Opakowanie w służbie reklamy. Skuteczne rozwiązanie marketingowe dla sklepów online

piątek, 30.10.2020 09:09 316

Zastanawiasz się jak przyciągnąć uwagę klientów? Nie wiesz jak budować pozytywny wizerunek swojej firmy? Chcesz wyróżnić się czymś na tle konkurencji? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco na te pytania, to najwyższy czas poszukać innowacyjnych metod marketingowych. W tym przypadku innowacja nie oznacza jednak konieczności ponoszenia olbrzymich wydatków na kampanię reklamową. Wystarczy zadbać o… opakowanie.

  1. Oryginalność

Prawa rynku są bezwzględne. Jeśli niczym się nie wyróżnisz, odpadniesz z gry, ponieważ nie zainteresujesz klientów. Musisz zatem poszukiwać własnych wyróżników. Jednym z nich może być unikalne logo, hasło reklamowe, strona WWW  albo… opakowanie. Pudełka z towarem docierają do rąk wszystkich klientów. Możemy zatem wykorzystać je jako nośnik reklamowy i element, który nada naszej firmie oryginalny wizerunek. W tym celu zamów specjalne kartony z nadrukiem. Możesz umieścić na nich dowolna grafikę, kolory i tekst np.: logo, adres strony, podziękowanie za zakupy, oryginalny obrazek albo emotikony. Możesz także zamówić pudełka okazjonalne. Wystarczy, że umieścisz na nich świąteczną grafikę i życzenia, a od razu wywołasz uśmiech na twarzach klientów. Takie opakowania sprawią, że twój sklep zapadnie klientom w pamięć, a ponadto przekonasz ich o najwyższym standardzie usług. Skoro nawet projekt pudełka został przygotowany z taką starannością, to zapewne towary też muszą być najwyższej jakości.

  1. Estetyka

Wszyscy lubią otrzymywać ładnie zapakowane przedmioty. Inaczej nie zadawalibyśmy sobie tyle trudu, by przygotować opakowania i torebki ozdobne na prezenty. Ta sama zasada obowiązuje także w przypadku zakupów online. Towar w estetycznym opakowaniu cieszy dwa razy bardziej. Działaj więc zgodnie z tą zasadą. Zamień szare standardowe pudełka na białe kartony. Te prezentują się zdecydowanie lepiej. Dla dodatkowego efektu możesz umieścić na nich taśmę lub etykietę z nadrukiem. Takie akcesoria, podobnie jak kartony na zamówienie, mogą zawierać unikalny obrazek, logo albo tekst. Ważna jest jednak nie tylko grafika, lecz także typ opakowania. Kartony klapowe są uniwersalne, ale jeśli zależy ci na estetyce powinieneś wybrać kartony fasonowe.  Prezentują się nowocześnie i mają szerokie zastosowanie. Nadają się m.in. do wysyłki: akcesoriów, drobnej odzieży czy sprzętów elektronicznych.

  1. Bezpieczeństwo

Wysłany przez ciebie towar musi pokonać bardzo długą trasę zanim trafi do rąk klienta. W czasie transportu, przenoszenia i sortowania narażony jest na szereg niekorzystnych czynników: wstrząsy, uderzenia, nacisk czy wilgoć. Każda rzecz, którą wysyłamy do nabywcy powinna zatem zostać starannie zabezpieczona. Ta kwestia jest niezwykle istotna, bowiem uznanie ewentualnej reklamacji przez firmę kurierską uzależnione jest właśnie od sposobu spakowania towaru. Jak prawidłowo go zabezpieczyć? Po pierwsze musisz wybrać pudełko w odpowiednim rozmiarze. Jeśli wybierzesz za małe, tektura może łatwo ulec uszkodzeniu, jeśli za duże – będziesz musiał wypełnić pustą przestrzeń sporą ilością wypełniacza. Po drugie wszystkie szklane rzeczy, sprzęty elektroniczne i kruche przedmioty owiń kilkoma warstwami folii bąbelkowej. Taka folia doskonale amortyzuje wstrząsy i chroni przed zarysowaniami. Pamiętaj, by przedmioty nie stykały się ze ściankami kartonu ani z innymi umieszczonymi w nim rzeczami. Wolne miejsce w kartonie wypełnij papierem, pianką lub skropakiem.  Do zamknięcia pudełka użyj wytrzymałej taśmy pakowej z dodatkiem kauczuku. Teraz wystarczy już tylko zaadresować i nadać przesyłkę bez obawy o uszkodzenie. 

  1. Ekologia

Troska o środowisko to ostatnio bardzo głośny temat. Nawet jeżeli sam nie skupiasz się na ekologicznych rozwiązaniach, musisz wiedzieć, że wśród twoich klientów są zwolennicy takich metod. Powinieneś więc odpowiedzieć na ich potrzeby. Jak to zrobić? Zrezygnuj z papierowych wypełniaczy na rzecz skropaku ekologicznego, który został wyprodukowany ze składników pochodzenia roślinnego. Mniejsze pudełka obwiązuj jutowym sznurkiem zamiast taśmy. Ograniczaj także dołączanie do przesyłek papierowych faktur. Daj klientom możliwość wyboru elektronicznej wersji.

W walce o uwagę klientów liczy się każdy, nawet najmniejszy szczegół. Powinniśmy zatem zadbać o projekt opakowania, które zapewni naszym towarom pełne bezpieczeństwo, a nam możliwość budowania unikalnego wizerunku firmy. Takie pudełka to niewielki wydatek. Efekty będą za to zdumiewające.