Z Kamieńca do Pragi pociągiem już od nowego roku?

czwartek, 4.7.2019 15:00 9220 12

Czeski prywatny przewoźnik Leo Express zaprezentował plany rozkładu jazdy weekendowych pociągów z Wrocławia do Pragi m.in. przez Strzelin, Kamieniec Ząbkowicki, Kłodzko i Międzylesie. Wygląda na to, że jeśli dojdzie do ostatecznego porozumienia  ze stroną polską, od nowego roku do stolicy Czech pojedziemy bezpośrednio z Kamieńca. 

foto: www.leoexpress.com

Inicjatywę powstania bezpośredniego polsko-czeskiego połączenia transgranicznego poparł Marszałek Województwa Dolnośląskiego oraz Wojewoda Czeskiego Regionu Pardubickiego.  Połączenie ma być obsługiwane przez prywatnego czeskiego przewoźnika Leo Express, który już realizuje połączenia Kraków-Praga, we współpracy z Kolejami Dolnośląskimi.

Wspólny cel działań przewoźników to uatrakcyjnienie połączenia kolejowego przez przejście graniczne Międzylesie / Lichkov oraz stworzenie bezpośredniego połączenia z Wrocławia do Pardubic, a także do Pragi. Partnerzy uważają, że bezpośrednie połączenia kolejowe obsługiwane za pomocą nowoczesnych zespołów trakcyjnych mogą przynieść znaczne korzyści zarówno dla regionów partnerskich, jak i przyczynić się do rozwoju współpracy, gospodarki i turystyki między oboma regionami. W dodatku, obie firmy mają już doświadczenia z obsługą podobnych połączeń. Leo Express, oprócz obsługi pociągów i autobusów w Czechach, na Słowacji oraz w Niemczech, od lipca 2018 wprowadził nowe, bezpośrednie ekspresowe pociągi na trasie Kraków – Katowice – Praga. Kursy cieszą się dużym powodzeniem wśród Czechów i Polaków. Koleje Dolnośląskie również z sukcesem rozwijają od kilku lat lokalne połączenia transgraniczne w kierunku Czech i Niemiec - informuje Leo Express. 

Przewoźnik podał przykładowy rozkład jazdy pociągów, które mają kursować w soboty i niedziele w godzinach porannych i popołudniowych. Z Pragi do Wrocławia pociągi mają wyjechać o 6:01 i 18:09, z kolei z Wrocławia do Pragi o 5:25 i 17:25 oraz w poniedziałek o 3:38 rano. Czas przejazdu ma wynieść około 4,5 godziny, a bilet kosztować ok. 50 zł (ok. 300 koron). Pociąg po polskiej stronie powinien zatrzymywać się w Strzelinie, Kamieńcu Ząbkowickim, Kłodzku i Międzylesiu.

Jak donosi portal Rynek Kolejowy, połączenia mają być obsługiwane przez pociągi Flirt, które są przystosowane do polskiej sieci kolejowej, ale Leo Express nie ma zezwoleń dla tej trasy w ramach otwartego dostępu. Konieczne więc jest porozumienie z Kolejami Dolnośląskimi, aby kursy mogły odbywać się w ramach dotowanej przez marszałka siatki połączeń tego przewoźnika. Negocjacje co do szczegółów współpracy nadal trwają. 

 

 

 

Przeczytaj komentarze (12)

Komentarze (12)

Odpowiadasz na komentarz:
czwartek, 01.01.1970 01:00
Ja jadę
pio pio środa, 14.08.2019 21:14
Panie Burmistrzu zaopiekuje się Pan w końcu mieszkańcami Ząbkowic i doda Pan troche pociągów Z Ząbkowic do Wrocławia żeby ludzie mieli jak dojechac do pracy czy dalej Pan będzie wierzył w komunikacje autobusową bo widze że odkąd Pan jest burmistrzem to Ząbkowice schodzą w dół z roku na rok jest coraz gorzej a to w końcu miasto powiatowe a nie wieś wiec niech Pan troche pomyśli o nas bo w Dzierżoniowie potrafili sobie załatwić troche pociągów do Wrocławia a w Ząbkowicach jeśli chodzi o kolej to kompletna dziura jest
piątek, 05.07.2019 18:36
Wszystko fajnie, tylko po jaką nędzę taki pociąg będzie zatrzymywać się na stacji we wsi Kamieniec? Tylko dlatego, że ma o trzy tory więcej niż inne stacje? Na pewno będzie frekwencja wsiadających i wysiadających w Kamieńcu :-D...
andrea poniedziałek, 12.08.2019 20:03
Kamieniec Ząbkowicki czy tego chcesz czy nie chcesz jest stacją węzłową skomunokowaną oprócz Wrocławia również z Zagłębiem Miedziowym (połączenie Legnica - Kamieniec Zabk.). A poza tym codziennie parnikg w Kamieńcu Zabk. jest pełny samochodów osób dojeżdżających z całej okolicy do Wrocławia. Weekendowe pociągi do Pragi to świetny pomysł - nie dla Pragi (Praga turystycznie świetnie sobie radzi bez takiego połączenia kolejowego), ale właśnie na poprawę oferty połączeń kolejowych na trasie kolejowej, która kiedyś obsługiwała przejazdy na trasie Wrocław - Praga. Nie można hejtować wszystkiego w czambuł bez głębszej analizy..
Pokolei niedziela, 07.07.2019 16:35
Chyba tak:)
niedziela, 07.07.2019 06:41
Ciekawe jak długo?
piątek, 05.07.2019 15:22
Żeby przedsięwzięcie było opłacalne pociągi muszą zatrzymywać się na większej ilości stacji np. w Bystrzycy Kł. i Ziębicach, nawet kosztem wydłużenia o 5 min czasu przejazdu. Pomysł super, oby został zrealizowany!!!
czwartek, 04.07.2019 20:51
Fajny pomysł wypadu na knedliki
czwartek, 04.07.2019 21:24
Ja jadę
Zachar1974 czwartek, 04.07.2019 21:51
Super sprawa już czekam !!!
Wacyk piątek, 05.07.2019 03:19
Nie rozumiem .To marszałek bedzie dotować czeską prywatną firmę?
desant piątek, 05.07.2019 08:41
dotować na ogólnych zasadach firmę wykonującą przewozy kolejowe w województwie
czy jak pojedziesz w godziwych warunkach będziesz się zastanawiał dlaczego.
piątek, 05.07.2019 11:11
Nareszcie Super