Więcej niż salon samochodowy

środa, 20.6.2018 09:18 977

Rynek motoryzacyjny w Polsce stale rośnie. Liczba zarejestrowanych nowych samochodów w 2017 wyniosła 483 tys. Zgodnie z prognozami PwC Autofacts w 2018 roku zostanie sprzedanych ponad 490 tys. nowych pojazdów, co przełoży się na 6% wzrost w stosunku do okresu poprzedniego. W roku 2020 wielkość rynku może sięgnąć nawet 525 tys. sprzedanych samochodów. Co oznacza to dla dealerów i salonów samochodowych?

Naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów oraz ogólnie panującym na rynku trendom wychodzą producenci aut. Zdając sobie sprawę, że głównym motorem napędowym wzrostu jest potrzeba unowocześnienia floty pojazdów i uczynienia jej bardziej ekonomiczną oraz ekologiczną, inwestują w działy badawczo-rozwojowe. W przyszłości głównym kryterium przewagi będzie poziom zaawansowania technologicznego w zakresie dodatkowych funkcji, ułatwień, zaawansowania systemów bezpieczeństwa oraz alternatywnych źródeł napędu.

Powyższe wartości oraz działania producentów odzwierciedlają się w rozwoju sieci dealerskiej i rozszerzaniu oferty finansowania, która poza tradycyjnym finansowaniem w postaci kredytu na zakup samochodu i leasingu dla firm oferuje tzw. full service leasing uwzględniający w zasadzie wszystkie koszty związane z posiadaniem floty w przedsiębiorstwie.

Rozwój sieci dealerskiej w odniesieniu do rynku wrocławskiego widać m.in. przez pryzmat prowadzonych w ubiegłych latach inwestycjach i powstających na mapie miasta nowych salonów samochodowych. Jednym z ostatnich tego typu przedsięwzięć jest dobiegający finalizacji budowy Motorpol Wrocław, gdzie pod jednym dachem dostępna będzie cała gama produktowa Volkswagen Osobowe i Volkswagen Użytkowe, SEAT oraz od jesieni 2018, wydzielona z marki SEAT - Cupra.

Wybór na powyższe marki padł nieprzypadkowo. Oferta samochodów Volkswagen jest kontynuacją działalności Motorpol Wrocław, znanej wszystkim wrocławianom z ulicy Pięknej 21. Marka SEAT natomiast, trafia do Motorpol Wrocław w wyniku przejęcia jej od Auto Group Polska (zostanie przeniesiona z Al. Karkonoskiej 59a).

Volkswagen utrzymuje się w pierwszej trójce najchętniej wybieranych marek samochodowych przez Polaków. Natomiast SEAT, w 2017 roku odnotował najlepszy wynik  ilości sprzedanych pojazdów od 2000 roku i zgodnie z prognozami powinien powiększać go rokrocznie. Nie dziwi więc fakt, iż to na te dwie marki postawili właściciele inwestycji przy ulicy Karkonoskiej 81.

Uzupełnieniem oferty eksponowanej w dwóch halach wystawienniczych jest serwis wyposażony w 30 podnośników dla samochodów osobowych i 6 dla samochodów użytkowych, profesjonalna blacharnia oraz lakiernia.

„Dla prawdziwych koneserów przygotowaliśmy coś specjalnego – jedyny w Polsce dział samochodów classic oraz strefę car spa. Mamy na uwadze komfort oraz czas naszych klientów, spełniając ich najwyższe wymagania.” – zapowiada prezes Motorpol Wrocław, kontynuując – „Motorpol Wrocław to nie tylko samochody i budynek. Motorpol jest miejscem pełnym pasji do motoryzacji, ludzi i emocji.”

Docelowe zatrudnienie w salonie oraz serwisie szacowane jest na 260 osób. To dzięki nim pisane są najróżniejsze historie. Nie tylko te motoryzacyjne. Największa z nich zaczyna się w weekend otwarcia: 30 czerwca - 1 lipca.

Otwarcie nowego salonu samochodowego jest dniem wyjątkowym dla każdego dealera. Do tej pory zarezerwowanym było dla wybranych osób. „Historię nowego salonu i serwisu Motorpol Wrocław chcemy zacząć pisać wspólnie z mieszkańcami naszego miasta i okolic. Idąc za tą ideą, na Wielkie Otwarcie postanowiliśmy zaprosić wszystkich fanów motoryzacji. Będą to dwa dni pełne atrakcji dla dzieci i dorosłych oraz - niepowtarzalna okazja, aby zwiedzić niemal cały obiekt od tzw. „kuchni”. Dla mieszkańców  Wrocławia będzie to pierwsze tego typu otwarcie nowego salonu samochodowego. Zgodnie z zapewnieniami zarządu Motorpol Wrocław, każdy znajdzie coś dla siebie. Podczas całego weekendu będzie można wziąć udział w konkursach, skorzystać z symulatorów zderzeń i dachowania, oddać krew, czy przeszkolić się z udzielania pierwszej pomocy. „Zależy nam na kompleksowym podejściu do zagadnienia motoryzacji – od oferty sprzedaży samochodu, przez usługi serwisowe, aż do bezpieczeństwa na drodze i umiejętności zachowania w sytuacjach ekstremalnych.” - podkreśla prezes Motorpol Wrocław.

Jak Motorpol Wrocław poradzi sobie z wciąż rosnącymi potrzebami pasjonatów motoryzacji oraz nowymi trendami na rynku? Z pewnością zobaczymy w najbliższym czasie. Pewne jest natomiast, że aktualnie salon samochody musi być czymś więcej niż miejscem sprzedaży aut. Musi być zarówno partnerem biznesowym dla firm, posiadających duże floty aut, ciekawą propozycją mile spędzonego czasu dla całej rodziny oraz odpowiedzią na najświeższe nowinki technologiczne i techniczne świata motoryzacji, dla prawdziwych pasjonatów samochodów.