Jak działa marketing internetowy?

niedziela, 19.1.2020 21:09 937

Pozycjonowane stron w Internecie jest jednym z najczęściej i najchętniej wykorzystywanych narzędzi marketingu. Dla przeciętnego użytkownika skrót seo czy też algorytmy Google czy płatne reklamy są oczywiście czarną magią i poza frazami, które wpisuje on w wyszukiwarkę, by znaleźć rzecz, usługę, informację czy też rozrywkę, niewiele więcej nas interesuje, a jednak, dla firm, które działają w sieci, to podstawa biznesu.

  1. Postaw na seo
  2. O co najczęściej pytają klienci?
  3. W co warto inwestować?
  4. PPC Pay Per Clik (dosłownie płać za kliknięcie)

Postaw na seo

Doświadczony specjalista seo przede wszystkim wprowadza nas w niezrozumiały świat fraz kluczowych i z drugiej strony w pewien sposób może zdementować również różnego rodzaju mity, które wokół samego pozycjonowania już narosły. Dlatego właśnie pierwsze spotkanie ze specjalistą zazwyczaj jest pełne pytań o podstawy seo, konieczność wprowadzenia pewnych mechanizmów, ile kosztuje taka usługa i jak długo trwa jej wdrożenie. W efekcie chodzi przecież o to, by wszystkie strony były zadowolone.

O co najczęściej pytają klienci?

Niezwykle ważnym argumentem przy planowaniu strategii marketingowej jest oczywiście budżet. To informacja, którą będzie chciał uzyskać i konsultant seo, i klient. Ten drugi oczywiście chce wiedzieć, ile zapłaci za zlecenia. Ten pierwszy, jakimi zasobami dysponuje, ponieważ od nich zależne są konkretne mechanizmy. Oczywiście nie chodzi o to, by określić ile kosztuje jedna czy kilka fraz, ale o pewne kompleksowe działania, które sprawią, że strona będzie wyświetlana na wyższych pozycjach w popularnych wyszukiwarkach. Dlatego właśnie z założenia powinniśmy unikać zbyt niskich cenników. Takie firmy mogą sięgać po metody, które na pierwszy rzut oka są skuteczne, ale w praktyce mogą być źle ocenione przez przeglądarki, a tym sam efekt może być odwrotny, a nawet tym, że strona może zostać zablokowana. Dlatego właśnie warto wybierać takie agencje, które gwarantują bezpieczne metody pozycjonowania, co przekłada się na kompleksowe działania, długotrwałe wyniki i oczywiście opiekę doświadczonych konsultantów.

W co warto inwestować?

Warto pamiętać o tym, że seo wymaga nie tylko pieniędzy, ale również czasu i wprowadzane na stronie zmiany nie przyniosą natychmiastowego efektu. Bardzo często na niego trzeba będzie poczekać nawet kilka czy kilkanaście miesięcy. Wiele będzie zależeć od tego, jak trudne frazy chcemy pozycjonować, jak poważną mamy konkurencję na rynku i oczywiście, jak wygląda miesięczna statystyka wyszukiwań. Proste frazy z pewnością będą się pozycjonować łatwiej i szybciej, a na efekt działania tych złożonych trzeba będzie poczekać. Docelowo można się liczyć ze stałym wzrostem odsłon strony, co może przełożyć się na większe zainteresowanie klientów, a tym samym zakupy towarów i usług.

PPC Pay Per Clik (dosłownie płać za kliknięcie)

Wiele strategii pozycjonowania fraz wykorzystuje strategię PPC, ale nie każda się na tym opiera. Często łączy się tę metodę z seo, ale takie mechanizmy są podparte odpowiednią analizą potrzeb, a także refleksją nad tym, co robi nasza konkurencja. Dlatego właśnie warto od samego początku przyjąć, że działanie pozycjonowania są stałe i ciągłe. Nie przerywa się ich. Nie reanimuje się strony przez rok, by potem zostawić ją samą sobie. Konsultant seo stale dba o to, by witryna była wysoko w rankingach, szczególnie że świat internetu jest nie tylko szybki, ale również zmienny. Niezwykle ważna będzie również analiza wyników oraz prognozowanie trendów, które być może dla laika będą mieć formę niezrozumiałych wykresów, ale w efekcie przełożą się na dobrą sprzedaż.