Sygnalizacja świetlna zamiast ronda na drodze Dzierżoniów - Bielawa?
W przyszłym roku rozpocznie się budowa obwodnicy Dzierżoniowa na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 384 (ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie, wyjazd w kierunku Bielawy) do ronda na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 383 (droga Dzierżoniów-Pieszyce). Inwestycja będzie kosztować ponad 40 milionów złotych. Szacunkowy koszt budowy całej obwodnicy Dzierżoniowa wynosi niemal 160 mln złotych. CZYTAJ: Jest umowa na II etap obwodnicy Dzierżoniowa [WIDEO].
Wydane w 2012 roku pozwolenie na budowę II etapu obwodnicy Dzierżoniowa obejmowało swoim zakresem m. in. budowę skrzyżowania obwodnicy Dzierżoniowa z drogą wojewódzką nr 384 w ciągu ul. Batalionów Chłopskich (wyjazd z Dzierżoniowa w kierunku Bielawy) w formie ronda, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 341. Czy kolej dla Bielawy wymusi zmianę projektu z 2012 r. i zamiast ronda na drodze Dzierżoniów - Bielawa powstanie skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną? Patrz: Szlaban kolejowy na obwodnicy Dzierżoniowa.
- 11,8 km to docelowa długość całej drogi (red. obwodnicy Dzierżoniowa). Odcinek ujęty w II etapie inwestycji ma długość 2,81 km. Projekt obejmuje budowę ronda w ciągu ul. Batalionów Chłopskich, za którym obwodnica przecina czynną od zeszłego roku linię kolejową nr 341 relacji Dzierżoniów – Bielawa Zachodnia. Z uwagi na fakt, że zezwolenie na realizację tej inwestycji zostało wydane na koniec 2012 r., wykonawca jest upoważniony do optymalizacji rozwiązań projektowych tak, aby odpowiadały aktualnym warunkom przestrzennym i stanowi prawnemu, a także by uwzględniały najnowsze rozwiązania i praktyki w dziedzinie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na dziś nie możemy jeszcze określić, czy i w jakim zakresie projekt będzie optymalizowany. Ostatnią część obwodnicy Dzierżoniowa stanowić będzie odcinek od skrzyżowania z DW 382 (teren gminy Piława Górna) do DW 384 (ul. Batalionów Chłopskich w Dzierżoniowie). Nie ma jeszcze ustalonego harmonogramu realizacji tej inwestycji - informuje Doba.pl Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.
Lokalna społeczność liczy na sprawny przebieg prac i mądre rozwiązania dla kolidujących ze sobą problemów. Miejmy nadzieję, że uda się pozyskać środki finansowe na III etap i w najbliższych latach będziemy się cieszyć nową drogą, która stworzy nowe możliwości rozwoju gospodarczego naszego powiatu.
Komentarze (56)