komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
PKP
MPK
FORUM

niedziela, 22 września 2019

Tomasza, Maurycego

Porównanie oferty firm kurierskich w ocenie klientów

czwartek, 22.8.2019 22:26 , odsłony: 117
kategorie artykułu:

Nie jest łatwo ocenić, które usługi kurierskie są najlepsze. Opinie na internecie często są ze sobą sprzeczne, dotyczą poszczególnych przypadków, niestety często specyficznych. Jakkolwiek warto się nimi kierować, są też inne mechanizmy sprawdzania jakości usług danej firmy kurierskiej.

Badania PIBJA – Polskiego Instytutu Badań Jakości

Jakość usług jest czymś wymiernym. Istnieją pewne faktory, dzięki którym możemy ją sprawdzić. Oczywiście sami tego nie zrobimy. Potrzebna jest bardzo duża baza danych. Ale tak się składa, że my jako konsumenci nie musimy tego robić. Istnieją pewne renomowane firmy, które zajmują się badaniem jakości usług na co dzień. Polski Instytut Badań Jakości wydaje się być zaufanym źródłem wiedzy na temat firm kurierskich z naszego rodzimego rynku. PIBJA zajmuje się analizowaniem danych nie tylko w Polsce, spółka ta należy do Consumer Guidance, działającego w Austrii, Niemczech, Szwajcarii i Holandii.

Jakie są największe firmy kurierskie w Polsce?

Osiem największych firm kurierskich w Polsce to InPost, Pocztex, UPS, GLS, Geis, FedEx, DPD i DHL (kolejność przypadkowa). Praktycznie każdy z nas widział kiedyś samochód dostawczy jednej z tych marek. Są one bardzo popularne. Dlatego to na nich skupili się specjaliści z PIBJA. Jakość usług liderów rynku została dogłębnie przebadana, a wyniki nie są specjalnym zaskoczeniem.

Jak badana jest jakość usług kurierskich?

Aby zbadać jakość usług kurierskich, ankietowani respondenci zostają poproszeni o udzielenie odpowiedzi na kilka pytań. Dotyczą one m.in. czasu oczekiwania na przesyłkę, zachowania kuriera (czy zapowiedział wcześniej swój przyjazd), możliwości ustalenia godziny odbioru, uprzejmości i punktualności kuriera, czy paczka była jakkolwiek uszkodzona (z zewnątrz i wewnątrz), kosztu nadania przesyłki, kontaktu z firmą kurierską i innowacyjności firmy kurierskiej. Dodatkowo uczestników badania zapytano o to, czy ponownie skorzystaliby z usług danej firmy kurierskiej, a także czy poleciliby tę usługę swoim bliskim.

Wyniki badań – która firma kurierska w Polsce jest najlepsza?

Według badań Polskiego Instytutu Badań Jakości najwyżej ocenianą marką jest InPost. Firma ta zdobyła najlepsze wyniki w aspekcie czasu oczekiwania na przesyłkę, uprzejmości kurierów, braku uszkodzeń, atrakcyjnych cen, oraz kontaktu z firmą. Tym samym InPost zdobył wyróżnienie PIBJA na rok 2019. Wynik zbiorczy to 84,5% ze średniej ważonej. To doskonały rezultat. Marka InPost stawia na innowacyjność i szybkie wdrażanie nowych rozwiązań. To w znacznej mierze zasługa InPostu, że paczkomaty stają się czymś powszechnym. To zresztą bardzo odpowiedzialny społecznie trend. Paczkomaty to nie tylko wygodne rozwiązanie dla klientów, ale też jedna z najbardziej ekologicznych metod dostawy.

Zamawianie kuriera – czy badania jakości mają znaczenie?

Tak naprawdę niewielu konsumentów dba o badania jakości. Częściej kierujemy się po prostu ceną. Ale na tym polu InPost też nie odstaje. PIBJA zdecydowała się na przebadanie stosunku jakości do ceny. Zestawione zostały więc określone ceny usług z wynikami w badaniach jakości. Na tym polu InPost zdeklasował konkurencje, a przewaga z badań jakości nie tylko się utrzymała, ale też wzrosła. Tym samym InPost utrzymuje swoją pozycję lidera rynkowego. Fanów innych firm kurierskich uspokajamy – zdrowa rywalizacja rynkowa jest na naszą korzyść. Cały rynek usług kurierskich się rozwija, nie tylko poszczególni liderzy. Z każdym dniem nadawanie paczek kurierskich staje się łatwiejsze i przyjemniejsze.

 
sobota, 21.9.2019 10:30
sobota, 21.9.2019 09:30
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele