Odblaskowy Patrol zawita do Wrocławia

środa, 11.9.2019 19:20 652 0

Gry i zabawy edukacyjne, bezpłatne odblaski, alkogogle i symulator zderzenia samochodowego – to tylko część atrakcji czekających na dzieci i dorosłych, którzy 17 września pojawią się przed budynkiem Grupy Credit Agicole na Placu Orląt Lwowskich. Celem akcji jest edukacja mieszkańców Wrocławia w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, w ubiegłym roku najwięcej rannych na 100 wypadków drogowych odnotowano niestety w województwie dolnośląskim.

Wydarzenie ma charakter otwarty. Akcję organizuje firma Carefleet S.A. i Europejski Fundusz Leasingowy w ramach obchodów Tygodnia Zrównoważonego Transportu oraz ogólnopolskiej kampanii społecznej odblaskowi.pl.

Widoczny = bezpieczniejszy na drodze

Choć z roku na rok bezpieczeństwo na polskich drogach się poprawia, na tle krajów należących do Unii Europejskiej wciąż zajmujemy pod tym względem dalekie 4. miejsce od końca. W 2018 roku odnotowano w Polsce niemal 32 tysiące wypadków drogowych, w których śmierć poniosło blisko 2 900 osób, a ponad 37 tysięcy zostało rannych. 

- Niestety, policyjne statystyki wciąż nie napawają optymizmem. W wypadkach drogowych poszkodowanymi są zarówno kierowcy i pasażerowie, jak też piesi i rowerzyści. Do znacznej liczby tego typu zdarzeń dochodzi w okresie jesienno-zimowym, kiedy wcześniej robi się ciemno, a warunki atmosferyczne i drogowe są znacznie gorsze niż wiosną czy latem. Dlatego już od siedmiu lat Carefleet S.A. aktywnie angażuje się w realizację ogólnopolskiej kampanii społecznej odblaskowi.pl, której celem jest propagowanie pozytywnych wzorców zachowania się na drogach, w tym m.in. noszenia elementów odblaskowych. W ramach naszych działań co roku organizujemy m.in. wydarzenia dla mieszkańców Wrocławia, podczas których edukujemy rodziców i dzieci w zakresie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a także bezpłatnie rozdajemy opaski odblaskowe – mówi Bartosz Olejnik, dyrektor sprzedaży i marketingu w  Carefleet S.A. – Jak pokazują badania, kierowca jadący z dozwoloną prędkością 50 km/h ma jedynie 2 sekundy na poprawną reakcję hamowania. Założenie elementów odblaskowych zwiększa widoczność pieszego nawet o 200 metrów, co wydłuża czas na reakcję kierowcy i poprawia bezpieczeństwo – dodaje. 

W trosce o bezpieczeństwo pieszych i zmotoryzowanych 

Dotychczas wydarzenia organizowane przez Carefleet S.A. dla mieszkańców Wrocławia w ramach kampanii odblaskowi.pl skupiały się przede wszystkim na bezpieczeństwie pieszych i rowerzystów. W tym roku w akcja organizowana jest razem z Europejskim Funduszem Leasingowym, a w programie uwzględniono również „atrakcje” dla kierowców. Każdy, kto 17 września pojawi przed budynkiem Grupy Credit Agicole na Placu Orląt Lwowskich, będzie mógł m.in. skorzystać z alkogogli czy symulatora zderzeń. 

- Dzięki wsparciu naszej inicjatywy przez Europejski Fundusz Leasingowy, uczestnicy wydarzenia na własnej skórze będą mogli doświadczyć, jak czują się kierowca i pasażer podczas czołowego zderzenia z innym samochodem lub też za pomocą alkogogli sprawdzić, jak po spożyciu alkoholu zmieniają się zmysły niezbędne do prowadzenia pojazdu. Wierzymy, że dzięki takim działaniom wzrośnie wrażliwość na kwestie bezpieczeństwa – mówi Bartosz Olejnik. – Podobnie jak w poprzednich latach, przygotowaliśmy także szereg atrakcji dla najmłodszych, w tym m.in. odblaskowe miasteczko z podłogową grą planszową, zabawami i kolorowankami. Będziemy też tradycyjnie rozdawać odblaskowe opaski. Zapraszamy serdecznie całe rodziny, abyśmy wspólnie, w przyjaznej atmosferze, mogli się uczyć, jak być bezpieczniejszymi na drogach. 

Wydarzenie ma charakter otwarty i potrwa od godziny 8 do godziny 16. 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek