W jaki sposób można rozwijać niewielką firmę?

środa, 14.3.2018 19:05 1409 0

Każdy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że należy nieustannie rozwijać firmę. Bez tego może ona szybko zostać w tyle za konkurencją, a tego przecież nie chcemy. Poznajcie kilka pomysłów na to, aby Wasza firma wypłynęła na szersze wody i stała się jeszcze atrakcyjniejsza dla potencjalnych klientów.

 

Pomysł pierwszy: rozszerzenie zakresu usług

Firmy, które zajmują się świadczeniem usług, mogą rozważyć poszerzenie dostępnych możliwości. Przykładowo, przedsiębiorca prowadzący agencję marketingową lub świadczący usługi copywriterskie, może nabyć nowe umiejętności, na przykład oferować prowadzenie fanpage’a lub pisanie tekstów w obcym języku. Obecnie nie tylko język angielski cieszy się sporą popularnością. Ci, którzy chcą rozpocząć współpracę B2B z inną firmą specjalizującą się na przykład w tłumaczeniach i zapewnić szerszy zakres usług, mogą skorzystać z usług, które oferuje wyspecjalizowane biuro tłumaczeń.

 

Pomysł drugi: wzbogacenie zakupu o wartość dodaną

Dobrym pomysłem, który pozwala firmie na wyróżnienie się na tle konkurencji, jest ofiarowanie klientom wartości dodanej. Przykładowo, osoba, która zajmuje się handlem odzieżą, może dołączyć do paczki niezobowiązujący i miły dla oka drobiazg lub praktyczne akcesoria, na przykład zestaw dodatkowych ramiączek czy woreczek do prania odzieży. Również karteczka z podziękowaniem za zakup i kuponem rabatowym może skusić naszego klienta na kolejne zakupy u nas.

 

Pomysł trzeci: lepsza jakość obsługi

Klienci zwracają uwagę nie tylko na cenę usług i produktów, choć jest to oczywiście jeden z ważniejszych aspektów wyboru sprzedawcy. Równie istotna jest jakość obsługi i sprawny kontakt w formie dogodnej dla klienta – telefonicznej, e-mailowej, za pośrednictwem fanpage’a na Facebooku czy wręcz osobistej (ta ostatnia może dotyczyć specyficznych branż, na przykład krawcowej szyjącej suknię ślubną czy zasłony do mieszkania). Ważna jest również wysoka kultura osobista i sprawne rozwiązywanie problemów klientów (wymiana towaru, odpowiedź na reklamacje, zwrot pieniędzy na konto za zwrócony zakup itp).

 

Artykuł powstał we współpracy z www.centrumtlumaczen.pl
https://cdn.pixabay.com/photo/2017/08/30/17/26/analytics-2697949_960_720.jpg

Dodaj komentarz

Komentarze (0)

Nowy wątek