Zaprojektuj salon SPA po swojemu

środa, 2.10.2019 15:44 481

Za sprawą dużej konkurencji na rynku salonów SPA można zaobserwować stałe rozwijanie się branży, aby tylko sprostać wysokim oczekiwaniom konsumentów. Dodatkowo ci z kolei mają do dyspozycji różne tego typu obiekty, dostosowane do gustu poszczególnych osób. Niezbędne jest zatem wyróżnienie się na tym polu w celu przyciągnięcia jak największej ilości klientów.

Zacznij od SPA

W kwestii otwierania własnej działalności usługowej na pierwszym miejscu zawsze jest lokalizacja. Decydując się na miasto, warto się zastanowić nad wariantem „day SPA”, czyli salonie specjalizującym się w kosmetologii, leczeniu narządów ruchu i zapewnieniu relaksu. Kolejnym pomysłem jest „club SPA”, który składa się z gabinetów pielęgnacyjnych, masażowych i rytualnych. Ostatnimi czasy pojawiły się też „medical SPA”, dedykowane zabiegom medycyny estetycznej. Gdy marzy nam się salon z dala od miasta, to zastanówmy się nad „holistic SPA” (miejsce koncentrujące się na zapewnieniu jedności ciała z duchem), czy „green SPA” (którego stylistyka ekologiczna wykracza poza design, a przenosi się, chociażby na oferowane kosmetyki i zabiegi).

Określenie klienteli

Wiele osób zdaje się nie rozumieć tego, że wszechstronność w ujęciu działania dzisiejszych biznesów jest już postrzegana w sposób negatywny. Gdyby wszystkie salony SPA oferowały szeroką gamę dostępnych usług z różnych zakresów, to potencjalnemu klientowi zabraknie jakiegokolwiek kryterium do wyboru tego jednego. Aby tego uniknąć, lepiej jest się specjalizować. Istnieją takie przeznaczone wyłącznie dla kobiet, w których mogą się zarówno one spotykać na niezobowiązujących rozmowach, jak i na nietypowym wieczorze panieńskim.

To samo tyczy się tych dla mężczyzn, umożliwiających analogicznie stworzenie wieczoru kawalerskiego, ale co powiecie na spotkanie biznesowe? Z pewnością byłoby to ciekawe doświadczenie dla każdego uczestnika. Z przekroju dostępnych modeli warto też wspomnieć o salonach przeznaczonych tylko dla osób dorosłych i tych dedykowanych rodzinom z dziećmi. Jak widać, jest w czym wybierać.

Motyw przewodni salonu

Wspomnieliśmy wcześniej, że konkurencja nie śpi, dlatego wyrazisty motyw przewodni salonu pozwoli mu wystąpić przed szereg innych w celu przyciągnięcia klienteli. Niezależnie, jak będzie się on deklarował, kluczowe jest konsekwentne trzymanie się jego założeń. Innymi słowy, nie wystarczy skupić się na warstwie wizualnej miejsca, ale i jego ofercie zabiegowej.

Potrzebujesz pomocy przy zaprojektowaniu Twojego salonu SPA? Skorzystaj z oferty Studio Loko.