Wałbrzych Śródmieście - umowa podpisana!

piątek, 14.7.2017 20:15 4544 1

Wałbrzych Śródmieście już w 2020 roku ma zrewolucjonizować komunikację w mieście. W jednym miejscu powstanie Centrum Handlowe, przystanek kolejowy, dworzec autobusowy wraz z dużym parkingiem. Podróżni będą mieli łatwiej. Gmina Wałbrzych podpisała z PKP PLK porozumienie w sprawie budowy Centrum Przesiadkowego.

Modernizacja linii kolejowej w mieście elementem 

W ciągu najbliższych kilku tygodni rozstrzygnięty zostanie przetarg na wyłonienie wykonawcy przystanku Wałbrzych Śródmieście. Kolej przeznaczy na budowę wałbrzyskiego centrum przesiadkowego około 15 milionów złotych. Gmina Wałbrzych znaczną część prac zdążyła już ukończyć podczas remontu ulicy Wysockiego, kiedy przygotowano węzeł komunikacyjny z placem, na którym ma znaleźć się omawiane Centrum.

- Teren wykorzystany do budowy Centrum jest od blisko 15 lat własnością prywatną. Po rozmowach z właścicielem gruntu ustalono, że Fundusz Octava jako prywatny inwestor wybuduje budynek, w którym znajdzie się Galeria Handlowa. Na nas spadnie stworzenie drogi dojazdowej, miejsc parkingowych - relajonuje Roman Szełemej.

Proces modernizacji infrastruktury kolejowej w mieście  rozpoczął się już 2011 roku.

- Remont budynku Dworca Miasto był pierwszym etapem prac. Następnie pod koniec 2015 roku przejęliśmy od PKP niemal w całości Dworzec Szczawienko. Trwają tam obecnie prace nad rewitalizacją budynku dworca. Po ostatniej konsultacji z konserwatorem zabytków naprawiany jest zmurszały dach. - kontynuuje prezydent.

Przede wszystkim nowoczesne torowisko

- Dla nas kolejarzy najważniejsze jest nowoczesny system torowisk. Jest wtedy lepsza przepustowość, lepiej wszystko funkcjonuje - mówi dyrektor PLK Piotr Becz - Sam remont obiektów kolejowych zawsze jest fazowany, a prace na poszczególnych dworcach zazębiają się nawzajem.

Taki sposób myślenia sprawia, że przebudowywane torowisko w obrębie Dworca Szczawienko będzie remontowane na przemian z tym Świebodzicach. Kolejnym krokiem będzie budowa nowego Przystanku Śródmieście.

- W obrębie nowego przystanku torowisko również będzie poszerzone. To bardzo ważne jeśli wszystko ma dobrze funkcjonować - tłumaczy Piotr Becz.

Kolejowa komunikacja miejska?

- Liczymy na to, że frekwencja podróżnych, w co głęboko wierzę, będzie duża. - mówi Roman Szełemej. - Pozostałością wałbrzyskich kopalń jest mocno rozbudowana sieć torów w mieście. Pomimo tego, że część z nich została już rozebrana, istnieje możliwość połączenia poszczególnych części miasta właśnie linią kolejową.

Fakt, że pomiędzy Dworcem Szczawienko a Dworcem Wałbrzych Główny jest aż 20 kilometrów sugeruje, że pomysł takich połączeń może zostać wprowadzony w życie po zakończeniu budowy centrum przesiadkowego. Prezydent Roman Szełemej nie ukrywa, że jest zwolennikiem korzystania z tej formy komunikacji.

- Już teraz do Wrocławia pociągiem można dojechać w ciągu godziny. Nawet najbardziej brawurowa jazda samochodem nie pozwoli na tak krótki czas przejazdu. Można to wykorzystać. Podróżny może skorzystać z kolei by na przykład po wizycie w Starej Kopalni czy Galerii Victoria wsiąść do pociągu, dojechać na Dworzec Szczawienko, gdzie będzie czekał już autobus linii miejskiej. Mamy już wspólne z PLK bilety, możemy to wykorzystać - przedstawia pomysł prezydent Szełemej.

Do pełnego funkcjonowania wspomnianego systemu potrzebny jest jednak wspomniany już wcześniej Dworzec Wałbrzych Główny.

- Dworzec będzie wyremontowany już po zakończeniu prac nad budową przystanku Śródmieście. Jego przyszła rola musi być napisana na nowo - mówi Roman Szełemej.

 

 

 

Przeczytaj komentarze (1)

Komentarze (1)

AK sobota, 15.07.2017 08:30
Najbardziej to centrum handlowego tam brakuje.