Modernizacja linii Kamieniec Ząbkowicki - Legnica na liście podstawowej KPK

wtorek, 26.7.2016 12:27 7752 6

W nowym projekcie, datowanym na 11 lipca 2016 roku, Krajowego Programu Kolejowego wśród podstawowych zadań znalazła się rewitalizacja linii 137 Kamieniec Ząbkowicki - Legnica. 

Aby odcinek ten został wyremontowany walczyli mieszkańcy regionu, m.in. zbierając podpisy - robiło to na przykład Świdnickie Forum Rozwoju.

Zgodnie z nowym projektem zmian do Krajowego Programu Kolejowego skierowanego właśnie do konsultacji, zostanie przeprowadzona modernizacja linii kolejowej 137 (Legnica-Jaworzyna Śląska- Świdnica-Kamieniec Ząbkowicki) i 285 (Wrocław Główny-Sobótka-Świdnica-Jedlina Zdrój) wraz z łącznicą kolejową 771 (Świdnica Przedmieście-Świdnica Miasto).

KPK określa zadania inwestycyjne obejmujące infrastrukturę kolejową zarządzaną przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Program zakłada maksymalne wykorzystanie środków UE na sfinansowanie projektów w ramach: Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF), Programu Polska Wschodnia na lata 2014-2020 oraz Regionalnych Programów Operacyjnych na lata 2014-2020. Oprócz środków unijnych, na sfinansowanie programu zostaną przeznaczone także środki własne PKP PLK SA oraz publiczne środki krajowe. Wpisanie inwestycji na listę podstawową daje gwarancję finansowania.

- Sprawne, częste, szybkie a przede wszystkim bezpieczne połączenia z sąsiednimi dużymi ośrodkami pozwolą na dalszy rozwój, a w perspektywie kilku lat ograniczą odpływ młodych ludzi. Skorzysta na tym również sektor przemysłowy i turystyczny proponujący szybki dostęp do swoich usług - uważa Marcin Paluszek, wiceprzewodniczący Rady Miejskiej w Świdnicy.

 

 

Przeczytaj komentarze (6)

Komentarze (6)

Pojeb od ronda środa, 27.07.2016 20:17
A rondo będzie ??
wtorek, 26.07.2016 14:04
jak zrobią ten remont to może uda się także to http://dza.doba.pl/artykul/komentarze/57
67/0/#commentssection
degetel wtorek, 26.07.2016 13:36
bardzo dobrze, ciekawe czy wstawią tor nr 2, bo po Niemcach zostało, ale po armii czerwonej zniknęło. Niemiec płakał jak uciekał, do tej pory przyjeżdża popatrzeć ;-)))
tencowie wtorek, 26.07.2016 12:48
Bez druta nad torami od Legnicy do Kamieńca to ta cała rewitalizacja nie ma sensu.
wtorek, 26.07.2016 13:05
a kto powiedział, że "druta" nie będzie. Wykonawca dokumentacji przedprojektowej pewnie będzie zobowiązany do przedłożenia również takiej wersji koncepcji rewitalizacji z wspomnianym "drutem". Jeżeli elektryfikacja linii na przedmiotowym odcinku zmieści się w zakładanych kosztach toooo...czemu nie.
wtorek, 26.07.2016 18:59
O drucie z Kędzierzyna do Jaworzyny już głośno mówiono jakieś... 30 lat temu, może nawet więcej. I co? Po co i dla kogo ten drut? Dla czterech par spalinowych szynobusów i kilku, no może z dziesięciu, na dobę towarowych i tak do obsługi ładowni będą prowadzone spalinowym? Skończą się unijne dotacje, to na tej liście pozostanie się do u... śmierci. Jaki jest sens rewitalizacji czegoś, co nigdy nie przyniesie już prawie żadnych korzyści, bo takich widoków nie ma, zwłaszcza jeżeli chodzi o ruch pasażerski. Tak będzie, moim zdaniem, kiedy zarządca przy ograniczonych dotacjach, zacznie liczyć się z kosztami modernizacji i utrzymania. Jeśli dwutorowa tzw. Magistrala Podsudecka została do tej pory zapomniana to już nikt nie odtworzy tego co uległo dewastacji, może za wyjątkiem torów. Zdewastowane dworce, przystanki, często znacznie oddalone od miejscowości,... kto będzie z tego korzystał? Z torów, to oczywiście kilka rewitalizowanych kopalni kruszywa, ale jak długo jeszcze? Jak wiadomo na rewitalizowanych liniach odcinkach, najczęściej kursuje kilka par szynobusów, czasem jakiś pociąg zdawczy i to wszystko. Jeśli są wyjątki to tylko potwierdzają regułę.