komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
PKP
MPK
LOTTO
FORUM

środa, 17 października 2018

Wiktora, Marity

Ruszyła trzecia edycja Akademii Mikrograntów

wtorek, 25.9.2018 10:00 , komentarze: 0 , odsłony: 191
kategorie artykułu:

24 września ruszył nabór do trzeciej odsłony Akademii Mikrograntów – trzymiesięcznego cyklu bezpłatnych warsztatów i wykładów, które przygotują aktywnych mieszkańców Wrocławia do sprawnej realizacji i zarządzania projektami społecznymi. Zgłoszenia przyjmowane są do 7 października. 

Do udziału w Akademii Mikrograntów zaproszeni są szczególnie ci, którzy nie mają doświadczenia w realizowaniu projektów społecznych. Uczestnicy zajęć przez trzy miesiące będą pracować nad zdobyciem narzędzi i rozwojem umiejętności niezbędnych do prowadzenia oddolnych inicjatyw oraz działań na rzecz swojej okolicy i jej mieszkańców. 

W trakcie dziesięciu spotkań uczestnicy dowiedzą się m.in. jak zebrać i opisać potrzeby swojej grupy docelowej, dopasować typy działań do miejsca, w którym realizowany będzie projekt, stworzyć dobrze rozplanowany harmonogram i czytelny budżet, gdzie szukać partnerstw dla swojej inicjatywy, jak skutecznie dotrzeć do potencjalnych uczestników i prowadzić promocję wydarzenia, a także jak dzielić się efektami inicjatywy, a po jej sprawnym rozliczeniu zaplanować kolejną odsłonę w nowym wydaniu. 

Spotkania będą prowadzone przez specjalistów z dużym doświadczeniem w pracy nad społecznymi inicjatywami: lokalnych działaczy, praktyków oraz teoretyków animacji i edukacji społeczno-kulturalnej, a także osoby, które zrealizowały projekty w ramach Mikrograntów.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Nabór trwa od 24 września do 7 października – wypełniony formularz należy przesłać na adres mikrogranty@strefakultury.pl. Zgłaszać można się także telefonicznie (71 71-27-572) lub osobiście w Infopunkcie w Barbarze (ul. Świdnicka 8B).

Spotkania Akademii Mikrograntów odbywać się będą w Barbarze (Świdnicka 8B) od 14 października do 9 grudnia

Program Akademii Mikrograntów 3

14.10 / 10.00-13.00 (niedziela)
JAK ROZPOZNAĆ PROBLEMY MOJEJ NAJBLIŻSZEJ OKOLICY?
Katarzyna Wala (m. in. Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”) i Bartek Lis (m. in. NieKongres Animatorów Kultury, Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”, Fundacja Impact)

Po warsztacie uczestnicy będą wiedzieli, w jaki sposób rozpoznać problemy swojego najbliższego otoczenia i sąsiedzkiej społeczności. Nauczą się metod i technik mapowania pomysłów oraz sieciowania lokalnych partnerów i partnerek, co pozwoli im na zebranie grupy, która będzie mogła zaangażować się w tworzenie inicjatywy razem z nimi Prowadzący pomogą w określeniu potencjału terenu, na którym chcą działać uczestnicy i wykorzystaniu go do planowanych przez nich inicjatyw.

20.10 / 10.00-13.00 (sobota)
CHCĘ DZIAŁAĆ, ALE JAK ZACZĄĆ?

Anna Iwanowska (grupa nieformalna Mobilna Restauracja) i Dorota Wojtanowicz (Fundacja Znacznie Więcej) 

Po warsztacie uczestnicy będą w stanie określić główny cel projektu oraz skrystalizować zebrane i przeanalizowane informacje o swojej okolicy, potrzebach jej mieszkańców oraz funkcjonujących w niej partnerstwach i inicjatywach w „zaczyn” projektu. Dopasują swój pomysł do formy, którą charakteryzują się wnioski w różnorodnych programach grantowych. Dowiedzą się jak dobrze rozplanować w czasie swoje działania, do kogo zwrócić się o pomoc na danych etapach. Będą potrafili trafnie określić grupę odbiorców – beneficjentów oraz obszar swoich działań – co na pewno pomoże w skutecznej realizacji pomysłu. 

21.10 / 10.00-13.00 (niedziela)
DZIAŁAM i ZARZĄDZAM: RAZEM, SPRAWNIE I SKUTECZNIE

Aleksandra Bolek (Karłowice gotują (się)) i Paulina Galanciak (TIFF Collective i Wrocławska Fundacja Filmowa)

W czasie warsztatu uczestnicy dowiedzą się jak sprawnie współpracować przy realizacji małego, niskobudżetowego projektu, który stanowi dodatkowe zajęcie dla większości osób przy nim działających, co zazwyczaj może wiązać się z problemami komunikacyjnymi czy organizacyjnymi. Podział obowiązków i zadań, dopasowanie ich do typu osoby – to teoretycznie oczywiste kroki do podjęcia w każdym projekcie, które jednak bardzo często przepadają w toku jego realizacji. Dodatkowo uczestnicy poznają mobilne narzędzia do zarządzania pracą zespołu, działaniami do wykonania oraz prowadzenia i rozliczania budżetów swoich pomysłów. Tajemnicą przestaną być aplikacje do szybkiego komunikowania się i wymiany informacji przy zarządzaniu projektem. 

27.10 / 10.00-13.00 (sobota)
DZIAŁAM WSPÓLNIE

Tomasz Patoła (Kolektyw Pomysłów) i Aleksandra Stachura (Strefa Kultury Wrocław)

Nawiązywanie partnerstw z innymi podmiotami działającymi lokalnie to bardzo ważny i potrzebny krok przy organizacji niskobudżetowych projektów, który często pozwala na rozwinięcie inicjatywy i zdobycie nowych beneficjentów. Prowadzący opowiedzą jak z ich doświadczenia warto prowadzić rozmowy z potencjalnymi partnerami, gdzie ich szukać i do jakich działań angażować. Rola wolontariatu w małych projektach jest często bagatelizowana, a pozwala on na włączenie w proces organizacji i realizacji większej liczby osób, które mogą zdobyć doświadczenie i nowe kontakty.

10.11 / 10.00-13.00 (sobota)
KROK PO KROKU: JAK NAPISAĆ WNIOSEK? Przykład Mikrograntów

Zespół Programu Mikrogranty: Anna Bieliz i Justyna Kajta

Będziesz wiedzieć jak poprawnie spisać swoje pomysły w przykładowym formularzu zgłoszeniowym obowiązującym w Programie Współorganizacji Projektów dla osób fizycznych i grup nieformalnych Mikrogranty. Zapoznasz się z kryteriami, które obowiązują w ocenie komisji, poznasz proces jej pracy, dowiesz się jak podsumować zrealizowany już projekt w postaci sprawozdania oraz zastosować podstawowe narzędzia ewaluacji pracy z grupą. Wspólnie będziemy pracować nad budżetem i harmonogramem dopasowanym to specyfiki przykładowego projektu.

17.11 / 10.00-13.00 (sobota)
NIECH O NAS USŁYSZĄ, NIECH Z NAMI DZIAŁAJĄ

Ola Krupa (Stowarzyszenie PAKT) i Renata Piwko-Wolny (Stowarzyszenie Grupa z Pasją)

Dwie współpracownice mikroGRANTÓW, radne swoich osiedli, które zrealizowały z nami już kilka projektów pomogą w dobraniu odpowiednich sposobów i zakresów działań promocyjnych do typu inicjatywy. Podzielą się swoimi doświadczeniami, zarówno z realizacji projektów osiedlowych, jak i ogólnomiejskich. Przekażą uczestnikom jak z sukcesem stosować narzędzia internetowe, które pomagają w rozpromowaniu pomysłu, ale również metody „analogowego”, bezpośredniego dotarcia do odbiorców i potencjalnych uczestników projektu. Pokażą im potencjał lokalnych gazet, tablic ogłoszeń, ogłoszeń parafialnych czy działań bazujących na poczcie pantoflowej. 

24.11 / 10.00-13.00 (sobota)
O MOIM PROJEKCIE: PISZĘ I MÓWIĘ
Joanna Panciuchin (Stowarzyszenie PAKT) i Kuba Żary (Strefa Kultury Wrocław i Wrocławska Fundacja Filmowa

Dotarcie z działaniem do odpowiedniej grupy odbiorców wymaga dostosowania komunikatu do ich specyfiki – małe, sąsiedzkie społeczności, lokalne instytucje czy media, przedsiębiorcy, każdy z zainteresowanych szuka w nim czegoś dla siebie i czasami użycie adekwatnych słów odpowiada za sukces działania. Prowadzący z doświadczeniem w tworzeniu komunikatów informacyjnych oraz medialnych, a także w występach publicznych, również tych w radiu i telewizji, udzielą uczestnikom wielu wskazówek, na co zwracać uwagę czy jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. 

1.12 / 10.00-13.00 (sobota)
NIECH O NAS USŁYSZĄ, NIECH NAS ZOBACZĄ

Natalia Jerzak (Yerzak/MiserArt) i Magdalena Przewłocka (Strefa Kultury Wrocław)

W informowaniu i promowaniu o inicjatywie bardzo ważna jest warstwa wizualna, która bardzo często przyprawia początkujących organizatorów o największy ból głowy. Dwie koordynatorki-projektantki graficzne na licznych przykładach z najbliższego otoczenia przekonają uczestników, że wystarczy trochę sprytu i fantazji, żeby swojemu pomysłowi zapewnić oprawę wizualną. Plakat-kolaż ze zdjęć zebranych od mieszkańców osiedla czy ulotka zaprojektowania z dostępnych na wolnej licencji w internecie grafik to ciekawy, prosty i skuteczny sposób na stworzenie materiałów graficznych dla niskobudżetowego projektu, w którym nie znalazły się fundusze na zatrudnienie pełnowymiarowego grafika.

8.12 / 10.00-13.00 (sobota)
JAK ZORGANIZOWAĆ BUDŻET DLA MOJEJ INICJATYWY?

Maria Zięba (m. in. Fundacja Ładne Historie) i Sylwia Świerczyńska (ODA Firlej)

Kompetencje, które uczestnicy wyniosą z warsztatu to jasne i czytelne formułowanie budżetu dla osiedlowych inicjatyw, dopasowywanie ponoszonych kosztów do specyfiki projektu, jego czasu i zaangażowanych w realizację środków. Dowiedzą się jak racjonalnie szacować koszty przy niewielkim budżecie, jak w korzystny sposób dokonywać wyceny wynagrodzeń, usług i zakupów, pozyskać wsparcie w postaci barterów czy partnerstw, bezpłatnie korzystać z posiadanych zasobów. 

9.12 / 10.00-13.00 (sobota)
CHCĘ ZMIENIAĆ DALEJ: JAK ROZWIJAĆ PROJEKT?

Inez Kurzacz (MiserArt) i Marek Sztark (m. in. NieKongres Animatorów Kultury)

Po zakończeniu projektu i jego ewaluacji często będziesz stawał przed pytaniem – co dalej, czy kontynuować swoje działania, czy dalej angażować się w lokalne inicjatywy i jaki na to sposób jest dla Ciebie najbardziej odpowiedni. Dzięki spotkaniu z prowadzącymi będziesz w stanie określić, „jakim realizatorem projektów jesteś”. Dowiesz się jak zaplanować kolejne kroki rozwijające inicjatywę, otwierające ją na nowe grupy odbiorców i uczestników.

15.12 | 11:00–14:00
SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE i 8.Mikroagora

Wspólnie poświętujemy zakończenie Akademii Mikrograntów, podzielimy się doświadczeniami, a uczestnicy otrzymają też zaświadczenia uczestnictwa i „dyplomy”. Spotkanie podsumowujące będzie też świetną okazją do zaprezentowania efektów całorocznych działań Programu Mikrogranty w 2018 roku.

 

Wasze komentarze

wtorek, 16.10.2018 14:17
wtorek, 16.10.2018 07:00
poniedziałek, 15.10.2018 09:06
sobota, 6.10.2018 21:25
piątek, 5.10.2018 21:03
czwartek, 4.10.2018 07:40
biura do wynajęcia
Praca na GoWork
Praca na GoWork
monitoring GPS
Teagle
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
części Samsung
Wypożyczalnia osuszaczy
New-House
Sklep AZE
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele