Połączenie kolejowe do Bielawy coraz bliżej
Wszystko wskazuje na to, że uruchomienie na nowo połączenia kolejowego pomiędzy Dzierżoniowem a Bielawą nabierze tempa. PKP, które do niedawna odmówiły przekazania województwu dolnośląskiemu wspomnianej trasy kolejowej, teraz zmieniły zdanie i są gotowe oddać linię. Dolnośląski Urząd Marszałkowski dąży do przejęcia na własność torów kolejowych, ponieważ chce przy współpracy z bielawskim samorządem oraz w oparciu o fundusze unijne, zmodernizować trasę na całej długości. Zgodę na przekazanie linii kolejowej wyrażają władze PKP oraz rząd. Z przeprowadzonej inwentaryzacji przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei we Wrocławiu wynika, że koszt remontu mógłby wynieść około 15 mln zł. Zdecydowana większość tej kwoty zostałaby jednak sfinansowana ze środków zewnętrznych.
Po remoncie kursy z Wrocławia zostałyby przedłużone do Bielawy w ramach rozkładu jazdy Kolei Dolnośląskich, które obecnie dojeżdżają do Dzierżoniowa.
Działania podejmowane przez Dolnośląski Urząd Wojewódzki są między innymi efektem porozumienia, które samorządy zrzeszone w Stowarzyszeniu Turystycznym Gmin Gór Sowich podpisały w styczniu 2016 roku z Kolejami Dolnośląskimi, w sprawie uruchomienia połączenia kolejowego do Bielawy.
- Jestem w stałym kontakcie z władzami województwa dolnośląskiego w tej sprawie. Dziękuję więc panu marszałkowi oraz prezesowi Kolei Dolnośląskich za zaangażowanie i skuteczne działania na rzecz przywrócenia połączenia kolejowego do Bielawy – mówi Piotr Łyżwa burmistrz Bielawy.
źródło: UM Bielawa
Przeczytaj komentarze (110)
Komentarze (110)
GDYBY GLUPOTA MIALA SKRZYDLA TO BY FRUWALA !
Ps 8-emka totalnie zakorkowana, wypadki-korki , Wroclaw zakorkowany.
Autobus przyspieszony jedzie 2 godz (wczoraj) w oparach spalin a sznobus (bezposredni) sklimatyzowany oswietlony wygodny jedzie 1godz 20 min. (9:47 - 11:07 )
Te 15 milionów to nie jest kasa miasta że można ją przeznaczyć na byle co, przecież wyraźnie pisze że większość tych środków zostanie pozyskana z zewnątrz
To jest bardzo proste i naiwne myślenie, w obecnych czasach ciężko trafić z jakąś dziedziną w której da się zrobić zysk z dnia na dzień, ta kolej jest inwestycją długoterminową i ciężko jest przewidzieć co się wydarzy w perspektywie kilku lat
Czytajcie moje ksiazki o PRL Walerian Domanski ksiegarniagazetypolskiej.pl lub kontak www.DomanskiBooks.com
Jakie pieniądze w błoto?
To jest bardzo inwestycja.
No tak ale jeśli dupsko wozi się tylko autem to tak dla tych to będą pieniądze wyrzucone w błoto....!!!!!
Nie pisz tego cze nie rozumiesz
A Jeszcze jazda do Srebrnej Góry na siedzeniach wykonanych z drewna
Do jeziora mpk
Inne samorządy dbają o swoich przewoźników - PKS Kłodzko, PKS Jelenia Góra i inni, a u nas PKS jest zostawiony sam sobie i pasażerowie i kierowcy muszą się męczyć Autosanami H10 i H9. Jest 2018 rok!!! Czas na nowy tabor, zrozumcie to w końcu.
Kolej jest , aby odciążyć zatłoczone drogi.
A Ty chcesz kolejne autokary.
Buhaba
nie mają samochodu jak nie pociągiem to by musieli jechać autobusem
więc żadnego odciążenia dróg nie będzie. Transport autobusowy
zarobi trochę mniej a my za to bekniemy 15 mln zł, a później prawdopodobnie
będziemy do tego dopłacać bo będzie przynosiło straty.
Pieniądze wyrzucone w błoto !!!!!!!!!!!!
Ale kto "bogatemu zabroni" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeżeli dopłacamy do górników , to możemy też do tego !!!!!!!!!!!
Ludzie do powiatu i tak - rowerkami , a miliony złotych w tory i trawę !!!!!!!!