Nowoczesna sala obsługi we wrocławskim ZUS

wtorek, 31.1.2017 12:02 4361 0

Pierwsi klienci zostali dzisiaj obsłużeni w nowej sali obsługi. Brak oddzielających pracownika od klientów szyb, klimatyzacja, która zapewni właściwą temperaturę w upalne dni, kącik dla dzieci i stanowisko dedykowane osobom niesłyszącym to elementy wyposażenia nowej sali. Klienci oczekują od ZUS sprawnego, kompetentnego i wygodnego załatwienie swojej sprawy, dlatego pracownicy sali obsługi są szkoleni nie tylko merytorycznie, ale także ze sposobów komunikowania się z interesantami. Natomiast komfort obsługi gwarantują klientom sale, które spełniają nowoczesne standardy zarówno w zakresie ich dostępności dla osób niepełnosprawnych jak i wygody klientów.

Zmodernizowana i gruntownie wyremontowana sala jest bardzo funkcjonalna, z dużą ilością stanowisk do obsługi interesantów. Sala zyskała po remoncie rozbudowaną, przestrzenną część przeznaczoną dla oczekujących na swoją kolejkę gości. Dyspenser, steruje kolejką tak żeby odwiedzający mógł spokojnie usiąść w fotelu i poczekać na wywołanie swojego numeru.

- Zadbaliśmy o to żeby sala została jak najlepiej przystosowana do obsługi osób niepełnosprawnych i rodziców z dziećmi, dlatego osoby na wózkach nie napotykają na żadne bariery w dostępie do sali – powiedział otwierając salę Roman Śniedziewski Dyrektor Wrocławskiego Oddziału ZUS. - Bez żadnych przeszkód w postaci stopni czy wąskich drzwi do sali wjadą także mamy z wózkami dla dzieci - zapewnił Dyrektor Śniedziewski.

Wizyt w urzędzie szczególnie obawiają się osoby niepełnosprawne zwłaszcza, jeśli ich dotychczasowe doświadczenia były nienajlepsze. - Osoby niedosłyszące odczuwają dodatkowy dyskomfort spowodowany obawą przed możliwym niezrozumieniem wypowiedzi urzędnika, który może mówić zbyt cicho lub zbyt szybko, czyli w sposób niedostosowany do potrzeb osób niedosłyszących – mówi Roman Śniedziewski. – Właśnie im jest dedykowany pracownik, z którym swoją sprawę załatwią „rozmawiając” w języku migowym – zapewnia Dyrektor wrocławskiego oddziału.

W sali obsługi klientów jest wyznaczone specjalne stanowisko obsługiwane przez osobę, która zna język migowy. Osoba niedosłysząca zanim wejdzie na salę obsługi wybiera na dyspenserze „przycisk z uchem” i do ręki dostaje numerek bezpośrednio kierujący ją do właściwego stanowiska, przy którym „porozmawia” w języku migowym z pracownikiem ZUS.

Dla osób z dziećmi w sali został wydzielony kolorowy kącik dla maluchów, które w czasie oczekiwania na załatwienie spraw „przy okienku” – nudzą się i grymaszą. Dzieci mają do swojej dyspozycji kolorowanki, papier rysunkowy, barwne kredki i przyniesione przez pracowników zabawki. Kącik do zabawy został tak ulokowany, że widać go z każdego miejsca sali obsługi.

- Dzieci są bezpieczne, zadowolone i tak rozbawione, że czasami nie chcą od nas wychodzić – mówi Barbara Gulewicz zastępca naczelnika wydziału obsługi klientów i korespondencji oddziału ZUS we Wrocławiu

- ZUS kojarzył mi się do tej pory niezbyt dobrze, kolejka, ścisk i brak klimatyzacji sprawiały, że sama myśl o wizycie tutaj była dla mnie trudna. Do tej pory myślałem o ZUS-ie jak o instytucji, w której klient jest złem koniecznym, dzisiaj zmieniłam zdanie – mówi pana Katarzyna, która przyszła do ZUS z dokumentami potrzebnymi do otrzymania zasiłku opiekuńczego. - Mąż jest w pracy, więc zabrałam z sobą Zosię, której zabawa w kolorowym kąciku tak się spodobała, że nie chce iść do domu śmieje się pani Katarzyna.

Wjazd wózkiem do budynku ułatwia wygodny podjazd oraz automatycznie otwierające się drzwi. Z tych ułatwień w dostępie do budynku, zadowoleni są głównie niepełnosprawni, który bez niczyjej pomocy wjeżdżają na ulokowaną na parterze salę obsługi. O tym, że wrocławski ZUS jest przyjazny zarówno dla osób niepełnosprawnych jak i osób z małymi dziećmi świadczy fakt, że został wpisany przez Fundację TUS na listę miejsc przyjaznych dla osób niepełnosprawnych: http://www.niepelnosprawnik.pl/?q=zus+wroc%C5%82aw a wrocławski Inspektorat przy ulicy Litomskiej został oznaczony jako miejsce przyjazne dla dzieci przez portal www.miejscadzieci.pl

Iwona E. Kowalska Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS Województwa Dolnośląskiego

Dodaj komentarz

Komentarze (0)