Milionowy klient NFZ jest z Dolnego Śląska

wczoraj, 11 godz temu 0

Pan Marcin nie krył zaskoczenia, kiedy w poniedziałek o godzinie 10.30 w sali obsługi klientów przy Traugutta 55 we Wrocławiu, tuż po pobraniu z biletomatu numerka 156, dowiedział się, że jest milionowym klientem NFZ w całym kraju. Od razu otrzymał gratulacje i prezenty z rąk Marka Augustyna, wiceprezesa NFZ oraz Łukasza Sendeckiego, dyrektora dolnośląskiego oddziału NFZ. Wyjątkowy klient dostał zaproszenie na zwiedzanie Senatu Rzeczpospolitej Polskiej, roczny karnet do kiosku profilaktycznego oraz kosz z gadżetami NFZ przypominającymi o profilaktyce.

Pan Marcin przyszedł do wrocławskiego oddziału po kartę EKUZ, która umożliwia korzystanie z opieki medycznej podczas zagranicznych wyjazdów. W najbliższych dniach wybiera się na wakacje do Portugalii.

- Myślałem, że będzie to zwykły poniedziałek, a tu dzieją się rzeczy niewiarygodne. Byłem już tutaj wcześniej parę razy. Obsługa jest zawsze sprawna i miła  – powiedział pan Marcin.

Obecnie większość spraw związanych z NFZ jak np. wyrobienie EKUZ, wyjazd do sanatorium, potwierdzenie zlecenia na wózek inwalidzki czy ortezę odbywa się w dużej mierze elektronicznie, ale i tak sale obsługi NFZ w całej Polsce odwiedza 1,7 miliona osób rocznie.

- Sale obsługi klientów Narodowego Funduszu Zdrowia są już nie tylko miejscem załatwiania urzędowych spraw, ale także edukacji z zakresu profilaktyki. W całej Polsce kładziemy nacisk na edukację prozdrowotną. Mamy szereg propozycji takich jak kioski profilaktyczne, czy spotkania z ekspertami np: Środy z Profilaktyką i Czwartki z Farmaceutą po to, żeby nasz klient jednak nie stał się pacjentem - powiedział Marek Augustyn, wiceprezes Narodowego Funduszu Zdrowia. 

Od początku 2025 roku:

  • Narodowy Fundusz Zdrowia odwiedziło 1 milion osób, w tym w sali obsługi we Wrocławiu – 40 tysięcy klientów
  • ponad 36 tysięcy osób skorzystało z oferty stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia, w tym we Wrocławiu blisko 900 osób, niektóre więcej niż raz
  • 2,5 tysięcy wydarzeń profilaktycznych dla pacjentów zorganizowały w bieżącym roku OW NFZ,
  • EKUZ od pracowników wrocławskiej sali obsługi odebrało 37 tysięcy osób, a w całym województwie już ponad 90 tysięcy.

Sala obsługi we Wrocławiuw nowej lokalizacji, przy ul. Traugutta 55 została otwarta w 2021r. Jest nowoczesna i dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami. Mamy tu możliwość wejścia z psem asystującym (dla czworonoga jest przy wejściu miska z wodą), a do dyspozycji klientów jest także asystent osoby niepełnosprawnej. Salę wyposażono w pętle indukcyjne, które umożliwiają komunikację osobom głuchym i niedosłyszącym. Klienci poruszający się na wózkach mogą być obsługiwani przy stanowisku z regulowanym blatem. Na parterze obok sali jest także osobny pokój do obsługi indywidualnej, z którego np. mogą korzystać klienci w spektrum autyzmu. Z myślą o tych ostatnich we wszystkich oddziałach wojewódzkich NFZ wprowadzono „cichą godzinę” W każdy wtorek od 14.00 do 15.00 pracownicy wygaszają  światła i wyciszają telefony, aby zapewnić tym klientom większy komfort. Dodatkowo pracownicy potrafią porozumiewać się w języku migowym.

Oprócz tradycyjnej obsługi klientów przy Traugutta 55 organizowane są także różne wydarzenia prozdrowotne. W tym roku na takie wydarzenia promujące profilaktykę i zdrowy tryb życia dolnośląski NFZ zapraszał już 43 razy. Były to m.in.: pomiary ciśnienia, konsultacje z fizjoterapeutami, farmaceutami i przedstawicielami Sanepidu. Wydarzenia są jednodniowe np. Dzień Babci i Dziadka czy Dzień Dziecka, ale także tematyczne: Środy z Profilaktyką podczas, których można porozmawiać z ekspertami z różnych dziedzin i cotygodniowe np. Czwartek z Farmaceutą

W salach obsługi klientów NFZ m.in:

  • uzyskamy Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego oraz certyfikat tymczasowo zastępujący EKUZ,
  • zweryfikujemy ubezpieczenie zdrowotne,
  • zasięgniemy informacji w sprawach związanych z działalnością NFZ (leczenie, uzdrowiska, zaopatrzenie w wyroby medyczne),
  • podpiszemy umowę o dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne,
  • potwierdzimy Profil Zaufany oraz otrzymamy informacje o Internetowym Koncie Pacjenta, aplikacji mojeIKP,
  • skorzystamy ze stanowisk ds. profilaktyki i promocji zdrowia.
    Doradcy ds. profilaktyki:
    udzielają informacji o programach profilaktycznych,
    doradzają, jak się zgłosić do programów i wziąć w nich udział.

W każdym z 16 oddziałów wojewódzkich działa także samoobsługowy kiosk profilaktyczny. Można w nim samodzielnie wykonać najważniejsze pomiary zdrowotne, natomiast wyniki pomaga odczytać doradca.

Aby porozmawiać z doradcą wrocławskiego NFZ nie trzeba wychodzić z domu. Klienci mogą skorzystać z usługi e-Doradca NFZ, która umożliwia konsultację on-line. 

Sala przy ul. Traugutta, tak jak wszystkie sale obsługi klientów NFZ jest czynna w każdy poniedziałek od 8.00 do 18.00, a w pozostałe robocze dni tygodnia od 8.00 do 16.00.

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)