komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
PKP
MPK
FORUM

czwartek, 27 lutego 2020

Gabriela, Anastazji

Pozycjonowanie strony w Google - skuteczne SEO to większa sprzedaż

wtorek, 11.2.2020 12:53 , odsłony: 120
kategorie artykułu:

SEO to narzędzie pozwalające na zwiększenie widoczności na liście internetowych wyszukiwań. Dlaczego dobra optymalizacja jest tak istotna? W jaki sposób zadbanie o tę kwestię może przyczynić się do zwiększenia przychodu firmy?

W dzisiejszych czasach użytkownicy sieci, chcąc zdobyć interesującą ich informację – niezależnie od tego, czy jest to wiedza na konkretny temat, czy też wiadomość o dostępności interesującego ich produktu – w danym rejonie, w pierwszej kolejności kierują się do wyszukiwarki Google. Rezultatem tego jest aż 63 000 wyszukiwań wpisywanych w każdej sekundzie. Stąd też tak istotna jest dobra widoczność w sieci – bez niej oferta danej firmy zostanie po prostu przeoczona. Przyjrzymy się kilku przykładom na to, jak pozycjonowanie stron sklepów w Google przyciąga klientów, a co za tym idzie – zwiększa wyniki sprzedażowe.

SEO a reklamy

Jeszcze nieco ponad dekadę temu jednym z głównych gwarantów dobrych wyników sprzedażowych były przemyślane kampanie reklamowe. Obecnie jednak internetowe reklamy są daleko zaskutecznym pozycjonowaniem stron (zapewnianym przez firmy takie jak http://sem-assistant.com/oferta/pozycjonowanie/), jeżeli chodzi o przyciąganie klientów. Organiczne wyniki wyszukiwań (czyli te pojawiające się po wpisaniu hasła w wyszukiwarce) są obecnie numerem jeden w dziedzinie przyciągania wizyt użytkowników, przebijając o 300% nawet linki prowadzące z niezwykle przecież popularnych mediów społecznościowych. Co więcej, ponad 70% użytkowników całkowicie ignoruje opłacane przez firmy reklamy, polegając tylko na wynikach organicznych wyszukiwań, a 89% kupujących w Internecie opiera swoje decyzje o wyniki działań wyszukiwarek.

To oznacza, że firmy ignorujące kwestie pozycjonowania strony narażone są na zaginięcie w gąszczu propozycji oferowanych przez Google, a tym samym na bycie zignorowanie przez potencjalnych klientów.

Na poziome lokalnym

Powyższe statytyski sugerują, że dbanie o pozycjonowanie stron w Google może zwiększyć firmowe przychody poprzez polepszenie widoczności strony. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorstw oferujących produkty bądź usługi przez Internet. Dobra optymalizacja SEO jest jednak także potężnym narzędziem, jeżeli chodzi o zdobywanie klientów lokalnych – 72% użytkowników wyszukujących produkt bądź usługę na urządzeniach mobilnych, opierając się o wyniki wyszukiwania, udaje się do sklepu w zasięgu do 8 kilometrów (z czego 50% klientów robi to w przeciągu jednego dnia). Potencjał, jaki pozycjonowanie stron WWW ma w kwestii zwiększania dochodów, widać zwłaszcza w branży żywieniowej, gdzie 84% wyszukiwań kończy się złożeniem zamówienia. Warto mieć jednak na uwadze, że dla użytowników szukających lokalnie liczą się tylko najbardziej widoczne firmy, gdyż aż 92% z nich nie wychodzi w swoich poszukiwaniach poza pierwszą stronę. Jak zatem zapewnić sobie na niej miejsce?

Sposób na dobre SEO 

Do pewnego stopnia możliwa jest samodzielne dbanie o dobrą pozycję w Google: w tej kwestii pomocne są takie działania jak zadbanie o pojawienie się na stronie wartościowych, czyli prowadzących do znanych i sprawdzonych stron linków, czy też dopracowanie jej funkcjonalność (ang. usability, czyliłatwość użytkowania strony). Nic jednak nie zastąpi wyników, jakie gwarantują specjaliści od SEO, którzy po wykonaniu audytu przeprowadzą działania skrojone pod potrzeby danej strony. Popularność tego rozwiązania nie przestaje rosnąć w siłę, o czym świadczą statystyki dotyczące globalnej wartości branży pozycjonowania SEO– w 2016 był on wart w sumie 65 mld $, podczas gdy w bieżącym roku ma już przekroczyć 80 mld $. Można zatem założyć, że działania tego rodzaju prowadzi większość chcących pozostać konkurencyjnymi firm.

Podsumowując, dobra optymalizacja SEO oraz dbanie o widoczność stron sklepu w Google zapewnia lepszą sprzedaż nie tylko firmom operującym jedynie w sieci, ale również tzw. biznesom stacjonarnym działającym na poziomie lokalnym. Korzyści z dobrego SEO czerpią jednak przede wszystkim firmy najbardziej widoczne, czyli te trafiające przynajmniej na pierwszą stronę wyszukiwań. Opłaca się zatem inwestować w SEO, by nie pozostać daleko w tyle za konkurencją.

 

 

 
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki