Rewolucja kolejowa między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem
Na trasie między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk pracował prawdziwy gigant technologii – kolejowy kombajn AHM 800. Ta unikalna maszyna, mierząca aż 800 metrów długości, nie tylko zrewitalizowała tory, ale także zapisała się, jako kluczowy element modernizacji linii kolejowej Wrocław–Międzylesie.
Modernizacja odcinka między Kamieńcem Ząbkowickim a Bardem Przyłęk przyniesie konkretne korzyści. Już w grudniu najszybsze pociągi na trasie Wrocław–Międzylesie skrócą czas przejazdu o 30 minut, umożliwiając także szybsze podróże międzynarodowe, w tym do Czech. To świetna wiadomość zarówno dla osób dojeżdżających do pracy, jak i turystów, którzy chętniej odwiedzą malownicze tereny Ziemi Ząbkowickiej.
Prace w okolicy obejmowały również kluczowe obiekty inżynieryjne. Zmodernizowano wiadukty między Starczowem a Kamieńcem Ząbkowickim oraz przeprawy w Służejowie i Boguszynie. Te inwestycje nie tylko zwiększają bezpieczeństwo, ale również podkreślają dbałość o historyczną infrastrukturę.
Przy okazji rewitalizacji linii kolejowej, zadbano także o bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych. Dzięki nowej nawierzchni na skrzyżowaniach torów i dróg kierowcy mogą sprawniej i pewniej pokonywać te miejsca.
Prace na odcinku Kamieniec Ząbkowicki–Bardo Przyłęk są częścią projektu wartego 132 mln zł, finansowanego z budżetu państwa. Dzięki nim Dolny Śląsk zyskuje nowoczesną infrastrukturę kolejową, która łączy szybki transport z bezpieczeństwem i wygodą podróżnych.
Dla mieszkańców powiatu ząbkowickiego to inwestycja, która nie tylko skróci czas podróży, ale również podniesie prestiż regionu, czyniąc go bardziej atrakcyjnym zarówno dla turystów, jak i inwestorów.
/zdjęcie poglądowe/
/PKP Polskie Linie Kolejowe S.A./
Przeczytaj komentarze (14)
Komentarze (14)