Jak wypromować swój biznes w internecie – pozycjonowanie stron w Google, jakie koszty?

środa, 24.2.2021 21:33 269

Widoczność strony firmowej w najpopularniejszej wyszukiwarce to podstawa, jeśli myśli się o tym, by dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Tworząc więc taką stronę internetową, pozycjonowaniem strony trzeba się zająć odrazu zaczynając od optymalizacji jej kodu żródłowego. Algorytmy Google co jakiś czas się zmieniają i ewoluują, ale działania SEO w dalszym ciągu przynoszą korzystne efekty. Czy taka forma promocji wiąże się z dużymi wydatkami?

Jak zdefiniować pozycjonowanie?

„Czym więc jest pozycjonowanie?” – zapyta się biznesmen, który chciałby rozkręcić swoją działalność możliwie jak najszybciej. Najprościej można wytłumaczyć to pojęcie, jako szereg działań w obrębie strony i sieci w ogóle, które pozwalają osiągnąć dobrą pozycję w wynikach wyszukiwarki (w tym przypadku w Google).

Pozycjonowanie strony – jak zacząć?

Analiza konkurencyjnych stron

Myśląc o założeniu swojej strony firmowej, warto dobrze przyjrzeć się konkurencji. Można w ten sposób sprawdzić na przykład, na jakie słowa promuje się w wyszukiwarce Google. Słowa kluczowe w pozycjonowaniu stron to rzecz absolutnie podstawowa. To właśnie na nich opiera się cała struktura i strategia, związana z promowaniem strony w tej wyszukiwarce. Oczywiście są firmy konkurencyjne, których strony pozycjonują się w Google lepiej lub gorzej i o tym też trzeba pamiętać. Wystarczy tak naprawdę wpisać frazę związaną z biznesem, w którym się „działa”. Po chwili uzyska się dostęp do tych stron firm, które znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników zamykających się na pierwszej stronie.

Nie zawsze jest tak, że strona firmowa, która jest wysoko w takim zestawieniu, musi być dobrze pozycjonowana. Google daje „fory” tym, którzy dopiero założą stronę internetową i na początek zajmują wysokie miejsce w rankingu. Czym więc się sugerować? Najlepiej wziąć pod uwagę PageRank witryny. Dzięki niemu można się dowiedzieć, czy Google uznaje taką stronę za wartościową, a także jak długo jest dostępna w sieci. Zdobywanie kolejnych punktów w PageRank trochę trwa, więc jeśli, przypuśćmy, strona ma PageRank 3-4, najczęściej istnieje w sieci przynajmniej od dwóch lat.

Popularne i adekwatne słowa kluczowe do strony firmowej

Analizując konkurencję, można wybrać te same słowa, pod jakie się pozycjonuje. Im wyżej jest w rankingu, tym te słowa kluczowe dają zwykle lepszą pozycję. Oczywiście trzeba również brać pod uwagę to, że własna strona firmowa oferuje nieco inne produkty i usługi i w związku z tym należy też wziąć pod uwagę te frazy, które będą adekwatne do oferty. Przykładowo, jeśli konkurencja proponuje kosiarki spalinowe, a firma biznesmena, którą ma się promować, kosiarki elektryczne, to trzeba wybrać tę drugą frazę, zamiast pierwszej.

Liczy się bowiem nie tylko dobra pozycja w Google, ale przede wszystkim to, by stronę firmową odwiedzały te osoby, które są faktycznie zainteresowane ofertą. Jaki jest pożytek z tego, że stronę będzie odwiedzać milion internautów dziennie, jeśli tylko kilku z nich zainteresuje się ofertą? Większość chciała kupić kosiarkę spalinową, a nie elektryczną, dlatego pozycjonowanie się tylko na popularne frazy mija się z celem.

Podobnie rzecz się ma ze słowami kluczowymi, które są „jedynie” dopasowane tematycznie do strony. Jaki jest sens pozycjonować się na frazę „kosiarka na prąd”, skoro większość będzie szukać kosiarki po frazie „kosiarka elektryczna” lub „kosiarki elektryczne”? 

Określenie celu: na jaką pozycję ma „wskoczyć” strona w wynikach w Google?

Skuteczność pozycjonowania strony zależy w dużej mierze od precyzyjnego określenia, jakie są cele biznesowe na dany okres. Większość biznesmenów chciałaby od razu wspiąć się na sam szczyt wyszukiwarki Google. Jednak trzeba liczyć się z konsekwencjami – po pierwsze są to zwykle duże koszty, po drugie, firma nie zawsze jest dostatecznie przygotowana na taką popularność. Najczęściej nie ma „wydolności i wyporności” ani pod względem technicznym, ani pod kątem liczby pracowników, czy logistyki. Dlatego też warto wybrać taką pozycję w Google, dzięki której firma będzie w stanie stopniowo budować swoją markę. Takie rozwiązanie zwykle dobrze się sprawdza, ponieważ firma nie „zachłyśnie się” na samym początku, przez co nie będzie mogła już ruszyć dalej, chociażby pod względem wizerunkowym.

Czy pozycjonowanie w Google jest kosztowne – to zależy

Biznesmen chciałby dokładnie określić koszty, jakie będzie musiał przeznaczyć na promocję już na wstępie. Z pozycjonowaniem sprawa jednak nie jest taka oczywista. Najpierw dobiera się frazy, sprawdza ich popularność i na tej podstawie szacuje wartość każdej z nich. Później bierze się jeszcze pod uwagę to, jakie są „ambicje” biznesmena, czyli jaka pozycja w Google by go satysfakcjonowała. Na koniec profesjonalista uwzględnia jeszcze konkurencyjność frazy i biznesu w ogóle. Im więcej firm się pozycjonuje na nią, tym koszt będzie wyższy. Z miesiąca na miesiąc koszt takiego przedsięwzięcia może być inny. Jeśli na przykład specjalista będzie co miesiąc uwzględniać konkurencyjność, może się okazać, że cena mocno podskoczy. Wystarczy, że przybędzie kilkadziesiąt nowych podmiotów pozycjonujących się na te same frazy. Tworzenie strony internetowej także jest bardzo ważne, ponieważ musi być od dobrz zoptymalizowana pod SEO.

Stworzymy dla Ciebie stronę internetową i wypozycjonujemy ją w wyszukiwarce Google.

Kontakt z nami: https://www.activate.pl

 

Agencja SEO/SEM ACTIVATE

E-mail: biuro@activate.pl

Tel. 518 936 711

www.activate.pl