List do Doba.pl dotyczący biletomatów w autobusach miejskich
List Czytelnika Doba.pl
Witam. Mam taka prośbę, czy moglibyście zając się sprawa biletomatów w autobusach oraz biletomatów na przestankach. Biletomaty od dwóch tygodni są nieczynne. 5 lutego spotkała mnie taka przygoda, że rano wsiadając do autobusu linii nr 15 biletomat był oczywiście nieczynny, siedziały panie z kontroli i zapytałam się kierowcy czy kiedykolwiek te biletomaty będą czynne. Usłyszałam od pani z kontrolo abym bilet sobie kupiła u kierowcy oczywiście. Kupiłabym ale za normalną cenę a nie za 5 zł. Dlatego się pytam dlaczego ZKM zeruje na biednych ludziach, mało się dorobili, wzięli by się do pracy jak każdy uczciwy obywatel naszego kraju a nie zerować na biednych ludziach. Zadzwoniłam do ZKM i usłyszałam, że mam sobie bilet kupić u kierowcy, pan z ZKM nie umiał mi odpowiedzieć na moje pytanie, kiedy będą czynne biletomaty. Bardzo proszę o poruszenie tej sprawy z góry dziękuje.
Pasażerka
Oświadczenie ZKM Bielawa
ZKM Bielawa sprzedał w 2017 roku za pomocą biletomatów ponad 309.000 biletów jednorazowych i okresowych ze znaczną przewagą tych pierwszych. Zdarzają się awarie urządzeń sprzedających bilety. Są one na bieżąco usuwane przez serwisanta. Mając na uwadze możliwość występowania takich sytuacji i zarazem wyrażając chęć podniesienia satysfakcji naszych pasażerów, ZKM Bielawa proponuje pasażerom 4 różne kanały dystrybucji biletów:
- za pomocą biletomatów stacjonarnych i mobilnych,
- poprzez sieć dystrybucji w punktach detalicznych - wykaz na http://zkm.um.bielawa.pl/PL/site/35/,
- poprzez telefony komórkowe i system moBILET,
- możliwość nabycia biletu u kierowcy.
Jesteśmy przekonani, że tak rozbudowana siec dystrybucji, jak i nowoczesny tabor autobusowy, przyczynią się do podniesienia komfortu podróżowania i spełnią oczekiwania pasażerów.
Przeczytaj komentarze (33)
Komentarze (33)
nadzór nad elementarnymi prawami klienta czy konsumenta - jakim jest
pasażer autobusu. Skoro moja wnuczka, wsiadająca do autobusu, gdzie ma być stanowisko sprzedaży biletu - to ma tam go kupić, a nie u kierowcy po zawyżonej cenie lub dzwonić do mnie, co ma co ma robić,
bo ma wyliczone. Nawalone urządzenie należy wymienić na sprawne - pobrane z magazynu. I to przed wyjazdem w trasę. Może by tak pracownicy Firmy "pobawili" w konduktorów i posmakowali jazdy w swoich autobusach i wysłuchali kulturalnych uwag współjadących..
Śmieją w w twarz swoim klientom, każą dopłacać stają się lichwiarzami.
Lichwa – jest nieetyczna z uwagi na zawyżone odsetki lub inne opłaty, w wyniku czego następuje nieuczciwe wzbogacenie się lub jej istotą jest czerpanie korzyści ze słabszej pozycji tj. klienta. To robi właśnie ZMK Bielawa, gdy automaty odmawiają współpracy z klientem. Takie przypadki można oddać do sądu, o wyłudzienie pieniędzy i mandatu. Żądać zwrotu pieniędzy i odszkodowania za straty moralne.Bo podpisywanie mandatu, udostępnianie swojego dowodu osobistego, etc., nie należy w autobusie do przyjemności.
alnosci
Jeśli chodzi o kurs PKSu z godz. 8:50, to można było chwilę dłużej poczekać i pojechać "Romańczukiem" 9:10 i później miejskim do Bielawy. Więcej z tym roboty, ale komfort jazdy zupełnie inny.
Za 5 zeta wolę dziecku coś do jedzenia kupić. ...