Ruszył remont A4 między Wrocławiem a Opolem

wtorek, 9.6.2015 08:08 412 0

Remont autostrady A4 w województwie dolnośląskim będzie prowadzony na jezdni południowej (jezdnia w stronę Opola) na odcinku między węzłem Krajków a węzłem Przylesie (granica z województwem opolskim) o długości ponad 26,5 km.

Fot. GDDKiA

Zadanie przewiduje przede wszystkim wymianę nawierzchni, a następnie wymianę oznakowania poziomego oraz wymianę dylatacji obiektów mostowych, wymianę barier na przejazdach awaryjnych i wymianę uszkodzonych barier, odwodnienia. Prace będą prowadzone również na węźle Brzezimierz (łącznica wjazdowa i zjazdowa).

Remont przyniesie wyraźne korzyści w postaci m.in.: poprawy komfortu podróży,powstrzymania degradacji nawierzchni i całej konstrukcji drogi,poprawy poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego czy wyeliminowania ewentualnych, negatywnych skutków przyszłych remontów w okresie kolejnych 10 do 15 lat.

W celu minimalizacji utrudnień dla podróżnych oraz w celu umożliwienia sprawnych działań ratowniczych remont odbywać się będzie wieloetapowo. Remontowana jezdnia będzie odcinkowo wyłączana z ruchu. Ruch, poprzez istniejące i wykonywane na potrzeby remontu przewiązki, będzie kierowany na jezdnię północną gdzie na odcinku remontowanego etapu będzie odbywał się dwukierunkowo.

Średni ruch dobowy na odcinku autostrady A4 między Wrocławiem a Katowicami potrafi przekroczyć nawet 100 000 pojazdów na dobę! Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o przeprowadzeniu planowego remontu najstarszych odcinków autostrady A4. W czasie najbardziej optymalnym dla jakości i prac remontowych uwzględniając minimalizowanie negatywnych skutków dla transportu, zadanie zostało odpowiednio zaplanowane i podzielone na etapy. Prace remontowe będą prowadzone w systemie 24-godzinnym 7 dni w tygodniu.

Obecny remont to kontynuacja kapitalnego remontu autostrady A4, którego pierwsze etapy wykonywane były w latach 2013-2014. Będzie on prowadzony w technologii pozwalającej na podzielenie całego zadania na mniejsze odcinki od kilku do kilkunastu km. Dzięki temu możliwe będzie zamykanie jedynie wydzielonych fragmentów na których ruch będzie tylko po jednej nitce drogi.

Dodaj komentarz

Komentarze (0)