ZUS: Spotkanie z seniorami w sieci

środa, 28.9.2022 17:26 0

O tym jak bezpiecznie korzystać z Internetu, kiedy otworzyć drzwi odwiedzającym obcym osobom a kiedy nie? Jak uniknąć oszustw związanych z pieniędzmi?

Wszystkich seniorów i ich rodziny oraz opiekunów zapraszamy już w najbliższy poniedziałek 3 października o godz. 9.00 do udziału w spotkaniu online, które będzie poświęcone bezpieczeństwu.

Hasło spotkania to: Bezpiecznie, zdrowo bezgotówkowo. Uczestniczący w spotkaniu pracownik ZUS opowie o waloryzacji świadczeń, zasadach przeliczania emerytury, wcześniejszych emeryturach, a także zaletach posiadania konta w banku.

- O zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu oraz o tym, komu nie należy otwierać drzwi swojego mieszkania opowie oleśnicka policja – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku - Ponieważ spotkanie odbędzie się „na żywo” to oznacza, że w trakcie będzie także możliwość zadawania pytań – zachęca do udziału rzeczniczka.

Zapraszamy w poniedziałek: tytuł spotkania „Senior online” 3 października o godz. 9:00 na kanale YouTube Komendy Powiatowej Policji w Oleśnicy.

link do spotkania: https://youtu.be/ABjYsEvl5ik

Rzeczniczka wyjaśnia, że pracownicy Zakładu nie telefonują a tym bardziej nie odwiedzają klientów w domach szczególnie w sprawie zmiany numeru konta bankowego, przeliczania emerytury, badań lekarskich ani żadnych innych spraw, które są załatwiane wyłącznie poprzez bezpieczne kanały kontaktu z ZUS typu infolinia, portal PUE czy e-wizyta (która została przez seniora wcześniej umówiona) a nigdy w czasie osobistej wizyty u seniora w domu.

Wszyscy, którzy są zainteresowani jakimikolwiek sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych, mogą korzystać z całkowicie bezpłatnych konsultacji bezpośrednio na salach obsługi, bądź za pośrednictwem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem: (22) 560 16 00. Osoby, które posiadają indywidualne konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS) informacje mogą uzyskać także online oraz poprzez bezpieczną e-wizytę - bez konieczności wychodzenia z domu.

Pamiętajmy, że ZUS sprawy z klientami załatwia listownie lub w placówkach Zakładu,
a także poprzez wspomniany wyżej - uwierzytelniony profil na Platformie Usług Elektronicznych. Osobiste odwiedzenie klientów przez pracowników ZUS w ich domach jest wyjątkowo rzadkie. Dotyczy to tylko sytuacji, gdy przeprowadzana jest kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich. Pozostałe wizyty pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w domu klienta poprzedzane są pisemną informacją.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)