Przenieś dział handlowy do Internetu

środa, 24.6.2020 12:33 1727

Wdrażanie nowoczesnych rozwiązań to podstawa biznesu. Odpowiednie narzędzia nie tylko usprawniają pracę, ale i pozwalają wykonywać ją zdalnie. Z tego też powodu, coraz więcej firm inwestuje w systemy CRM. Czy rzeczywiście są one przydatne w obsłudze klienta? 

Istotą większości biznesów, zarówno tych mniejszych, jak i większych, jest sprzedaż. Branża sprzedażowa między innymi dzięki postępowi technologicznemu nieustannie się rozwija. Mamy coraz to więcej możliwości, które pozwalają stale sięgać nam coraz dalej. Bardzo ważne jednak, by w tym wszystkim nie zapominać podstawowej i najważniejszej zasadzie. W sprzedaży najważniejszy jest bowiem klient. Możemy zastosować najlepsze nawet techniki i strategie sprzedażowe, lecz na nic nam one, jeśli nie będziemy mieć odbiorców. To właśnie od nich zależy nasz sukces oraz powodzenie na rynku. Warto więc dołożyć wszelkich starań, by zyskać zaufanie klientów. Co więcej, niezbędne są także działania, które pozwolą nam nie tylko uzyskać, ale i utrzymać dobre relacje z poszczególnymi odbiorcami. To szczególnie ważne, jeśli planujemy przenieść dział handlowy do internetu. Jak zrobić to skutecznie? Oczywiście z pomocą systemów CRM. Dowiedzmy się, jak działają i dlaczego ich wdrożenie jest tak korzystne. 

Praca zdalna — korzyści dla firmy 

Internet otwiera przed nami zupełnie nowe możliwości. Jedną z nich jest właśnie praca zdalna. Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie niektórych działów online. Okazuje się bowiem, że taka strategia sprawdza się doskonale. Co więcej, przynosi także wiele korzyści. Obecnie niemal wszystkie działania związane ze sprzedażą w firmie, odbywają się drogą internetową. Z tego też powodu, przeniesienie działu handlowego do sieci, wydaje się bardzo rozsądną decyzją. 

Dla pracodawcy, system pracy zdalnej ma naprawdę wiele cennych atutów. Oczywiście na pierwszym miejscu możemy wyróżnić korzyści związane z finansami. Homeoffice eliminuje bowiem konieczność organizowania miejsca oraz sprzętu dla pracownika. 

Co to jest system CRM i jak wspiera dział handlowy?

CRM to system, bez którego prowadzenie działu sprzedażowego przez internet byłoby niemożliwe. Z tego też powodu, coraz więcej firm decyduje się na jego wdrożenie. Co to jest system CRM i jak właściwie wspiera dział handlowy? To nic innego, jak narzędzie, które umożliwia nam sprawne zarządzanie relacjami z klientami i nie tylko. Jednym z głównych zadań CRM jest właściwa organizacja wszelkich procesów związanych ze sprzedażą. System pozwala nam dokładnie uporządkować wszelkie dane oraz informacje dotyczące odbiorców. Mamy w nim dostęp między innymi do maila, projektów, czy raportów. W jednym miejscu zawarte są więc wszystkie narzędzia, niezbędne nam do sprawnego prowadzenia działań handlowych. CRM umożliwia tym samym pracę z dowolnej lokalizacji. 

W krajach wysoko rozwiniętych, systemy CRM stosowane są przez firmy już od wielu lat. Narzędzia te skutecznie usprawniają pracę oraz umożliwiają realizację strategii biznesowych w wielu branżach. Warto podkreślić, że na zachodzie model pracy zdalnej obowiązuje już od dawna. W Polsce natomiast system homeoffice zyskał szerszą popularność dopiero w chwili niejakiego przymusu jego wprowadzenia, spowodowanego koronawirusem. Wiele firm jednak, dzięki temu dostrzegła korzyści związane z pracą zdalną. 

Dlaczego warto wybrać oprogramowanie polskie?

Jednym z podstawowych rozważań firm decydujących się na wprowadzenie systemów CRM, jest wybór pomiędzy oprogramowaniami polskimi i zagranicznymi. Które lepiej wybrać? Eksperci są w tej dziedzinie bardzo zgodni. Znacznie lepszą opcją są systemy polskie. Z łatwością można bowiem dostosować je do lokalnych wymogów oraz popularnych narzędzi sprzedażowych, takich jak Comarch Optima czy WFMAG. Co więcej, polski dostawca, zapewni nam znacznie sprawniejszą obsługę posprzedażową. 

CRM jako rozwiązanie problemu zgodności z RODO

Regulacje związane z ochroną danych osobowych są bardzo ścisłe i restrykcyjne. Informacje dotyczące klientów nie mogą ot, tak znajdować się w dowolnych plikach na komputerze, czy też poza nim. Nie są tam bowiem bezpieczne. Systemy CRM umożliwiają natomiast usystematyzowanie i w pełni bezpieczne przechowywania wszelkich danych. Dzięki temu nie musimy martwić się o problemy związane z RODO.