Nowy wiadukt we Wrocławiu zakończy inwestycję za 1,3 mld złotych

niedziela, 12.4.2015 14:35 3638 0

Nowy przystanek Wrocław Grabiszyn i peron na stacji Wrocław Zachodni, wyremontowane tory stacji Wrocław Gądów, dodatkowe urządzenia sterowania oraz więcej informacji dla podróżnych – PLK przygotowała ostatnią fazę modernizacji linii E 59 we Wrocławiu. To jedna z najbardziej obciążonych tras kolejowych w Polsce.

- Po korekcie rozkładu jazdy, 26 kwietnia we Wrocławiu rozpoczyna się kluczowy etap modernizacji linii kolejowej E 59 Wroclaw – granica województwa dolnośląskiego.50 km trasy do Wrocławia już w najważniejszym zakresie zakończono. We Wrocławiu efektem pierwszego etapu modernizacji jest m.in. wiadukt nad ulicą Grabiszyńską - jedna nowa konstrukcja. Teraz prace obejmą przebudowę dwóch torów położonych na sąsiednim obiekcie, który zapewnia przejazd około 250 pociągów na dobę. Równocześnie wykonane będą prace związane z montażem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, rozjazdów, torów i sieci trakcyjnej - mówi Mirosław Siemieniec z PKP PLK S.A.

Na czas przebudowy ważnego wiaduktu we Wrocławiu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i przewoźnicy przygotowali rozkład jazdy, który pomimo zamknięcia dwóch z trzech torów, zapewni wjazd do centrum miasta maksymalnej liczbie pociągów. Umożliwia to już wykonana modernizacja linii Wroclaw – Poznań na odcinku od granicy województwa do stolicy Dolnego Śląska - nowe tory, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym, przebudowany most nad Odrą i wiadukty. Ponadto na linii z Wałbrzycha uruchomiony został nowy przystanek Wrocław Grabiszyn. Na stacji Wrocław Zachodni przygotowano dodatkowy peron dla pociągów w kierunku Wrocławia Gądowa, a na stacji Wrocław Gądów wyremontowano tory i rozjazdy oraz przygotowano je do jazdy pociągów pasażerskich. Dodatkowe urządzenia sterowania ruchem poprawią przepustowość linii w kierunku Wrocławia Głównego.

Dzięki zastosowanym rozwiązaniom nowa infrastruktura, która pozostanie po inwestycji (przystanek Wrocław Grabiszyn, poprawa urządzeń srk i torów na stacji towarowej Wrocław Gądów) będzie wykorzystywana w ruchu regionalnym i aglomeracyjnym.

Już od świąt dostępny jest rozkład jazdy obowiązujący od 26 kwietnia. O zmianach przypominają też ulotki i plakaty. Dzięki współpracy zarządcy infrastruktury i przewoźników ponad 90% pociągów dojeżdżających do Wrocławia od strony zachodniej zostało zachowanych, w tym wszystkie dowożące i odwożące do szkól i do pracy. Z 239 pociągów tylko 14 zostało odwołanych. Pozostałe tak zaplanowano by najlepiej służyły podróżnym.

Najważniejsze zmiany dotyczą pociągów:

1. z Dzierżoniowa dojadą i odjadą z przystanku Wroclaw Grabiszyn. Dojazd do centrum miasta i Wrocławia Głównego zapewni komunikacja miejska i dodatkowe autobusy zaplanowane przez Koleje Dolnośląskie i Polskie Linie Kolejowe.

2. z Trzebnicy poza 2 parami pociagów będą dojeżdżać i odjeżdżać ze stacji Wroclaw Nadodrze i Wroclaw Mikołajów

3. ze Szklarskiej Poręby, Jeleniej Góry, Wałbrzycha dojadą do stacji Wroclaw Zachodni i dalej bez postojów do Wrocławia Głównego. Tylko pociąg Śnieżka do Warszawy Wschodniej pojedzie z pominięciem Wrocławia Głównego przez Wrocław Nadodrze.

Fot. PKP PLK

Dodaj komentarz

Komentarze (0)