komunikaty.doba.pl
wesele.doba.pl
PKS
PKP
MPK
FORUM

sobota, 14 grudnia 2019

Alfreda, Izydora

"Małe kroki wielkie zmiany" – podsumowanie kampanii edukacyjnej

środa, 27.11.2019 17:48 , komentarze: 0 , odsłony: 736
kategorie artykułu:

Po roku trwania kampanii „Małe kroki wielkie zmiany”, czas na jej podsumowanie. Projekt był adresowany do wrocławian i mieszkańców dziesięciu gmin Dolnego Śląska. Na okolicznościowej konferencji w budynku Urzędu Miejskiego przy ul. Hubskiej, podsumowano założenia projektu i przedstawiono rezultaty kampanii. „Małe kroki wielkie zmiany” edukowały i inspirowały mieszkańców, zwracając uwagę na zmianę swoich codziennych, drobnych nawyków.

To dzięki nim możemy pozytywnie wpływać na jakość powietrza czy ochronę poziomu bioróżnorodności w naszej najbliższej okolicy – mówiła Katarzyna Szymczak-Pomianowska, dyrektor Departamentu Zrównoważonego Rozwoju  w Urzędzie Miejskim Wrocławia. – Poruszaliśmy również kwestię dostosowywania się do zmian klimatu.

Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu, jeden z partnerów projektu, przygotowała strategię komunikacji. Przez rok na billboardach, w mediach i spotach reklamowych pojawiały się postaci, które dawały przykład swoimi ekologicznymi nawykami – używając kompostowników na trawy i liście, montując budki lęgowe dla ptaków, segregując odpady czy korzystając z transportu zbiorowego. Na potrzeby kampanii stworzono również film VR, prezentowany podczas wydarzeń plenerowych. W ciągu roku projekt trafił za pośrednictwem mediów tradycyjnych, druków wielkoformatowych i materiałów online do około 2 milionów odbiorców. To o połowę więcej, niż zakładano przy tworzeniu projektu. Od listopada 2018 zorganizowano również 50 spotkań dla seniorów, rodzin i najmłodszych. W warsztatach w ZOO i Ogrodzie Botanicznym udział wzięło około 500 osób. 

Zmieniajmy rzeczywistość na lepsze, nawet, jeśli każda zmiana niesie za sobą początkowe trudności – powiedział dr Mateusz Rak z WSB we Wrocławiu. – Przykładowo, niegdyś normalną rzeczą było palenie oponami. Teraz dążymy do tego, by używać alternatywnych źródeł energii cieplnej. 

Zawartość merytoryczną kampanii przygotowano m.in. w oparciu o Państwowy Monitoring Środowiska. Dane z systemu monitoringu jakości powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska są wiarygodnym źródłem informacji, opartym na metodach referencyjnych. Przedstawiają rzeczywisty pomiar zanieczyszczeń określanych metodami zgodnymi z wymaganiami prawa krajowego i Unii Europejskiej. Na terenie Wrocławia funkcjonuje pięć stacji monitoringowych (3 stacje miejskie, 1 stacja komunikacyjna i 1 stacja podmiejska), na których znajduje się 20 stanowisk pomiarowych mierzących 9 podstawowych związków niezbędnych do oceny stanu jakości powietrza zgodnie z kryterium ochrony zdrowia i kryterium ochrony roślin.

Kampania potrwa do końca roku. Jest dofinansowana z Funduszy Europejskich w ramach RPO 2014-2020 dla Województwa Dolnośląskiego, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR). Całkowita wartość projektu wynosi 592 561,40 zł. 

 

Wasze komentarze

piątek, 13.12.2019 14:01
piątek, 13.12.2019 08:00
poniedziałek, 9.12.2019 15:00
wtorek, 26.11.2019 17:05
Muzeum Techniki
Muzeum Techniki
Wymarzone wesele
Wymarzone wesele