Pozycjonowanie stron i sklepów w Niemczech – dlaczego warto?

piątek, 5.6.2020 16:25 381

Niemcy stanowią jeden z największych rynków zbytu w Europie. Nic więc dziwnego, że wiele polskich przedsiębiorców rozważając ekspansję zagraniczną, decyduje się rozszerzyć działalność gospodarczą właśnie na ten kraj. Bez odpowiedniej reklamy osiągnięcie sukcesu będzie jednak trudne. Z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron www i e-sklepów. Dlaczego warto się na nie zdecydować?

Co daje pozycjonowanie stron www i e-sklepów?

Rynek e-commerce w Niemczech dynamicznie się rozwija. Aż 93 proc. społeczeństwa ma dostęp do Internetu, z czego aż 82 proc. deklaruje, że robi zakupy online. Prowadzenie strony www lub e-sklepu w niemieckiej sieci to zatem doskonała szansa na rozwój biznesu, zwłaszcza że niemieccy obywatele chętnie sięgają po towary zagranicznych producentów.

Żeby jednak odnieść sukces w Niemczech, trzeba dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych odbiorców. Jedną ze strategii, które to umożliwiają, jest wspomniane pozycjonowanie. Obejmuje ono szereg działań, których celem jest osiągnięcie przez stronę www lub e-sklep jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google.

W efekcie zwiększa się widoczność serwisu w wynikach organicznych, co z kolei sprawia, że odwiedza go więcej potencjalnych klientów. To zaś pozwala osiągnąć wyższy współczynnik konwersji, co w praktyce oznacza wyższą sprzedaż.

Pozycjonowanie stron www i e-sklepów w Niemczech to także doskonały sposób, by wyróżnić się na tle konkurencji. Pozwala ono również budować wizerunek eksperta w danej dziedzinie, co zwiększa zaufanie klientów do marki i sprawia, że częściej decydują się na skorzystanie z jej oferty.

Co ważne, pozycjonowanie zwiększa szansę powodzenia ekspansji przedsiębiorstwa na rynki zagraniczne. Umożliwia bowiem dotarcie do grupy odbiorców, która wyraża zainteresowanie określonym produktem lub usługą, co z kolei zwiększa prawdopodobieństwo konwersji.

Specyfika pozycjonowania w Niemczech

Żeby pozycjonowanie stron www i e-sklepów w Niemczech przyniosło pożądane rezultaty, pod uwagę należy wziąć jego specyfikę. Dla niemieckich klientów szczególnie ważna jest poprawność językowa serwisu i wszystkich publikowanych na nim treści. Jest to dla nich sygnał, że przedsiębiorca rzetelnie podchodzi do swojej pracy i szanuje ich jako konsumentów.

Co więcej, Niemcy cenią sobie klarowność informacji. Jeśli przekaz będzie zawoalowany lub nie dostarczy precyzyjnych danych, zniechęci to klientów do współpracy. Warto o tym pamiętać przy tworzeniu wszelkich treści na stronie www i w e-sklepie, w tym zwłaszcza opisów produktów lub usług.

Istotny jest także właściwy dobór słów kluczowych. W przypadku Niemiec treść należy optymalizować nie tylko na frazy pisane jednym słowem np. „Suchmaschineneoptimering”, ale i poszczególne części składowe słów.

Decydując się na ekspansję zagraniczną, nie można zaniedbać działań w Internecie. Wykonywane w ramach pozycjonowania działania zwiększają bowiem rozpoznawalność marki i sygnowanych jej logiem produktów lub usług w sieci, co przekłada się na większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Ułatwia to odniesienie sukcesu w Niemczech.