Wirtualne biuro? Tak, ale tylko od zaufanego partnera
Wirtualne biuro jest dla wielu firm znakomitym sposobem na podniesienie prestiżu i nadanie całemu działaniu wymaganego rozpędu. Warto jednak pamiętać o tym, że nie każda firma oferująca taką usługę zapewni wymagany poziom.
Urzędy cięte na adresy
Jakiś czas temu pojawiły się pogłoski, jakoby urzędy chętniej i częściej sprawdzały firmy korzystające z wirtualnych biuro. Choć mają do tego prawo, to w praktyce wirtualne adresy wcale nie trafiają pod lupę częściej. Wypada jednak tu wszystkim uświadomić, że wirtualne biuro i udostępnienie adresu rejestrowego to nie to samo. Trzeba naprawdę ułańskiej fantazji, by w korzystaniu z wirtualnych biur dopatrzyć się czegokolwiek choćby niepewnego na gruncie prawnym. Z adresem rejestrowym sprawa jest bardziej skomplikowana, ale jeśli tylko zadbać o rozdzielenie adresu podstawowego i głównego miejsca wykonywania działalności, to też nikt nie będzie mógł mieć o to pretensji.
Biuro musi działać
Znacznie częściej niż problemy z urzędami, klientów niektórych wirtualnych biur spotykają problemy z bardziej prozaicznymi zadaniami: podziałem korespondencji czy możliwością skorzystania z fizycznego biura pod tym samym adresem. Właściciele marki wirtualnych biur www.omnioffice.pl podpowiadają, że w dużych firmach tego typu niezbędny jest zautomatyzowany system rejestracji korespondencji, ale przede wszystkim sprawdzeni i godni zaufania pracownicy. Dlaczego? Dlatego, że będą oni mieli dostęp do treści o charakterze poufnym, jeśli na przykład będą skanowali listy.
Udostępnienie sali konferencyjnej lub biura roboczego przynajmniej w ograniczonym zakresie w tym samym miejscu, w którym działa wirtualne biuro, też jest już normą w dobrych firmach. Poziom ogólnie więc rośnie, ale cały czas trzeba, sprawdzając oferty wirtualnych biur, skupiać się przede wszystkim na organizacji codziennych zadań.
Doskonały kontakt podstawą istnienia
W niektórych wirtualnych biurach obsługiwana jest nie tylko korespondencja, ale także połączenia telefoniczne. Trzeba jednak pamiętać, że osoba odbierająca telefon nie będzie w stanie przedstawić pełnej oferty działających w wirtualnym biurze firm, tylko na przykład umówić rozmowę telefoniczną z odpowiednią osobą na konkretną godzinę. Aby to wszystko działało jak w zegarku, przede wszystkim trzeba mieć doskonały kontakt z biurem. Jeśli w czasie poszukiwań wirtualnego adresu okaże się, że w którymś z miejsc trudno jest się porozumieć z obsługą i daje się przewidzieć późniejsze problemy, najlepiej od razu sprawdzić kolejne oferty. Nie można sobie pozwolić na opóźnienia w otrzymywaniu informacji z wirtualnego biura ani na przerwy w sprawnym funkcjonowaniu, bo to stawia pod znakiem zapytania podstawowy powód korzystania z tego rodzaju usług.
Artykuł powstał we współpracy z omnioffice.pl
https://cdn.pixabay.com/photo/2018/03/03/20/02/laptop-3196481_960_720.jpg
Komentarze (0)