Poradnik pozycjonowania ‒ o czym pamiętać, by zwiększyć widoczności strony www w Google?

środa, 5.10.2022 08:45 121

Widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania to wiele korzyści. Począwszy od większej rozpoznawalności, po przewagę nad konkurencją i rzecz jasna, wyższą konwersję. Warto więc jak najszybciej rozpocząć pozycjonowanie witryny. Jakie działania obejmuje wspomniany proces i na co zwrócić szczególną uwagę?

Pozycjonowanie - najważniejsze działania 

Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najwyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Walczymy o to, by najważniejsze dla naszego biznesu słowa kluczowe były widoczne w rankingu Google. Cały proces obejmuje zarówno działania on-site, czyli w obrębie strony www, jak i off-site, czyli poza stroną. Jakie konkretnie prace są konieczne, by zdobyć miejsce na szczycie rankingu Google? Pełna wersja poradnika znajduje się na stronie https://1stplace.pl/pozycjonowanie-stron-dla-poczatkujacych-poradnik-od-a-do-z/

Dokładna analiza fraz kluczowych  

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jak duży wpływ na pozycje strony www oraz na zyski firmy ma dobór słów kluczowych. Źle dobrane frazy, na przykład z niewielką liczbą wyszukiwań lub przeciwnie, frazy bardzo konkurencyjne, których wypozycjonowanie do TOP10 jest praktycznie niemożliwe (chyba że dysponujemy budżetem zbliżonym do znanych, rozpoznawalnych firm), mija się z celem. 

Warto więc dokładnie przemyśleć, jakie frazy będą dla nas optymalne. Czy w naszym przypadku sprawdzą się frazy lokalne, frazy typu long tail, czy mamy szanse na uzyskanie wysokich pozycji na frazy ogólne? 

Wartościowe treści to konieczność 

Na stronie nie może zabraknąć wartościowego contentu. Treści powinny być przyjazne dla użytkownika, dostarczać szczegółowych informacji na temat oferty, inspirować, odpowiadać na ważne pytania.

Zadbajmy o to, by teksty na naszej stronie były zrozumiałe dla użytkownika, jeśli musimy używać specjalistycznych pojęć, wyjaśnijmy, co oznaczają. Współczesny klient nie ma czasu, by zastanawiać się, co autor miał na myśli. Jeśli treści nie będą zrozumiałe, użytkownik wyłączy je, a to poskutkuje brakiem konwersji i wzrostem współczynnika odrzuceń. Wysoki współczynnik odrzuceń to sygnał dla Google, że strona nie spełnia oczekiwań użytkownika, a to przekłada się na niższe pozycje w rankingu Google. 

Co jeszcze warto uwzględnić, przygotowując treści na stronę? 

  • hierarchię nagłówków,
  • naturalne rozmieszczenie fraz kluczowych,
  • frazy semantyczne, kontekstowe ujęcie zapytania użytkownika, 
  • podział na akapity, światło na stronie www.

Linkowanie ‒ jakość nie liczba

Linki zewnętrzne to odnośniki prowadzące na pozycjonowaną stronę ze źródeł zewnętrznych. Spełniają one bardzo ważną rolę. Po pierwsze stanowią źródło dodatkowego ruchu. Załóżmy, że prowadzisz sklep z kremami do twarzy.  Przygotowujesz (lub zamawiasz u copywritera), ciekawy artykuł na temat doboru kremów do rodzaju skóry i publikujesz na portalu zewnętrznym, dotyczącym zdrowia i urody, o dużym ruchu i autorytecie. Użytkownicy odwiedzający ów portal trafią na Twój artykuł i być może odwiedzą Twoja stronę, zapamiętają Twoją markę, zainteresują się oferowanymi przez Ciebie kremami. 

To nie koniec, link dofollow z portalu zewnętrznego, zostaną potraktowane przez roboty jako polecenie Twojej strony. Zwiększy to wiarygodność witryny i przyczyni się do wzrostu widoczności.  

Optymalizacja techniczna - kolejny element pozycjonowania 

Aby witryna stała się przyjazna dla użytkowników, a jednocześnie była odwiedzana przez roboty Google i uzyskiwała coraz wyższe pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, musi być zoptymalizowana pod kątem technicznym. 

  • Witryna powinna działać bez zarzutu i ładować się w ułamku sekundy. Częste awarie lub zbyt długi czas oczekiwania aż strona będzie w pełni interaktywna, to utrata klientów, niższa pozycja w wyszukiwarce, a nawet ryzyko wyłączenia strony z indeksu.  
  • Kolejna kwestia to struktura strony. Architektura musi być tak rozplanowana, aby znalezienie informacji, produktów nie było problemem. Pamiętać także musimy o linkach wewnętrznych, które są rodzajem nawigacji naszej witryny. 

Błyskawiczne efekty pozycjonowania ‒ czy to możliwe?

Pozycjonowanie to wieloetapowy proces. Jeśli liczymy na to, że zadowalające efekty osiągniemy w krótkim czasie, niestety, jesteśmy w błędzie. Pozycjonowanie jest procesem wieloetapowym, rozłożonym w czasie, ale dającym trwałe efekty. Pierwszych rezultatów możemy spodziewać się po około 3-4 miesiącach, na bardziej odczuwalne efekty należy poczekać około 12 miesięcy. 

Aby cieszyć się z trwałych efektów, działania należy prowadzić regularnie. Liczba linków musi powiększać się z miesiąca na miesiąc. Google doceni także regularnie publikacje wartościowego contentu. Ważna jest również analiza zachowania użytkownika, weryfikacja efektów prac oraz działań konkurencji, a w razie potrzeby optymalizacja strategii. 

Tylko uczciwe metody pozycjonowania 

Pamiętajmy, aby trzymać się jak najdalej od nieuczciwych praktyk SEO, czyli Black hat SEO. 

Google nakłada kary na witryny pozycjonowanie z użyciem metod czarnego kapelusza. Są to kary w postaci spadku o kilkanaście do kilkudziesięciu pozycji w rankingu. W niektórych przypadkach strony są wyłączone z indeksacji, co jest równoznaczne z koniecznością inwestycji w budowę nowej witryny. 

Czy pozycjonowanie może być tanie? 

Czy pozycjonowanie może być tanie? I tak nie. Oczywiście możemy do minimum ograniczyć koszty, lecz wtedy działania także będą bardzo ograniczone, co sprawi, że czas oczekiwania na efekty będzie dłuższy, a same rezultaty mniej odczuwalne. Co więcej, konkurencja, która będzie inwestować w pozycjonowanie, szybko nas wyprzedzi. Warto więc postawić na optymalny budżet ‒ najlepiej, aby był on ustalony po przeprowadzeniu audytu SEO strony i analizie konkurencji. 

Pozycjonowanie z 1stplace.pl 

Zależy Ci na tym, by Twoja strona wyświetlała się na wysokich pozycjach, a konwersja wciąż wzrastała? To możliwe! Ale oczywiście wymaga odpowiedniej strategii i prowadzenia regularnych działań. Dobrze zdać się na specjalistów. Wszystkim zainteresowanym polecamy agencję 1stplace.pl. 1stplace.pl specjalizuje się w pozycjonowaniu stron i sklepów e-commerce. Zespół dba o to, by nawet niewielkie firmy każdego dnia były o krok dalej i stawały się gigantami w swojej branży.