Wsparcie dla przedsiębiorców - dofinansowanie z Powiatowych Urzędów Pracy
Dyrektorzy Powiatowych Urzędów Pracy ogłaszają nabór wniosków przedsiębiorcy o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.).:
- PUP Świdnica / PUP Dzierżoniów w dniach od 22 kwietnia 2020 roku do 05 maja 2020 roku;
- PUP Wałbrzych w dniach od 21 kwietnia 2020 roku do 04 maja 2020 roku;
- PUP Sieradz od 20 kwietnia 2020 roku do 04 maja 2020 roku;
UWAGA:
O dofinansowanie mogą ubiegać się wyłącznie przedsiębiorcy prowadzący działalność gospodarczą przez okres co najmniej 14 m-cy bezpośrednio przed dniem złożenia wniosku.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Dofinansowanie to nie wyklucza możliwości skorzystania ze zwolnienia wpłat na ZUS (jeśli składali lub będą Państwo składać wnioski do ZUS) oraz korzystali jako mikroprzedsiębiorca z pożyczki do 5000,00 zł.
Z dofinansowania skorzystasz, wg poniższych warunków:
- przedsiębiorca, który posiada status mikroprzedsiębiorcy, małego albo średniego przedsiębiorcy w rozumieniu przepisów ustawy -Prawo przedsiębiorców;
- wystąpienie u przedsiębiorcy spadku obrotów gospodarczych o conajmniej: 30%, 50% lub 80%;
- zatrudnianie osób objętych wnioskiem;
- brak zaległości w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek ZUS do końca trzeciego kwartału 2019;
- przeznaczenie dofinansowania na koszty związane z wynagrodzeniami pracowników oraz składkami na ubezpieczenia społeczne, należnymi od tych wynagrodzeń
- nie otrzymanie dofinansowania na ten sam cel z innych środków publicznych;
- obowiązek utrzymania w zatrudnieniu pracowników objętych umową przez okres dofinansowania;
- brak przesłanek do ogłoszenia upadłości przedsiębiorcy, o których mowa w art. 11 lub art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r.–Prawo upadłościowe;
Wnioski należy składać:
- w postaci elektronicznej poprzez platformę praca.gov.pl po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym,
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/inneSprawy/wyborUrzedu?dest=TARCZA
lub
- w postaci papierowej wyłącznie za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Urzędu.
Do wniosku należy załączyć:
- podpisaną przez przedsiębiorcę umowę o wypłatę dofinansowania (w dwóch egzemplarzach jeżeli wniosek jest składany za pośrednictwem poczty lub skan podpisanej umowy gdy wniosek składany jest elektronicznie),
- oświadczenie przedsiębiorcy o zatrudnianiu w danym miesiącu pracowników objętych umową oraz kosztach wynagrodzeń każdego z tych pracowników i należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne (załącznik nr 2 do umowy),
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19,
- kalkulatory – wersja exel w części dotyczącej wynagrodzeń do wpisania przez Mefisto (w przypadku rozliczania wynagrodzeń Państwa pracowników)
- Oświadczenie o siedzibie/miejscu wykonywania pracy, jeżeli z dokumentów rejestrowych przedsiębiorcy (wpis do CEiDG, KRS) nie wynika, że prowadzi działalność na terenie powiatu.
Dodaj komentarz
Komentarze (0)