„Świat Młodych Badaczy” dla uczniów z Dzierżoniowa

poniedziałek, 23.4.2018 14:00 645 0

Program edukacyjny „Świat Młodych Badaczy”, realizowany przez firmę Henkel, zawitał do Dzierżoniowa. Uczniowie szkół podstawowych w dniach 23-27 kwietnia wezmą udział w interaktywnych warsztatach, których celem jest rozbudzanie w dzieciach zainteresowania naukami przyrodniczymi. W rolę małych badaczy wcieli się około 330 dzieci.

„Świat Młodych Badaczy” jest kierowany do uczniów 2, 3 i 4 klas szkół podstawowych. Projekt realizowany w formie 90-minutowych, interaktywnych i atrakcyjnych warsztatów to coś więcej niż tradycyjne szkolne laboratorium. Dzieci biorące w nich udział wykonują nieskomplikowane eksperymenty badawcze – muszą m.in. podołać samodzielnemu odmierzaniu i mieszaniu potrzebnych składników. Mają też czas na omawianie wyników przeprowadzonych eksperymentów – są zachęcane przez prowadzących zajęcia do zadawania pytań, snucia hipotez i wyciągania wniosków. Innymi słowy, mogą poczuć się jak prawdziwi badacze w laboratorium.

– Cel, który przyświeca Henklowi przy realizacji projektu to wzbudzenie wśród dzieci zainteresowania światem nauki od najmłodszych lat. Nauki przyrodnicze to przyszłość, dlatego tak ważne jest zaszczepienie ciekawości świata już w najmłodszych uczniach. Warsztaty „Świata Młodych Badaczy” zostały skonstruowane w taki sposób, by poniekąd „odczarować” fizykę, chemię czy biologię w oczach najmłodszych. Pokazać im, że przy odpowiednim podejściu te przedmioty mogą być bardzo interesujące, wręcz wciągające – mówi Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej, koordynatorka projektu z ramienia Henkel Polska.

Henkel Polska realizuje projekt „Świat Młodych Badaczy” w miastach, w których zlokalizowane są polskie siedziby firmy. Takim miastem jest właśnie Dzierżoniów, gdzie znajduje się zakład produkcji materiałów chemii budowalnej pod marką Ceresit.

W kwietniowej edycji programu zajęcia odbędą się w: Szkole Podstawowej nr 1 w Dzierżoniowie, Ekologicznej Szkole Podstawowej nr 7 w Bielawie im. J. Tuwima, Szkole Podstawowej nr 1 w Pieszycach oraz Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Piławie Dolnej. Łącznie w zajęciach weźmie udział około 330 dzieci z miasta i najbliższych okolic.

Partnerem edukacyjnym projektu jest bydgoska organizacja Nauka Jest Fajna!. Pod okiem wykwalifikowanych edukatorów uczniowie będą przeprowadzać eksperymenty w dwóch zakresach tematycznych, związanych z głównymi obszarami działalności firmy Henkel.

W module edukacyjnym „Z ziemniakiem na tropie kleju” uczniowie będą odkrywać tajemnice związane ze zjawiskiem lepkości, w tym przygotują klej z produktów dostępnych w każdej kuchni. Z kolei w paśmie „Słodko czyli kwaśno”, poświęconym obecności kwasów w życiu codziennym
, dowiedzą się, dlaczego regularne stosowanie pasty do zębów jest takie ważne.Na zakończenie zajęć wszystkie dzieci otrzymały broszurki edukacyjne „Eksperymentuj w domu”, zawierające opisy kolejnych kilkunastu prostych w wykonaniu, lecz zaskakujących doświadczeń – aby wspólnie z rodzicami mogły kontynuować swoją naukową przygodę.

- Prowadząc warsztaty „Świata Młodych Badaczy”, widzimy, jak w dzieciach budzi się ciekawość, kiedy samodzielnie mogą dojść do tego, dlaczego w przyrodzie zachodzą rozmaite zjawiska. Rozpalamy w nich tę iskrę i mamy nadzieję, że w przyszłości roznieci ona prawdziwy ogień, głód wiedzy – mówi Justyna Karpińska, z Nauka Jest Fajna!

Projekt realizowany jest w Polsce od października 2016 roku. Do tej pory warsztaty „Świata Młodych Badaczy” prowadzone były w Warszawie, Bydgoszczy, Pile, Wrzącej i Raciborzu. W całej Polsce za sprawą programu w rolę naukowców wcieliło się już ponad 2000 dzieci.

Ambasadorem polskiej edycji projektu „Świat Młodych Badaczy” jest Wiktor Niedzicki, wieloletni popularyzator nauki, dziennikarz, wykładowca akademicki, z wykształcenia fizyk. 

- Kiedy spotykam się z młodymi ludźmi i mówię im, że jestem fizykiem, słyszę często „Jak ja nie lubię fizyki”. Od lat staram się to zmieniać – przekonywać i pokazywać, że fizyka może być piękna, interesująca i wciągająca. Dlatego z wielką radością włączam się w inicjatywy, które krzewią miłość do nauk ścisłych wśród najmłodszych. Polskie szkoły potrzebują jak najwięcej zajęć, które uczą samodzielności i odwagi. Jestem przekonany, że „Świat Młodych Badaczy” zmieni postrzeganie fizyki czy chemii u niejednego ucznia – mówi Wiktor Niedzicki.

Szerzej o projekcie „Świat Młodych Badaczy”

Henkel rozpoczął realizację projektu „Świat Młodych Badaczy” w 2011 roku w Niemczech pod nazwą Forscherwelt. Obecnie inicjatywa realizowana jest także w Rosji, Argentynie, Turcji, Irlandii czy we Włoszech, w efekcie czego łącznie już niemal 10 tysięcy dzieci uczestniczyło w ponad 33 tysiącach warsztatów. W Polsce projekt realizowany jest od 2016 roku i wzięło w nim udział do tej pory około 2000 dzieci. 

Więcej informacji o projekcie na www.henkel.pl i www.henkel-swiatmlodychbadaczy.pl

CSR w Henklu – programy edukacyjne

Henkel, będąc liderem społecznej odpowiedzialności biznesu, angażuje się w liczne projekty edukacyjne kierowane do dzieci z lokalnych społeczności. Jednym z przykładów jest program Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju, realizowany na zasadach wolontariatu wiedzy. Pracownicy firmy – odpowiedni przeszkoleni i przygotowani – prowadzą dla dzieci zajęcia z zakresu ochrony środowiska i zasad odpowiedzialnego wykorzystywania naturalnych zasobów. Kolejną inicjatywą jest konkurs ekologiczny dla dzieci i młodzieży „Eko Odkrywcy”, w którym szkoły i inne placówki edukacyjne mogą zdobyć granty pieniężne na realizację projektów badawczych z zakresu ochrony środowiska.

O firmie Henkel

Henkel jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Henkel Adhesive Technologies (dział klejów budowlanych
i konsumenckich oraz technologii dla przemysłu) jest światowym liderem rynku klejów. Działy Laundry & Home Care (środków piorących i czystości) oraz Beauty Care (kosmetyków) zajmują wiodące pozycje na wielu rynkach świata i w wielu grupach asortymentowych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat. W 2017 Henkel odnotował przychody ze sprzedaży na poziomie 20 mld oraz skorygowany zysk operacyjny na poziomie 3,5 mld euro. Wartość przychodów ze sprzedaży trzech najważniejszych marek Henkla –Persil, Schwarzkopf oraz Loctite – przekroczyła 6,4 mld euro. Firma zatrudnia na całym świecie 53 tysiące pracowników, tworzących zaangażowany i zróżnicowany zespół, o silnej kulturze korporacyjnej, wspólnym systemie wartości i dążeniu do kreowania trwałej wartości. Jako uznany lider zrównoważonego rozwojuHenkel zajmuje czołowe miejsca w wielu międzynarodowych indeksach i rankingach. Akcje uprzywilejowane spółki wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. Więcej informacji na www.henkel.comoraz www.henkel.pl.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)