaż co jest powodem wstrzymania prac przy tym przystanku.