Droga Przyłęk –Ożary: kiedy koniec prac i po co takie głębokie rowy?

wtorek, 6.12.2016 10:32 14811 19

Nowa nawierzchnia na trasie Przyłęk - Ożary położona jest już od tygodnia, a więc remont, którego zakończenie przesunęło się o miesiąc, można by uznać za zakończony. Tymczasem utrudnienia trwały jeszcze kilka dni, gdyż dokańczano prace na poboczach, o czym informuje nasz Czytelnik, jednocześnie pytając, o co chodzi z tak głębokimi rowami.  Zarząd Dróg Powiatowych odpowiada i przekonuje, że żadnych utrudnień nie powinno już być, gdyż prace zakończą się do 7 grudnia.

 

LIST CZYTELNIKA:

Jestem mieszkańcem Dzbanowa, temat dotyczy remontowanej drogi Przyłęk - Ożary.

Asfalt już jest położony, wydawałoby się że już można spokojnie jeździć. Ale utrudnienia mamy dalej, prace związane z pogłębianiem, dosłownym i wykładaniem rowów kamieniami. Na odcinku drogi Przyłęk-Dzbanów poustawiają się tak sprzętem po prawej i lewej że trzeba jeździć slalomem, Horror. Wracając do wykładania rowów kamieniem (brukiem, granitem) komu to potrzebne jakie to koszty i ta głębokość tych rowów.

Jak tłumaczy dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych, Antoni Drożdż, jest to zadanie robione zgodnie z projektem i pozwoleniem na budowę, które zostało wydane 5 lat temu. Rowy wykłada się kostką kamienną, żeby sprawnie i szybko odprowadzane były wody opadowe z korony drogi. Rów zgodnie z projektem może być głęboki od 50 cm do 3 metrów.

- Być może rowy wydawały się bardzo głębokie w momencie kopania, ale gdy na podbudowie dna zostanie wyłożona kostka, nie będzie takiego wrażenia. Takie same rowy, o tej samej głębokości, są również na przykład na drodze krajowej nr 8 i w innych miejscach. Chciałbym zwrócić uwagę, że wzdłuż tej drogi jest 3 kilometry rowów, a formatki kamienne są wyściełane na 500 metrach długości, także nie są one wszędzie. Jeśli idzie o bezpieczeństwo, gdyby się okazało, że jest to konieczne, to istnieje możliwość zamontowania na pewnych odcinkach z jednej i z drugiej strony  barier ochronnych – mówi dyrektor ZDP.

 

Przeczytaj komentarze (19)

Komentarze (19)

lalamido wtorek, 06.12.2016 16:58
Te rowy to wyglądają jak doły do pochówku. Co do przystanków, to jest to kpina. Ile tam jest wykonywanych dziennie kursów? Jeden czy dwa? A tymczasem kostka, barierki - niejeden przystanek MPK we Wrocławiu wygląda gorzej.
VVVVV środa, 14.12.2016 00:39
TO CIESZ SIE IDIOTO NIE MARUDZ, ROBIA ŹLE NIE ROBIA TEŻ. ŻYGAC SIE CHCE OD TAKICH KOMENTARZY
wtorek, 06.12.2016 17:06
Cymbale to powinienes sie cieszyc ze bedziesz mial porzadny przystanek ludzie wam jakby droge ze zlota zrobili to byscie byli niezadowoleni. Jeden blad to faktycznie mogli to zrobic do Ozar.
UNIAROBI WAM DROGI ZAMKNAC MO-RD środa, 14.12.2016 00:38
UNIA REMONTUJE WAM DROGI NA ZADUPIU TO ZAMKNAC MO-RDY !!!!!
jacek czwartek, 08.12.2016 16:26
czytelnik ktory wyslal list niech sie pucuje kto to marcin ?
Marcin sobota, 10.12.2016 05:54
Moim zdaniem to Jurek i Jędruś ..
zenek ze dzbanowa wtorek, 06.12.2016 13:22
takiej wypowiedzi z ust szefa zarzadu drog nie spodziewalem sie moze czas na emeryture p.Drozdz??mieszkam w Dzbanowie 60 lat pamietam mokre pory roku obfite opady i ulewy w tych rowach duza woda nigdy nie stala dluzej jak 1 dzien,przeciez juz teraz po remoncie auta ciezarowe wymijaja sie na milimetry niech ktorys zlapie miekie pobocze az strach myslec,wiec to mial byc remont rowow i zatoczek autobusowych a nie drogi te rowy i przystanki to w sumie drozej kosztowaly niz nowa nawierzchnia wiec zamiast bredzic dyrdymaly niech p.dyrektor ujawni kary jakie dostanie Strabag za opoznienia wcale sie nie zdziwie jak zadnych kar nie bedzie dyc to sami swoi...
luk czwartek, 08.12.2016 19:00
Przytulił premię na święta.
TRZEBABYLO SIE UCZYC W SZKOLE A środa, 14.12.2016 00:39
TRZEBABYLO SIE UCZYC W SZKOLE A NIE SIE OPIER-DALAC
Autor środa, 07.12.2016 18:36
To proste po to są takie głębokie rowy aby mogły pomieścić samochody które tam wpadną podczas wypadku.
Heniek czura czwartek, 08.12.2016 10:18
Rowy przeciw czołgowe..Dobre..to prawda auto wpada w taki rów i jest do kasacji.. Oto polska i jej chory system
środa, 07.12.2016 10:51
Wam nigdy nie dogodzi
kierowca środa, 07.12.2016 10:04
to sa rowy przeciw czolgowe,przy polityce maciarewicza przydadza sie hihi
gosc środa, 07.12.2016 09:07
Co was to obchodzi sa takie przepisy i tak robja Polak to jednak meda i strasznie upierdliwy
wtorek, 06.12.2016 20:39
Gamonie jedne rowy niech beda glebokie i tak zarosna z czasem, nie ma jeszcze utwardzonego pobocza to pozornie sie tak wydaje, podobnie bylo z rowami miedzy Strakowa a Zabkowicami a teraz nie wydaja sie takie glebokie. Wiadomo ze pobocza musza sie ulezec co innego jakby wzieli sie za to szybciej. Najbardziej to sie chyba martwia ci rowezysci co na podwojnym gazie jada, bo po co do tego rowu ktos ma wjezdzac, rowy sa na wode. Same inzyniery wsrod komentujacych.
lll wtorek, 06.12.2016 19:48
też nie mogę pojąć, po co budować tak potężne, niebezpieczne rowy! obfitych opadów deszczu i śniegu nie ma, a pobocza wszędzie tak naruszone, że ktokolwiek "zaliczy" takie pobocze, to momentalnie ściągnie go do rowu! koszty horrendalne i strach jeździć!
mnm wtorek, 06.12.2016 17:39
Po co takie głębokie rowy w dodatku wyłożone kostką brukową. Toż to jest niebezpieczne !! Rowerzysta jak wpadnie do rowu wyłożonego kostką brukową to połamanie rąk czy nóg pewne.
... wtorek, 06.12.2016 13:13
Zamiast tej kostki to powinni zrobić drogę do samych ożar.
Ja wtorek, 06.12.2016 16:02
Zgadzam sie a nie po kawałku sraja to jest chore,most zamkna i tluc sie po dziórach brak słów