SP1: Wycieczka do Włoch

poniedziałek, 20.5.2019 10:55 1503 1

Od 1 do 10 maja odbyła się wycieczka szkolna do Włoch. Wzięło w niej udział 28 uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 z Ząbkowic Śląskich pod opieką pań: Bożeny Król- Jałowieckiej, Marii Szmit i Justyny Zabłockiej. W czasie wycieczki zwiedziliśmy Gatteo a Mare, Rzym, Watykan i Wenecję. Wyruszyliśmy 1 maja ok. godz. 22:00 pożegnani przez panią dyrektor i rodziców. Przejeżdżaliśmy przez Czechy i Austrię. Podróż była długa i męcząca, ale w końcu - 2 maja ok. 14.00 dotarliśmy do Cesenatico . Po zakwaterowaniu i rozpakowaniu w hotelu Villa Maria przywitaliśmy się z morzem. Następnie udaliśmy się na spacer po mieście, podziwiając piękną architekturę włoską.  Potem przyszedł czas na  zakupy na miejscowym bazarze i próby targowania się ze sprzedawcami.

Pierwszym punktem naszego planu było zwiedzanie Wenecji. Podróż rozpoczęliśmy od rejsu statkiem -  od parkingu dla autobusów aż do placu św. Marka. Na miejscu przywitał nas deszcz i wiatr, ale wyposażeni w kolorowe płaszcze deszczowe, w których wyglądaliśmy jak „żelki”, spacerowaliśmy oraz oglądaliśmy piękne zabytki.  Nasz przewodnik Pan Marek pokazał nam główne obiekty  i  poprowadził nas wąskimi uliczkami, przekazując ciekawostki o mieście. Był czas na ostatnie zakupy i podziwianie mostów oraz gondoli. Po długim spacerze wyruszyliśmy w stronę hotelu. Z kolei  7 maja bardzo wcześnie o 1.30 w nocy wyruszyliśmy w kierunku Rzymu. Zwiedziliśmy Forum Romanum, Ołtarz Narodu, Schody Hiszpańskie, Plac Wenecki, Panteon, który kiedyś był świątynią wszystkich bogów cesarstwa rzymskiego, PiazzaNavona ze słynną fontanną czterech rzek i oczywiście barokową Fontannę Di Trevi oraz Koloseum. Następnie pojechaliśmy metrem do Watykanu, gdzie  zwiedziliśmy Bazylikę Świętego Piotra. Mieliśmy też chwilę wolnego czasu  na modlitwę przy grobie Jana Pawła II. Pełni wrażeń udaliśmy się na posiłek (dla większości była to oczywiście pizza) i zakupy.

9 maja ok. godziny 17:00 udaliśmy się  w drogę powrotną do Polski.  Mimo zmęczenia wszyscy byli zadowoleni z tej wycieczki. Mamy nadzieję, że w następnym roku uda się zorganizować kolejną, równie niesamowitą wyprawę.