Unison tworzy podzespoły używane w samolotach Airbusa i Boeinga

środa, 16.5.2018 13:16 1986

Wyścig o większą obecność na niebie trwa w najlepsze. Firmy prześcigają się w najnowszych technologiach i starają się maksymalnie różnicować swoją ofertę. Jednak jest coś, co łączy dwóch największych graczy na rynku samolotowym. Produkuje to dzierżoniowski Unison…

CFM Leap – silnik przyszłości.

W branży lotniczej wymaga się ogromnej precyzji i staranności, dlatego producenci samolotów stawiają na najlepsze, najnowocześniejsze i bezpieczne komponenty. Taki jest właśnie najnowszy silnik CFM Leap, do którego elementy produkuje firma Unison z Dzierżoniowa. Stanowią one aż 75% całej produkcji przedsiębiorstwa. Silnik Leap występuje w 3 konfiguracjach: Leap 1A, który jest montowany w samolotach Airbus A320Neo, Leap 1B, który pozwala na lot Boeingów 737Max oraz Leap 1C, który wprawia w ruch samoloty Comac C919.

Zwiększenie produkcji = zwiększenie zatrudnienia

W tej chwili Unison produkuje ponad 120 różnych komponentów do silnika Leap. W kolejnych latach planowane jest zwiększenie produkcji. To wiąże się z koniecznością zatrudnienia i szkolenia kolejnych pracowników. Najbardziej poszukiwani są ślusarze, spawacze i operatorzy maszyn CNC. Na stanowiska te mogą aplikować osoby mające podstawową wiedzę techniczną i praktyczną z zakresu obróbki metali i chętne są do rozwijania się w tym obszarze.

-Komponenty produkowane w Unison mają zastosowanie w module TCF (Turbine Center Frame „Centralnej ramy turbiny”), module CDN (Combustor Diffuser Nozzle „Moduł komory spalania”) oraz Manifold Air Tubes (Rurki Kolektorów Powietrza). Materiały używane do produkcji tych komponentów (stopy niklu, tytanu, stal nierdzewna), tolerancje rysunkowe oraz kryteria jakościowe, które musimy spełnić wymagają od nas dużej precyzji w wykonywaniu tych części, dlatego duży nacisk kładziemy na dobór maszyn i przeszkolenie pracowników – tłumaczy Jacek Straszak, dyrektor techniczny Unison.

Proces rekrutacji składa się z dwóch etapów. Najpierw sprawdza się praktyczne umiejętności kandydata. Jeśli jego praca będzie wykonana w odpowiedni sposób, firma zaprasza go do wzięcia udziału w procesie rekrutacji. To świetna praca zarówna dla mężczyzn, jak i kobiet.

Innowacyjność mają we krwi

Podzespoły do silnika Leap to nie jedyny wybiegający w przyszłość produkt, który wyszedł z taśm grupy General Electric Aviation, w skład której wchodzi Unison. W jej zakładach powstała między innymi pierwsza lodówka, czy pierwszy amerykański silnik odrzutowy. Jednym z ojców sukcesu spółki był wynalazca żarówki – Thomas Edison. Pracując w Unison można przyczynić się zatem do rozwoju światowej technologii. Jak tego dokonać? Najlepiej zacząć od przesłania CV.

Kandydaci zainteresowani pracą w Unison mogą zostawić swoje CV:

- na portierni przy zakładzie, który mieści się przy ulicy Nowowiejskiej 50a w Dzierżoniowie lub

- przesłać drogą mailową na adres: katarzyna.zaba@ge.com