Po referendum: stanowisko Rady, podziękowania burmistrz Ziębic

wtorek, 13.12.2016 09:09 48547 65

Zapraszamy do zapoznania się z oświadczeniem Rady Miejskiej Ziębic, komentującym niedzielne referendum oraz z podziękowaniami burmistrz Alicji Biry.

 

RADA MIEJSKA

Szanowni mieszkańcy Gminy Ziębice.

Zacznę od słów podziękowania skierowanych do wszystkich mieszkańców naszej Gminy którzy wzięli odpowiedzialność za swoje miasto i gminę podczas referendum i mieli odwagę pójść do referendum i poprzeć stanowisko Rady Miejskiej.

Daliście nam świadectwo pełnego poparcia i zaufania, stąd za to szczególnie Wam dziękujemy. To tylko dzięki Wam możemy mieć jeszcze wiarę, że nie wszystko stracone dla naszej gminy.

Tym wszystkim, którzy nie wzięli udziału w referendum z różnych względów też dziękujemy, przede wszystkim za to, że daliście nam kolejną lekcję życia. Szanujemy Waszą decyzję.

Widocznie nasze działania nie były dostatecznie przekonywujące dla Was .

Trudno, nie udało się w ten demokratyczny sposób, przecież mamy świadomość tego, że nikomu nie zależy na walce, tylko na sprawiedliwości i prawym postępowaniu.

Chcę podkreślić przy tym, że kampania referendalna już się skończyła i zostawmy ją za sobą, szukajmy tego co nas łączy, a odrzućmy to, co nas dzieli, mam nadzieję, że zwycięstwo nie zawróci w głowie – władzy wykonawczej, a my przyjmiemy porażkę z godnością, bo to był wybór mieszkańców Gminy Ziębice, których tak bardzo szanujemy.

Ale wiem też, że nie będzie łatwo budować przyszłości z obecną władzą wykonawczą, jeżeli nie będzie między nami dobrej płaszczyzny porozumienia.

Zapewniam państwa, że Rada Miejska będzie podejmować dalsze kroki, aby przekonać burmistrz Ziębic do współpracy i dialogu, którego brak doprowadził do referendum.

Wiemy, że jesteśmy tutaj wybrani przez Was i nasz dług wdzięczności powinniśmy spłacać przez całą naszą kadencję.

Obiecujemy, że nadal będziemy kierować się rozsądkiem, bo mamy jedno wspólne dobro NASZĄ MAŁĄ OJCZYZNĘ -GMINĘ ZIĘBICE.

Nie wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, lecz tylko te, którym tamtym z Rzymu wychodzą naprzeciw. P. burmistrz wyjdźmy sobie naprzeciw...

 

 

 

Podziękowanie Burmistrz Ziębic

 

Okazanie wdzięczności jest najprostszą – oraz najpotężniejszą – rzeczą,

jaką człowiek może zrobić dla drugiego człowieka.

                                                                                              (Randy Pausch)

 

 

Wszystkim, którzy wspierali mnie dobrym słowem,

trwali ze mną w trudnym okresie

oraz przyczynili się do wyników niedzielnego referendum

serdecznie dziękuję za okazane wsparcie i zaufanie.

Mam nadzieję, że nasze wspólne działania,

wznoszące się ponad podziałami

pozwolą budować przyszłość

naszej Małej Ojczyzny – Gminy Ziębice.

Burmistrz Ziębic Alicja Bira

 

 

Przeczytaj komentarze (65)

Komentarze (65)

Chuck N. czwartek, 15.12.2016 23:37
przydałyby się jakieś "gminne rewolucje" - coś jak "kuchenne rewolucje". Żeby jakaś Magda Gessler czy coś w tym stylu tu przyjechała i zrobiła porządek. :)))))
Danuśka z Wrocławia czwartek, 15.12.2016 23:28
Przeczytałam te wasze komentarze (nie jestem mieszkanką Ziębic) i doszłam do wniosku,że dialog z obu stronom jest obcy. Obie strony konfliktu się mocno obwarowały i dalej się nic w tej gminie sensownego nie zrobi. Nie wiem kto tu ma racje. Jedno mogę powiedzieć, ze jeżeli przez 2 lata pani burmistrz nie nauczyła się współpracować z radą to widocznie do rządzenia gminą się zupełnie nie nadaje.
Etyk wtorek, 13.12.2016 15:35
Uważam, że jeśli radni mieliby choć odrobinę honoru to po tym referendum powinni złożyć swoje mandaty i więcej nie startować w wyborach. Czytając wyrok sądu widać jak próbują mieszać i rozrabiać. Jak w takim rozgardiaszu ma pracować burmistrz? Każdy ciągnie ten wóz w swoją stronę. Zapomnieliście o ślubowaniu złożonym na początku kadencji - dla dobra naszej Gminy itd. Plujecie we własne gniazdo. Chcecie pojednania, a gdzie byliście do tej pory. MIEJCIE HONOR I ZŁÓŻCIE DLA OGÓŁ SWOJE MANDATY!
OGÓŁ czwartek, 15.12.2016 20:56
Jestem OGÓŁ i chcę, żeby nie składali mandatów. Ktoś musi mieć zdrowy rozsądek. Wierzę 10 radnym, a nie burmistrz. Czytałem na fc sprostowanie jakiego zarządał. To dopiero smiech na sali. Juz tydzień chodzę po Ziębicach i szukam tego, co "jest". Moze ktoś mi pomoże....
Han solo wtorek, 13.12.2016 09:52
A co z przeprosinami tak jak zasądził sad okregowy ? A co z kasą którą niepotrzebnie wywaliliscie na referendum? Proszę pooglądać sesje rady (nagrania) jak pani radna S. Nieustannie atakuje słowami p. Burmistrz. Zasadniczo tylko Ona bo reszta nie za bardzo wie o co kaman.
OLX wtorek, 13.12.2016 21:24
A może to burmistrz nie potrafi odpowiedzieć na pytania?
Do Olx czwartek, 15.12.2016 11:27
Odpowiedz na pytanie. Dlaczego nie opublikowano przeprosin dla pani burmistrz. Nie odwracaj kota ogonem. Tak orzekł sąd. Oraz sąd Apelacyjny.
Apelator czwartek, 15.12.2016 14:51
Zapoznajcie się z trybem referendalnym zanim zaczniecie oznajmiać ludowi swoje prawdy.
Anakin czwartek, 15.12.2016 09:13
Dlaczego atakuje? Po prostu pyta. Taka jest jej rola. Ma siedzieć cicho, zeby burmistrz była zadowolona?
obserwator środa, 14.12.2016 22:42
Porównanie 2 letnich dokonań, sposobu sprawowania funkcji burmistrza, indolencji w czasie sesji (kompletny brak orientacji w tematyce samorządowej), "znakomitych" a właściwie żenujących wystąpień publicznych itd. itp. choćby z Burmistrzami Ząbkowic, Strzelina czy niemal wzorcowej Prezydent Świdnicy pokazuje prawdziwy obraz waszej (bo nie mojej) Pani B. Ludzie - to miasto stać na "młodych gniewnych" a nie stetryczałych zawistnych ignorantów.
Mieszkaniec czwartek, 15.12.2016 07:14
No to za dwa lata sa wybory panie obserwatorze. Czy tez tak wnikliwie obserwowałes burmistrza idealnego Herbowskiego z 2 letnia kadencja ?
środa, 14.12.2016 23:52
Prawie 2000 mieszkańców gminy Ziębice potwierdziło że Burmistrz nie ma papierów do tej roboty tzn nie wszyscy pieją z zachwytu. Najbardziej Ci którzy doją budżet tej gminy.
retorsja środa, 14.12.2016 20:26
Wychodzi z Was Polska PROWINCJONALNA albo ziębicka. Nie potraficie uszanować możliwości, które daje demokracja. Dla swoich interesików i niskiej zawiści - drodzy rozmówcy - potrafiliscie zepsuć to, co mogło być manfestacją praw kazdego z nas. Nie razi Was to, że w taki sposób, zamiast wyjaśniać, prezentować swoje sukcesy, burmistrz zakneblowała dyskusję? To, co teraz Wy mówicie o radnych, oni mogliby wykorzystać przeciwko Wam. Jak chcecie dyskutować, to dyskutujcie merytorycznie. Zamiast tego "jazgotu" i oszczerstw podajcie konkrety, bo pomyślę, że ktoś Was wynajął.
ziebiczanka środa, 14.12.2016 21:18
Konkret I: płace podatki i to niemałe i jak widzę jak trwonione są pieniądze z podatków ludzi, tej garstki jeszcze pracujących ludzi. Mieszkam w Ziębicach ale tu nie pracuję bo nie ma dla mnie pracy. Ktoś (ciekawe kto zamknął mi zakład pracy). Staram się zawsze gotówką zasilać nasze miasto (czyli robię zakupy w naszych sklepach a mogłabym tego nie robić bo sklepy też są już u nas na wymarciu).
retorsja środa, 14.12.2016 21:43
Wszyscy płacimy. Dyskusja, której oczekuję to dyskusja o konkretach w temacie artykułu. Zapytam więc o jakie trwonienie Pani chodzi? Kto trwoni? O wszystko wnioskuje burmistrz. To co Pani, jesli dobrze rozumiem, zauważyła Rada.
ziebiczanka środa, 14.12.2016 21:56
Sorry, faktycznie niejasno napisałam. Nie dotyczyło ostatnich dwóch lat. Mam na uwadze poprzednie kadencje tych samych radnych. Co zrobili przez ostatnie kadencje. Jak można rozliczać kogoś za dwa lata w porównaniu za dwie, trzy czy więcej kadencji. Przecież to śmiechu warte.
Wydra czwartek, 15.12.2016 09:11
Śmiechu warte jest to,że nikt w Ziębicach nie był burmistrzem trzy lub więcej kadencji. Zabawnym już niestety nie jest to, ze po dwóch latach widać perspektywę następnych dwóch - NIC. Śpijcie dalej. Śnijcie sen, który zniknie. Będzie bolało, ale to już dopiszą do rachunku tych, którzy nie potrafili wyraźnie się określić ZA lub PRZECIW. Ci, którzy nie zagłosowali w referendum są zakładnikami marzeń i snów. Szkoda.
ziebiczanka czwartek, 15.12.2016 10:54
Wydra, a nie myślałeś żeby zostać burmistrzem w Ziębicach? I pokazać potomnym jak to się robi żeby wszyscy byli zadowoleni??? Tak masz rację że byli w naszej historii burmistrzowie po kilka kadencji i dziwię się się właśnie, że nikt nie rozliczał z działalności kiedy przyczyniali się do niszczenia gminy i miasta.
Wydra czwartek, 15.12.2016 18:30
Jeśli wiesz, że należy kogoś rozliczyć to na co czekasz. To obowiazek kazdego z nas. Chyba masz możliwości. Nie jest wazne kto ile kadencji był burmistrzem. Nawet dwa lata wystarczą, żeby nazbierać kwitów i co znaleziono? Manipulacja, której uległaś jest prymitywna.
Olo wtorek, 13.12.2016 20:22
"Wiemy, że jesteśmy tutaj wybrani przez Was i nasz dług wdzięczności powinniśmy spłacać przez całą naszą kadencję." Czyli jednak za grosz honoru i nie złożą mandatów... My, wyborcy wam to jednak będziemy pamiętać, tego bądźcie pewni. Wiem, że macie swoją stałą klikę, która być może i tak was wybierze. Oby jednak głosów poparcia zabrakło. I proszę wreszcie przestać używać tego propagandowego określenia "Nasza Mała Ojczyzna", bo dla Ojczyzny (małej, czy dużej) robi się WSZYSTKO, a wy robicie wszystko, ale dla siebie, państwo radni. Celowo używam małych liter dla wzmocnienia moich słów lekceważenia tych "maluczkich, biednych lokalnych pseudopatriotów, którym nie wyszła intryga..."
Ciekawy środa, 14.12.2016 20:30
Hej Olo, a ja mam pytania: Kiedy mówi o "Naszej Małej Ojczyźnie" Radna, to masz dość? A kiedy dokładnie tak samo o "Naszej Małej Ojczyźnie" mówi burmistrz - to jest wspaniale? Masz rozdwojenie jaźni czy problem z czytaniem?
Olo czwartek, 15.12.2016 12:43
Dotyczy obydwu stron konfliktu, a jeżeli chodzi o twoje rozdwojenie jaźni, to współczuję serdecznie, bo czuję, że się w tobie przykre wspomnienia z dzieciństwa odezwały... "Ciekawy" (twój przypadek). Wesołych Świąt, to taki magiczny czas, kiedy wszystkie traumy, nawet te dawne z dzieciństwa odchodzą w zapomnienie!
do Ola czwartek, 15.12.2016 18:32
Chyba jednak masz problem z czytaniem, Olo. Współczuję Wesołych ...
ziebiczanka środa, 14.12.2016 13:47
Masz rację Olo. Siedzą od lat i tylko swoje interesy załatwiają. Niedobrze się człowiekowi robi jak na to się patrzy. Prawdę mówiąc ciężko będzie wybrać nowych radnych. Społeczników już jest bardzo mało, a i nie chcą kandydować, więc cwaniactwo to wykorzystuje.
Olo środa, 14.12.2016 17:40
Prawdziwych społeczników to myślę, że znalazłoby się jeszcze trochę i to takich, którzy naprawdę mogliby pomóc tej gminie, miastu. Problem jednak w tym, że to najczęściej ludzie skromni, nie szukają rozgłosu i klakierów, nie pchają się na stołki za wszelką cenę, a ich faktycznego zaangażowania niewielu dostrzega i docenia. Krzykacze i inni "mendaliści" są przekleństwem Ziębic. Tacy, co to chcą robić tak, żeby się nie narobić, a zarobić...
ziebiczanin środa, 14.12.2016 16:14
radni powinni sie podac do dymisji najwieksi zlodzieje
koleś środa, 14.12.2016 20:15
Gdybyś tak powiedział o burmistrz - już byś był w sądzie! Masz szczęście, że ci, których tak obrażasz biorą poprawkę na .... Masz odwagę, to się przedstaw.
krisss191 środa, 14.12.2016 18:18
usunąc wszystkich szkodnikow bez wyjatkow
Pani burmistrz !!! zmiana wyjdzie na lepsze
Alergik środa, 14.12.2016 20:12
Wyjdzie bokiem!
stella wtorek, 13.12.2016 09:39
10 radnych sformułowało wiele bezpodstawnych zarzutów pod adresem p. Burmistrz, co potwierdził Sad Okręgowy w Świdnicy i Sad Apelacyjny we Wrocławiu (w składzie 3 sędziów). Radni Nie wykonali postanowienia Sądów i nie zdjęli kłamliwych plakatów, co świadczy o nich samych. Kłamliwe słowa zabijąją innych i odbierają im cześć, a wypowiedziane w przestrzeni publicznej maja ogromna moc. Przykazania mówią: nie zabijaj, nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu. Jak w czasie Świąt Bożego Narodzenia z takimi ciężarami serca można świętować czas miłości ? Burmistrz na każdej sesji Rady Miejskiej informuje o swojej pracy, a radni tylko potrafią ja rozliczać. Co sami zrobili, i czym mogą się pochwalić wyborcom. Czy wywiązali się z obowiązku zawartego w ustawie samorządowej wskazującego na stały kontakt z mieszkańcami. Czy ci, którzy poszli na referendum odwołać p. Burmistrz rozliczyli swoich radnych z obietnic wyborczych ? Nie należy sadzić innych jeżedli samemu nie jest się w porządku, a ci sędziowie publicznie będą tez odpowiadać kiedyś zaa każde swoje słowo, szczególnie zadające ból innym.
Magna środa, 14.12.2016 20:11
A na których sesjach ta burmistrz bywa? Jakoś nie widzę, a serial oglądam. Jak można współpracować, jesli się jest nieobecnym? Hitem jest od dwóch miesięcy tekst odpowiedzi na wszystkie pytania: "Odpowiem na piśmie" - tak urzędnicy "współpracują" z Radą. Na ile tych pytań odpowiedizeli? Co na to sąd?
Mieszkaniec środa, 14.12.2016 16:59
Mam taka propozycje. Czy jestesmy za Burmistrzem czy jesteśmy za Radą wszyscy dajmy sobie juz spokój z komentarzami. Potrzeba zgody a nie sfar i kłótni. Wszyscy którzy zostali w tej gminie ktorzy tutaj żyja powinni podać sobie rękę na zgodę. Dosyc złych komentarzy. Rada jest teraz zobowiązana do pomocy pani burmistrz. I oczywiście odwrotnie. Tylko zgodą mozna zbudowac przyszłość. Dosyć zmarnowanych tylu lat.
ziebiczanka środa, 14.12.2016 17:55
Jaki to sens jest zbierać głosy. Ważne jest aby ludzie, którym zaufali wyborcy wywiązywali się z obietnic przedwyborczych i zaczęli w końcu robić coś dla tej gminy. Coś co będzie można zauważyć i odczuć. Ja widzę że od lat nasza gmina i Ziębice rozpada się. Ziębice wyglądają tragicznie (a może to zamierzony efekt bo upodobniamy się do Wenecji - smród i brud na ulicach, budynkach.). Zostanie po nas niedługo kupa gruzu. Dla porównania widzę w gminie Strzelin pozytywne zmiany. A szczególne zmiany widać w estetyce miasta Ząbkowice Sl. Jednak przyznać muszę, że od jakiegoś czasu widzę poprawę w estetyce naszego parku. Takiego pięknego stawu ozdobnymi okoniami nie widziałam nigdzie. szkoda tylko, że z parku w większości korzysta imprezująca młodzież pozostawiająca po sobie stosy szkła, puszek, petów i opakowań po chipsach. Wracając do tematu- zarówno burmistrz jaki radni muszą zmierzać w jednym kierunku, mieć ten sam cel - rozwój miasta i gminy. A nie targowanie się co kto dla siebie ugra.
Mieszkaniec wtorek, 13.12.2016 12:35
Zaraz, zaraz cos mi tu nie pasuje. Dążyliscie do referendum, Chcieliście ja "wywalic" ze stołka, nie udalo Wam sie a teraz proponujecie współprace ?! To obłuda w czystej postaci. Chyba ze naprawdę chcecie współpracy. Ale to wyjdzie wszystko na sesjach. Zobaczymy. Ale trochę pokory p Wam się przyda.
OLX wtorek, 13.12.2016 21:28
A może tak ktoś z was zastanowiłby się co znaczy słowo WSPÓŁPRACA? A może ktokolwiek z WAS odpowiedział nam na pytanie jak współpracuje i czy potrafi współpracować burmistrz? Kto ją choć troszkę zna, ten wie.
ziebiczanka środa, 14.12.2016 13:01
Każdy człowiek inaczej pojmuje słowo "współpraca" . Można ją rozumieć w znaczeniu pozytywnym i negatywnym. A co komu (radnym) chodzi po głowie...?
Erazm środa, 14.12.2016 20:35
Osłabiająca logika. Można "pojmować słowo współpraca ... w znaczeniu pozytywnym i negatywnym..."? Sorry, staram się to zrozumieć. Proszę o uszczegółowienie, bo przestanę wierzyć, że wiecie ludzie o czym tu rozmawiamy.
komik czwartek, 15.12.2016 20:51
Poproszę o przykład negatywnej współpracy. Oczywiście inny niż ten ziębicki.
ziebiczanka wtorek, 13.12.2016 15:41
Proste boja się o dietki. zawsze to jakiś dodatkowy grosz a i zawsze sprawy można sobie pozałatwiać poza kolejnością itp. korzyści mają aż nadto a nikt ich z efektów nie rozlicza. Żałosne jak robią to radni wykształceni i jeszcze uczą młodzież jak można się ślizgać przez życie.
Robocop środa, 14.12.2016 09:34
Z tego co pisała burmistrz i postanowił sąd, to współpraca układała się dobrze. Dlaczego więc zwolenniku A.B. piszesz, ze ktoś chciał burmistrz wywalić ze stołka? Kto z nas żyje w MATRIXIE?
Mieszkanka Z środa, 14.12.2016 09:24
Zgodnie z logiką myślenia zwolenników p. Burmistrz Radni złożą mandaty, a wtedy naszą gminę czekają wybory uzupełniające do Rady Miejskiej. Wówczas nie będą to wyrzucone pieniądze - to dla dobra Ziębic! W imię dobrej współpracy Burmistrz z Radą Miejską! DOBRA ZMIANA?
Obywatel gminy wtorek, 13.12.2016 11:46
Czytałem stanowisko Rady Miejskiej. Wnioski ? Jezeli burmistrz będzie miała jakieś inne zdanie opinie itd tzn ze znowu będą twierdzic ze to Ona nie chce współpracować. A przecież takie sytuacje zdarzają sie w każdej gminie. Uważam ze to Radni powinni zmienić nastawienie do pani Burmistrz szczególnie pani Sobkow i Stolarek. Wtedy bedzie ok. PS Radni miejcie swoje zdanie nie sluchajcie pana R i H wtedy będziecie mieli duży szacunek społeczeństwa. Aha i nie bojcie sie pomagać pani burmistrz bo nikt nie jest alfa i omegą. Kazdy jest tylko człowiekiem ktory ma prawo do pomyłek.
Ala z krainy czarów środa, 14.12.2016 03:07
Oczywiście tyle że ta gmina to jedna wielka POMYŁKA
Zmartwiona środa, 14.12.2016 08:15
To znaczy, że teraz to burmistrz ma zawsze rację? GDZIE WSZYSCY MYŚLĄ PODOBNIE< NIKT NIE MYŚLI ZBYT WIELE! To już przerabialiśmy. Cieszę się, ze radni pytają i dociekają. Takich właśnie wybierałam. Burmistrz niech się nauczy słuchać, może wtedy coś wymyśli.
wolny wtorek, 13.12.2016 17:17
Radni przegrali, ale z kasy nie zrezygnują. Sami nie odejdą. A swoją drogą czy nie lepiej by było za te zmarnowane pieniądze kupić autobus dla dzieci? Tak głośno o tym krzyczą, no ale wtedy rodzina i znajomi nie wzięliby diet za komisje.
do wolnego wtorek, 13.12.2016 21:32
Dlaczego nie odejdzie burmistrz? Prawie 2000 osób wprost powiedziało, że jest za jej odwołaniem. Nieco obłudne jest twierdzenie, że ci, którzy pozostali w domu głosowali za jej pozostaniem. Skończcie z tą gadką. Takim komentarzem obrażacie ludzi, którzy myślą.
Gosciu środa, 14.12.2016 07:01
A czy Ty zdajesz sobie sprawę ilu ludzi z wiosek (w podeszlym wieku) głosowało za odwolaniem bo tak im kazali np sołtys lub pan ....

Poza tym podejrzewam ze nawet nie wiedzieli kto jest burmistrzem lub za co Rada chciala odwolac burmistrza. PS ludzie ktorzy nie poszli na referendum to mieszkańcy ktorzy nie chcieli jej odwołania (proste jak budowa cepa)
do Gościa środa, 14.12.2016 19:59
Ci, co nie wiedzieli kto jest burmistrzem - głosowali za odwołaniem? Pozostali, którzy wiedzieli kto nim jest - świadomie wybrali niedzielę z rodziną? A może trzeba zapytać ilu ludzi wie kto jest burmistrzem - może to powód rezygnacji z udziału w referendum? W Twojej, Gościu, logice to pewnie też powód do chluby Pani Burmistrz! Żałosne.....
do wolnego wtorek, 13.12.2016 21:34
Może do tego autobusu dołoży się obecna ekipa rządząca w Urzędzie? Dostała podwyżkę i nagrody, oczywiście wg zasług.
oko wtorek, 13.12.2016 10:39
frekwencja kompromitujaca noi pieniadze wyrzucone w bloto przez radnych!!! i kto tutaj marnuje pieniadze Panie J. ???
slawkog wtorek, 13.12.2016 21:00
Pieniądze wyrzucone w błoto, tyle że przez wyborców bo gdyby ruszyli swoje cztery litery to referendum byłoby ważne i jeśli ktoś was pyta o zdanie, to należało przyjść i odpowiedzieć, a samo przyjście spowodowałoby że pieniądze wydane na referendum nie były by zmarnowane. Ci którzy nie przyszli, zmarnowali te pieniądze.
środa, 14.12.2016 06:53
Widocznie Ci co nie poszli na referendum było za Panią Burmistrz i co ty komentować Niestety narobiliście bałaganu
Mieszkanka Ziębic niedziela, 18.12.2016 23:24
Właśnie w bardzo dobitny sposób wyraziłam swoje zdanie nie idąc na referendum. Wiem dokładnie na czym polega sztuczka z referendum.
Nie poszłam bo chcę, aby Pani Bira była do końca kadencji i miała szansę pokazać, że zależy Jej na naszej gminie. Radni powinni mieć honor
i wpłacać swoje diety do kasy Urzędu, żeby zwrócić koszty referendum. Czekam też kiedy w końcu przeproszą Panią Burmistrz zgodnie z tym co orzekł Sąd. Slawkog nie obrażaj tych co nie poszli na referendum, Oni mają swój rozum i nie dali się zmanipulować ekipie, która chce wrócić do władzy, nie umieją się pogodzić z tym, że ich czas już minął bezpowrotnie.
Już dość wtorek, 13.12.2016 16:24
Nie wszystko stracone... Najwiecej to miasto zyska jeśli Nasi radni się spakują i wraz ze swoim towarzystwem przestaną knuć jak wrócić do rządów gminy. Od kilkunastu lat jedno towarzystwo( ich dzieci i znajomi )wymieniając się stołkami rządzi tą gminą czasami podstawiając Nam jakąś marionetkę którą i tak sterują.
Mieszkanka wtorek, 13.12.2016 18:41
No z ust mi ten tekst wyjałeś. Jest taka zasada tego towarzystwa. Ty mi cos zalatwiles to ja tez Tobie pomogę........ wiele jest takich przykładów w gminie.
mieszkaniec środa, 14.12.2016 20:02
Może jakiś konkret zamiast tego typu oskarżeń? Brakuje argumentów?
rysiek czerwony nos z ziebic wtorek, 13.12.2016 18:38
zacznijmy od tego ze tzw.-ordynacja wyborcza to mega nieporozumienie podczas wyborow na burmistrza prezydenta itd.nie potrzebna jest frekwencja procentowa ,wystarczy 20-u edkow glosujacych i wybory sa wazne ale juz w referendach potrzebna jest frekwencja procentowa to jakies nieporozumienie to jeszcze komuna wymyslila ten trik w obronie swoich i nikt nie probuje tego zmienic i takie gronkiewiczowe,biry czy inne wynalazki beda wiecznie nieusuwalne,to tyle w temacie,pozdrawiam
krzysztof wtorek, 13.12.2016 14:50
Wyniki referendum to porażka dwóch największych komitetów wyborczych - pana Nowaka oraz komitetu pana Herbowskiego którego kandydatem na burmistrza był P. Regner. To bardzo pozytywne , bo Ziębice chcą innych twarzy, młodych ludzi. Także jest 2 lata do wyborów i dużo czasu na zbudowanie nowego ,,profesjonalnego'' komitetu , skupiającego mądrych ludzi , zdolnych do przejęcia władzy i mądrego jej sprawowania. Trzeba tylko chcieć, bo samo nie przyjdzie.
ziebiczanka wtorek, 13.12.2016 13:49
Historia kołem się toczy. ciekawe czy będzie takie samo zakończenie, które przyczyniło się do porażki wyborczej pana Herbowskiego. Ta sytuacja przypomina mi jak kilka lat temu rada miejska nie chciała udzielić absolutorium panu Herbowskiemu i tez go straszyła referendum. No niestety pan Herbowski uległ szantażowi radnych i potem zbierał za nich punkty ujemne i odszedł z opinia nieudolnego. Teraz historia się powtarza jeżeli pani Bira ulegnie szantażom radnych to zakończy karierę tak samo jak pan Herbowski. Szkoda mi Ziębic. Nic dla nas zwykłych mieszkańców dobrego tu nie będzie Podczas następnych wyborów koniecznie trzeba wymienić radnych na nowych.
prpdl wtorek, 13.12.2016 12:22
Nie jestem mieszkańcem Ziębic, bardzo rzadko tam bywam, więc nie będę oceniał tego, w jakim są stanie. Ale czytając te wszystkie artykuły, czy na dobie a także te wszystkie te w większości głupie komentarze... mogę wam powiedzieć, że w Ziębicach nigdy nie będzie dobrze. Kogo byście nie wybrali do rady czy na burmistrza, nie będzie. Wy chyba za bardzo chcecie "zgnoić" tę drugą stronę... bo na pierwszym miejscu rada stawia sobie "zniszczenie" pani burmistrz, ta z kolei wali w radnych, zamiast skupiać się tylko na swojej robocie...
I w komentarzach widać to samo - walenie w drugą stronę zamiast poszukać konsensusu. Stanowisko rady też zresztą dobre - już widać, że referendum nie poszło więc zamiast siedzieć cicho ci jakieś stanowisko wydają. "Jakieś" - oni wprost sugerują, że dalej będą walczyć z tą panią burmistrz.
Jeśli tak to ma wyglądać to wasze miasto i gmina, tak przecież historycznie ważne dla całego regionu, posiadające fajne i ciekawe atrakcje turystyczne, będą się w swojej szarzyźnie pogłębiać... bo radni i pani burmistrz zamiast próbować rozmawiać ze sobą, rozmawiają poprzez media. Nie mają bladego pojęcia o kompromisach ani o polityce... a co najgorsze walkę ze sobą przedkładają na dobro mieszkańców...
mieszkaniec. wtorek, 13.12.2016 11:02
Radnym gmina musi koniecznie poszukać jakiś lokal by mieli się gdzie spotykać i dalej knuc na p.Burmistrz,najlepiej by była to jakaś knajpa,bo RN i AH tak łatwo się nie poddasza.
Ziebice wtorek, 13.12.2016 11:36
Spotykaja sie, spotykaja a przy okazji pęka niejedna........
ktos wtorek, 13.12.2016 22:18
Maja restauracje Mok, strzelnice w Biernacicach, Ratuszowa no i co poniedziałek "spotkanie" w Zck.......
mieszkaniec wtorek, 13.12.2016 10:24
No i cóż mam Wam powiedzieć? Niestety dwa najbliższe lata będą ciężkie dla naszej gminy, między burmistrzem a radą będą same zgrzyty, sądy oskarżenia i przeprosiny. Zapomnijcie o współpracy i wspólnym działaniu.
Jeszcze co Wam powiem to to że jest mi strasznie przykro iż jestem mieszkańcem tej gminy, gdyby to było możliwe to przeniósłbym swoją firmę do Ząbkowic albo Kamieńca, lecz technicznie jest to nie możliwe. Jedno co można zrobić to żyć z dnia na dzień i patrzeć na te patologiczne rządy. Pozdrawiam wszystkich...
Do mieszkańca wtorek, 13.12.2016 10:47
Masz racje. Ale popatrz kto za tymi radnymi (10) stoi. Stoi za plecami i przekazuje instrukcje. Przeciez nie od dzis wiadomo kto jest w gminie głównym "komendantem". To wlasnie przede wszystkim Radni powinni dążyć do pojednania! Pan sobie oglądnie sesje Rady. Trzeba nie mieć wyobraźni zeby twierdzic ze stagnacja i brak jakiegoś rozwoju to wina obecnej burmistrz. To wina tych którzy rzadzili przez 25 lat. Taka jest prawda. To radni musza zdecydować czy wazniejszy jest dla nich pan N.i H. Czy my mieszkancy i przyszłość!!!!!!!!