Jak wygląda obecnie praca szkół, przedszkoli, żłobków? Wzrasta liczba nauczycieli na L4
[ARTYKUŁ AKTUALIZOWANY] Od poniedziałku 19 października wszystkie szkoły ponadpodstawowe przechodzą w tryb nauczania hybrydowego. Jak zatem przebiegać będzie ta nauka? Jak wygląda sytuacja w podstawówkach, przedszkolach i żłobkach? O to zapytaliśmy urzędy z terenu powiatu świdnickiego.
15 października premier Mateusz Morawiecki ogłosił nowe restrykcje w związku ze stale zwiększającą się liczbą zakażeń COVID-19. Jedną z decyzji był nakaz nauczania hybrydowego w szkołach wyższych i szkołach ponadpodstawowych w strefie żółtej, która obejmują cały kraj.
W związku z tym od poniedziałku 19 października rozpoczęło się nauczanie hybrydowe w szkołach średnich na terenie powiatu świdnickiego.
- Zgodnie z rozporządzeniem MEN w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty od 19 października 2020 wszystkie szkoły ponadpodstawowe są objęte tzw. nauczaniem hybrydowym. Nie inaczej jest w szkołach prowadzonych przez Powiat Świdnicki. Z uwagi na bardzo późne opublikowanie ww. rozporządzenia dyrektorzy szkół wraz z nauczycielami ustalają dzisiaj zasady organizacji szkół, tak aby uczniowie równomiernie i proporcjonalnie łączyli nauczanie na odległość z nauczaniem stacjonarnym - informuje wydział edukacji ze Starostwa Powiatowego w Świdnicy.
A jak obecnie wygląda nauka w szkołach podstawowych, przedszkolach i żłobkach?
ŻARÓW
- Na dzień dzisiejszy wszystkie szkoły podstawowe i przedszkola funkcjonujące na terenie gminy Żarów pracują w trybie stacjonarnym. Nie dochodziły do nas, jak na razie, żadne niepokojące sygnały od dyrektorów szkół - mówi rzeczniczka urzędu, Magdalena Pawlik.
ŚWIEBODZICE
W poprzednim tygodniu wszystkie szkoły i przedszkola działały w normalnym trybie. W tym Zespół Szkół ma nauczanie hybrydowe (zgodnie z rozporządzeniem), reszta placówek działa normalnie.
GMINA ŚWIDNICA
- Według informacji z dnia 19 października br. godz. 10.50 nauka we wszystkich placówkach oświatowych na terenie gminy Świdnica odbywa się w sposób tradycyjny. Na chwilę obecną nie odnotowaliśmy niepokojących sygnałów ze strony dyrektorów naszych szkół i przedszkoli - mówi rzecznik, Janusz Waligóra.
GMINA MARCINOWICE
- Aktualnie nauka zdalna ani hybrydowa nie jest wprowadzona w żadnej placówce. Reagujemy na bieżąco w konsultacji z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Świdnicy. Jesteśmy w stałym kontakcie z dyrekcją szkół i przedszkola. Wszystkie spływające do nas sygnały natychmiast konsultowane są z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną w Świdnicy i na podstawie opinii i zaleceń sanepidu podejmowane są dalsze kroki - informuje urząd.
GMINA DOBROMIERZ
- Informuję, wg stanu na dzień 19 października br. w naszych szkołach: nauka odbywa się stacjonarnie z zachowaniem wszelkich możliwych środków bezpieczeństwa, wg informacji dyrektorów, wzrasta liczba uczniów i nauczycieli przebywających na zwolnieniach lekarskich, w jednej szkole czworo dzieci i trzy osoby spośród pracowników przebywają na kwarantannie w związku z kontaktem z osobą zakażoną (sanepid zalecił tylko obserwację w klasach) - mówi Mirosława Nakoneczna.
GMINA STRZEGOM
Szkoły podstawowe i przedszkola pracują w trybie stacjonarnym. Obecna sytuacja w szkołach wśród uczniów jest stabilna, frekwencja jest duża. Dyrektorzy szkół i przedszkoli na bieżąco monitorują sytuację w placówkach.
ŚWIDNICA
- Sytuacja w miejskich przedszkolach i szkołach podstawowych jest monitorowana. Jest kilkanaście przypadków kwarantanny uczniów i pracowników. Dotychczas mieliśmy do czynienia z dwoma uczniowskimi przypadkami zakażenia koronawirusem, w dwóch szkołach. Aktualnie nie ma przesłanek dla wdrożenia tzw. hybrydy, a tym bardziej nauki zdalnej - mówi Tadeusz Niedzielski, dyrektor wydziału edukacji.
JAWORZYNA ŚL.
- Informuję, że na dzień 19 października 2020 r. w Gminie Jaworzyna Śląska nauka w Szkołach Podstawowych i Przedszkolu samorządowym odbywa się zgodnie z planem z zachowaniem obostrzeń sanitarnych. Nie została wprowadzona nauka zdalna i hybrydowa. Nie wpłynęły do urzędu żadne niepokojące sygnały od dyrektorów - mówi Barbara Barańska-Pietrzyk.
Przeczytaj komentarze (6)
Komentarze (6)