[MAPA] Jest decyzja środowiskowa dla S8 pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Łagiewnikami

środa, 17.11.2021 08:13 20323 22

GDDKiA we Wrocławiu otrzymało decyzję środowiskową dla przyszłej drogi ekspresowej S8 od Ząbkowic Śląskich do Łagiewnik. Tym samym trasa na tym odcinku zostanie zrealizowana nowym śladem, po zachodniej stronie istniejącej DK8, zgodnie z przebiegiem wariantu WPR1.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach to bardzo ważny krok w realizacji inwestycji. Jej wydanie poprzedzone było szczegółową analizą różnych wariantów trasy z uwzględnieniem aspektów technicznych, środowiskowych, społecznych i ekonomicznych. Na etapie prac dokumentacyjnych zrealizowaliśmy spotkania informacyjne, natomiast przed wydaniem decyzji środowiskowej Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu przeprowadziła konsultacje społeczne. 

Dwujezdniowa droga ekspresowa

Zaplanowana na tym odcinku inwestycja przewiduje budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach i pasami awaryjnymi. Trasa o długości ok. 17 km zostanie poprowadzona nowym śladem i przebiegać będzie przez tereny gmin Ząbkowice Śląskie, Niemcza i Łagiewniki. Droga ekspresowa S8 poprowadzona zostanie po zachodniej stronie DK8 i tylko w niewielkim stopniu będzie wykorzystywać jej przebieg (przeważnie w miejscach, w których będzie ją przecinać).
 

W ramach zadania zaplanowano budowę dwóch węzłów drogowych:

  • Ząbkowice Śląskie Północ (dawny węzeł Bobolice), który połączy S8 z obecną DK8 oraz drogą powiatową nr 3165D,
  • Niemcza, który połączy S8 z obecną DK8.

Za węzłem Niemcza powstanie Miejsce Obsługi Podróżnych MOP Kietlin.

Ponadto, na odcinku S8 pomiędzy Ząbkowicami Śląskimi a Łagiewnikami, wybudowanych zostanie dwadzieścia mostów pełniących również funkcję przejść dla zwierząt, dwie estakady, dziewięć wiaduktów oraz siedem przepustów.

Kliknij żeby powiększyć

 

80 km trasy S8

Droga ekspresowa S8 od Wrocławia do Kłodzka będzie liczyła ok. 80 km. Realizacja trasy została podzielona na trzy odcinki:

  • Kłodzko - Ząbkowice Śląskie (w jego skład wchodzą pododcinki Kłodzko - Bardo i Bardo - Ząbkowice Śląskie),
  • Ząbkowice Śląskie - Łagiewniki,
  • Łagiewniki - Wrocław (Magnice).

Podział inwestycji na krótsze odcinki umożliwi ich sprawniejsze przygotowanie, wybór wykonawców, a następnie skuteczną realizację. Krótsze odcinki zapewniają również większą konkurencyjność na etapie przetargu.

Przypomnijmy, że 30 sierpnia br. otrzymaliśmy decyzję środowiskową dla S8 między Łagiewnikami a Wrocławiem, a 14 października br. dla odcinka od Barda do Ząbkowic Śląskich.
Realizacja drogi ekspresowej S8 od Wrocławia do Barda planowana jest w systemie Projektuj i buduj w latach 2023-2027. Natomiast kontynuacja prac projektowych dla pododcinka Bardo - Kłodzko, będzie możliwa po analizie połączenia tego odcinka z planowaną obwodnicą Złotego Stoku w ciągu DK46.

Przeczytaj komentarze (22)

Komentarze (22)

środa, 17.11.2021 19:19
PIS buduje ale nic nie kończy,120 km w 2020,wstyd.
Ferdynad Kiepski z domu Piszkowi środa, 17.11.2021 19:43
Co za tuman .... rok 2020 sobie dawno minął. Chyba jesteś od tych PO .... anych albo od tego płaczącego.
środa, 17.11.2021 19:58
o przepraszam sceny z płaczem i pokazówki to ostatnio PiSowska posłanka urządza
środa, 17.11.2021 19:59
PIS w 2020 zbudował 120 km ekspresówek,to całkowite dno a rok 2021 jeszcze się nie skończył więc trudno podać ile wybuduje.Tempo budowy dróg jest żałosne.
czwartek, 18.11.2021 13:12
Kasa na drogi jest rozkradana,sądy należą do mgr.Żebro,kto im coś zrobi?
piątek, 19.11.2021 01:47
Naucz się pisać, bo dopóki nie było internetu, to tylko rodzina wiedziała, że jesteś d.....
geo czwartek, 18.11.2021 15:46
na mapie odcinek kończy się na BRASZOWICACH kolo kopalni. Widać że dalej będzie odbijać w lewo od starej nr 8.
czwartek, 18.11.2021 05:35
Tak, super, mieszkańcy posesji stojących od X lat, od których droga będzie przebiegała w odległości 30 metrów skaczą z radości. Zniszczone prywatne pola i lasy na pewno będą świetnym widokiem, a wartość domów spadnie do śmiesznych pieniędzy.
normalny czwartek, 18.11.2021 11:46
gdyby tak zawsze mialo byc ze komus przeszkadza to by nic nowego nie powstalo. Prosze popatrzec na innych ludzi ktorzy to potrzebuja tej drogi
czwartek, 18.11.2021 13:20
Racja, oddamy bez zająknięcia wszystkie swoje ziemie. Bo inni potrzebują.
czwartek, 18.11.2021 10:48
Żeby wybudować jakąkolwiek z istniejących już dróg w tym kraju trzeba było wywłaszczyć dziesiątki tysięcy ludzi , a pozostałym zmieniły się warunki życia. To jest koszt rozbudowy cywilizacji. Jak chcesz żyć jak przodkowie wiele stuleci temu, to wyprowadź się w Bieszczady
czwartek, 18.11.2021 13:18
Jestem ciekaw, co Pan/Pani by powiedziała, gdyby sytuacja dotyczyła Pańskiej osoby.
środa, 17.11.2021 09:40
Bardzo dobra wiadomość!
Teraz trzeba "przycisnąć" rządzących aby jak najszybciej znależli pieniądze na budowę, i aby jak najszybciej ogłosić przetarg oraz wyłonić wykonwców tych trzech odcinków. Ostatnio Pan Dworczyk jest bardzo aktywny w "terenie", takze tutaj miałby pole do wykazania sie
środa, 17.11.2021 12:43
Ci rządzący akurat nie rozpoczną budowania ósemki. Na razie mają problem z dokończeniem tych esek które rozpoczął poprzedni rząd
Weź stoperan czwartek, 18.11.2021 12:51
Innych nie będzie.
ja środa, 17.11.2021 15:19
jak to tam z Sulisławic do Bobolic przejdzie? w którym miejscu, że potem na Jaworek leci? Bo ciężko zrozumieć
środa, 17.11.2021 23:16
Droga od strony Wrocławia będzie przechodzić tyłem wioski Sulisławice następnie mijając już Sulisławice będzie skręcać w stroną istniejącej drogi K8 i będzie przecinać istniejącą K8 mniej więcej pomiędzy zjazdem na Zwróconą a górką z dwoma pasami tam gdzie było dużo wypadków.
W tym przecięciu będzie między innymi też zjazd z S8 na starą K8.
Następnie po przecięciu K8 droga poleci w stronę Bobolic robiąc łuk przed samą wioską i będzie skręcać w stronę Jaworka. Sam Jaworek będzie minięty z tyłu ale myślę że działki tam stracą przez S zarówno na atrakcyjności jak i na wartości.
Następnie droga będzie przecinać drogę na Ziębice i tu będzie kolejny zjazd z eski. To uważam za błąd bo większe natężenie ruchu występuję na drodze w kierunku Kamieńca Ząbkowickiego i to na dw 382 powinien być zjazd.
Utworzenie zjazdu na drodze do Ziębic będzie generować dodatkowe koszty wykonania łącznika z rondem przy peleciarni, aby wykonać trzeba będzie pokonać więcej trudności i zbudować klika obiektów inżynieryjnych w zależności od przyjętego rozwiązania ponieważ na łączniku z rondem występuje kolizja z linią kolejową a na takich krótki dystansach gorzej się projektuje obiekty mostowe czy tunelowe żeby zachować łagodne wyniesienia czy też spadki.
Jaga środa, 17.11.2021 21:01
Na mapach jest zaznaczone Zabkowice ( dawny Jaworek ) czyli ze co wieś kredytem mieszkaniowym płynąca do likwidacji
Andrzej środa, 17.11.2021 19:07
A gdzie znajdę jakieś porządne mapy
Latający dronem środa, 17.11.2021 17:21
W takim tempie, droga powstanie w 2100 roku. Wówczas nie będzie już potrzebna.
przyszły wyborca środa, 17.11.2021 16:54
Patrzę na te mapy i też nie widzę. Może ktoś jest dobry w czytaniu map? I pomoże... Proszę...
:) środa, 17.11.2021 12:03
NARESZCIE !