Jaki hosting wybrać dla Twojej strony biznesowej

środa, 30.9.2020 12:32 22084

Zostało ci zlecone stworzenie strony Internetowej dla firmy, w której pracujesz? A może sam prowadzisz małą działalność i nie wiesz jak zabrać się za budowanie marki w Internecie? Portale społecznościowe przestały wystarczać i chcesz stworzyć swoje własne miejsce w Internecie? A może skończyła Ci się umowa z poprzednim dostawcą hostingu i zastanawiasz się jak wybrać kolejny hosting?

Niezależnie od tego, co sprawiło, że szukasz hostingu, dobrze trafiłeś! Sami wielokrotnie stawaliśmy przed problemem wyboru hostingu dla naszych firmowych stron i wiemy, jak trudna i złożona może być taka decyzja. Zjedliśmy na tym zęby, teraz więc z chęcią dzielimy się radami i wskazówkami, byś nie musiał popełniać błędów, które przydarzyły się nam w początkach naszej obecności w Internecie.

Zanim zaczniesz szukać hostingu, zastanów się czego tak naprawdę potrzebujesz. Z pewnością będzie to przestrzeń serwerowa z transferem danych, przydział pamięci operacyjnej i procesora serwera, a często również domena. Jednak takie zarysowanie zakresu usług nie wystarczy. Każda z tych usług ma wiele odmian i “wielkości”, które bezpośrednio przekładają się na ich ceny. Dla domeny internetowej cena zależeć będzie od tego, na jakim rozszerzeniu się ona znajduje i jakie ma certyfikaty. Lepsze rozszerzenia (typu .pl czy .com) są bardziej wiarygodne i akceptowane przez wszystkie przeglądarki, podczas gdy unikatowe rozszerzenia, choć dodadzą firmie oryginalności, mogą wywołać problemy u niektórych klientów, a nawet pracowników, których służbowe adresy mailowe nie będą akceptowane w formularzach. Z kolei certyfikaty służa weryfikacji wiarygodności domeny: mając dobre certyfikaty możemy mieć pewność, że żaden program antywirusowy nie będzie powstrzymywał użytkowników przed odwiedzeniem naszej strony.

Wybierając hosting porównaj różne oferty. Dzięki temu zorientujesz się, jakie są standardy i jakie ceny obowiązują na rynku. Jeśli zrobisz dobry research, masz szansę znaleźć naprawdę dobrą ofertę w rozsądnej cenie. Jednak jak miałaby wyglądać taka dobra oferta? To zależy od tego, jaką stronę chcesz postawić na hostingu. Strony bardziej złożone, takie jak sklepy internetowe, rozbudowane bazy danych czy systemy poczty pracowniczej będą wymagały o wiele więcej od serwerów niż strona-wizytówka firmy z jej opisem, danymi kontaktowymi i kilkoma zdjęciami. Dla tej ostatniej nie potrzebujesz ani nielimitowanej przestrzeni dyskowej ani takiego przesyłu danych. Przeciętna strona internetowa ze skrzynką pocztową zajmuje nie więcej niż 10 GB, a ta wartość i tak jest liczona na wyrost. Inaczej może być jeśli chcemy założyć skrzynkę każdemu pracownikowi dużej firmy albo planujemy na serwerach umieszczać filmy albo wysokiej jakości zdjęcia, jednak poza takimi przypadkami możemy zadowolić się ograniczoną przestrzenią dyskową. Podobnie przesył danych - przeciętna strona dobrze prosperującej i znanej firmy nie zużywa więcej niż 200 GB miesięcznie, jednak dojście do takich poziomów zajmuje lata. Początkująca firma, która zaczyna działalność, wcale nie potrzebuje nawet tyle - a co dopiero opcja bez limitu!