[AKTUALIZACJA] Strajk szkolny w powiecie. Lista szkół i przedszkoli, ważne informacje

czwartek, 4.4.2019 15:26 36295 72

Szkoły i przedszkola z powiatu ząbkowickiego w większości przyłączą się do do strajku szkolnego, który ma się rozpocząć w poniedziałek 8 kwietnia, jeśli rząd nie dojdzie do porozumienia ze związkami. Jedynie w gminie Kamieniec Ząbkowicki żadna publiczna placówka oświatowa nie wyraziła chęci przyłączenia się do strajku.

[AKTUALIZACJA]

Wśród szkół ponadpodstawowych nauczyciele wszystkich tego typu placówek w powiecie: ZSP w Ziębicach, LO Ząbkowice Śląskie i ZSZ w Ząbkowicach Śląskich, zadeklarowali w referendum przystąpienie do strajku, jeśli nie będzie porozumienia na linii rząd - związki nauczycielskie. 

 

Strajk w powiecie ząbkowickim

Większość szkół i przedszkoli (nie dotyczy to placówek prywatnych, niepublicznych) w gminach powiatu ząbkowickiego weźmie udział w ewentualnym strajku [PONIŻEJ DOKŁADNE INFORMACJE] . We wszystkich placówkach ma się on rozpocząć w poniedziałek 8 kwietnia i trwać do odwołania. W czasie strajku nauczyciele nie będą prowadzili zajęć dydaktycznych. Rodzice uczniów i przedszkolaków proszeni są o nieprzyprowadzanie w tym czasie dzieci do szkoły i przedszkola. Jeśli jednak rodzice nie będą w stanie zapewnić opieki swoim pociechom, będą one miały zajęcia opiekuńcze zgodnie z obowiązującymi przepisami. W każdej placówce, pomimo strajku, będą pracować dyrektorzy i zastępcy dyrektorów oraz osoby niebiorące udziału w strajku. Wszelkie aktualne informacje, gdyż sytuacja związana ze strajkiem nauczycieli jest bardzo dynamiczna, rodzice mogą uzyskać u dyrektorów szkół, w niektórych przypadkach będą one przekazywane także za pośrednictwem dziennika elektronicznego lub stron internetowych szkół.

PLACÓWKI, KTÓRE ZADEKLAROWAŁY PRZYSTĄPIENIE DO STRAJKU:

 

GMINA BARDO: zarówno szkoła podstawowa w Bardzie, jak i gimnazjum w Przyłęku wezmą udział w strajku

GMINA CIEPŁOWODY: Zespół Szkół Samorządowych weźmie udział w strajku 

GMINA KAMIENIEC ZĄBKOWICKI: żadna ze szkół oraz przedszkola nie wezmą udziału w strajku

GMINA STOSZOWICE: Szkoła Podstawowa w Budzowie z oddziałami w Grodziszczu weźmie udział w strajku. Przedszkole w Przedborowej nie przystąpi do strajku.

 GMINA ZĄBKOWICE ŚLĄSKIE: Szkoły Podstawowe nr 1 przy ul. Krzywej, Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Przedszkolnymi przy ul. Piastowskiej, Szkoła Podstawowa nr 3, Szkoła Podstawowa w Zwróconej i Szkoła Podstawowa w Braszowicach, Gimnazja Publiczne nr 1 i 2,  a także przedszkole nr 2 przy ul. Krzywej, przedszkole nr 5 przy ul. Ziębickiej oraz przedszkole w Szklarach z oddziałem w Bobolicach przystąpią do strajku.

Przedszkola nr 1 przy ulicy Krzywej oraz nr 4 na osiedlu XX-lecia w Ząbkowicach Śląskich nie będą strajkowały. 

GMINA ZIĘBICE: wszystkie przedszkola i szkoły na terenie gminy Ziębice wezmą udział w strajku.

GMINA ZŁOTY STOK: Samorządowy Zespół Szkół w Złotym Stoku weźmie udział w strajku, natomiast przedszkole w Mąkolnie nie będzie strajkowało.

 

Co z egzaminami ósmoklasistów i gimnazjalnym?

Związkowcy planują rozpocząć strajk 8 kwietnia, ma on potrwać do odwołania. Oznacza to, że zagrożone jest przeprowadzenie zaplanowanych egzaminów zewnętrznych  od 10 do 12 kwietnia ma się odbyć egzamin gimnazjalny, w dniach 15-17 kwietnia egzamin ósmoklasisty. Natomiast 6 maja zaczną się matury. 

Ministerstwo edukacji zapewnia, że egzaminy przebiegną bez zakłóceń. MEN wydało w tej sprawie specjalne rozporządzenie, które pozwala każdej osobie posiadającej kwalifikacje pedagogiczne być członkiem zespołu egzaminacyjnego.

Przedstawiciele oświaty mówią jednak o poważnych trudnościach w przeprowadzeniu egzaminów, gdyby doszło do strajku. Wydziały oświaty w poszczególnych gminach monitorują sytuację, choć to w kompetencji dyrektorów jest przeprowadzenie egzaminów. 

 - Wszyscy liczymy, że do strajku jednak nie dojdzie. Jestem w stałym kontakcie z dyrektorami placówek oświatowych w gminie. To oni muszą zorganizować egzaminy i oni biorą na swoje barki to, czy egzaminy się odbędą czy nie. Oczywiście ja, jako jednostka reprezentująca burmistrza w sprawach oświatowych, będę wspierał dyrekcje w miarę możliwości, sytuacja nie jest jednak prosta. To nie jest tak, że ktoś z ulicy może wejść i być w komisji. Jest to obwarowane wieloma przepisami - mówi Andrzej Regner z GCEiS w Ziębicach.

Jedynie dyrekcja ZSS Ciepłowody już teraz informuje, że w tej placówce przeprowadzenie egzaminów nie jest zagrożone.

 

Rozmowy związkowców z rządem w piątek, PIP kontroluje szkoły 

Rozmowy między nauczycielskimi związkowcami a rządem wstrzymano w środę 3 kwietnia w godzinach wieczornych. Mają być one wznowione w piątek 5 kwietnia o godzinie 8.00. Strona rządowa deklaruje, że przedstawi nowe propozycje porozumienia, natomiast ZNP i FZZ złożyły nową propozycję negocjacyjną - rozłożenie żądanej 30% podwyżki na raty: 15% od stycznia 2019 roku i 15% od września 2019 (początkowo związki postulowały 1000 zł podwyżki, które w wyniku negocjacji zamieniły na 30% podwyżki dla nauczycieli). 

Jednocześnie ZNP podaje, że napływają informacje, iż Państwowa Inspekcja Pracy dokonuje kontroli szkół i placówek oświatowych dotyczących przebiegu sporów zbiorowych.

- Informujemy, iż Państwowa Inspekcja Pracy w żadnym zakresie nie jest uprawniona do:

  1. badania legalności sporu zbiorowego,
  2. badania, czy żądania przedstawione przez związki zawodowe mogą być przedmiotem sporu zbiorowego,
  3. badania, czy związek zawodowy jest uprawniony do wszczęcia sporu zbiorowego,
  4. badania, czy referendum strajkowe zostało przeprowadzone prawidłowo,
  5. badania, czy strajk został przeprowadzony zgodnie z prawem,
  6. ingerowania w przebieg sporu zbiorowego (wydawania wytycznych, zaleceń oraz instruowania pracodawcy lub związku zawodowego itp.).

W trakcie sporu zbiorowego Państwowa Inspekcja Pracy może jedynie przeprowadzić normalne czynności wynikające z uprawnień przewidzianych ustawą o PIP, które mogą polegać m. in. na nałożeniu kary pieniężnej na pracodawcę za nieprzestrzeganie prawa pracy – oczywiście nie w zakresie toczącego się sporu zbiorowego, gdyż wtedy inspektor PIP sprawowałby już w tym zakresie funkcje kontrolne, do których nie jest uprawniony (dr Janusz Żołyński w: Ustawa o rozwiązywaniu sporów zbiorowych. Komentarz. WKP 2012. Lex).

Nie są jasne powody, dla których pracodawcy powinni niezwłocznie informować inspektorów pracy o wszczętych sporach zbiorowych. Nieuregulowane zostały również konsekwencje prawne niedopełnienia tego obowiązku (M. Światkowski w: Zbiorowe Prawo Pracy. Komentarz. red. prof. dr hab. Jerzy Wratny, red. dr Krzysztof Walczak 2009, Legalis).

W świetle powyższego, zdaniem Związku Nauczycielstwa Polskiego, nie może być wątpliwości, iż niezgłoszenie sporu zbiorowego przez dyrektora szkoły okręgowemu inspektorowi pracy nie skutkuje nielegalnością sporu zbiorowego. - przekonuje Związek Nauczycielstwa Polskiego.  

 

 

 

Przeczytaj komentarze (72)

Komentarze (72)

sobota, 06.04.2019 14:46
zwiekszyc czas pracy do 40 godzin tygodniowo ograniczyc urlopy do 26 dni w roku to moze w koncu wezma sie do roboty
marian sobota, 06.04.2019 18:09
Zmieńcie pracę i weźcie kredyt jak radził wasz guru Wielki Bul.
kelner sobota, 06.04.2019 12:11
tez nie popieram strajku wszystkim dwoja z zachowania
wozny sobota, 06.04.2019 13:31
naj bardziej pazerna grupa zawodowa ciagle im malo i malo i malo
sobota, 06.04.2019 20:17
Najbardziej piszemy razem matole. Widać tobie potrzebny nauczyciel i to szybko.
niedziela, 07.04.2019 19:51
Co nie zmienia faktu, że ma rację
niedziela, 07.04.2019 20:01
Może według ciebie ma rację.
Wacek niedziela, 07.04.2019 05:37
W powiecie coraz więcej TROLLI.
JA czwartek, 04.04.2019 20:13
Trele morele. O legalnośći strajku zdecyduje niezawisły sąd a nie jakiś przewodniczący.Nauczycielu zmien pracę weż kredyt. Zobaczymy wyniki egzaminów a potem będziemy kopać w d.... odpowiedzialnych nauczycieli. Tak tak w du....Strajkujący nauczyciele zostaliście zrobieni w ciula przez rząd po-psl i teraz z frustracji wasz szlak trafia.
ja czwartek, 04.04.2019 21:47
Wow , poniosło cieeee, grozisz!
czwartek, 04.04.2019 19:42
NIE POPIERAM strajku nauczycieli. Robią to kosztem bezbronnych uczniów o nie jest fer
Marzena czwartek, 04.04.2019 22:25
Ojojoj kosztem dzieci no co Ty nie powiesz. A można tak lekceważyć nauczycieli??? Ktoś pomyślał ile oni w domu czasu spędzają na przygotowanie materiału, sprawozdań, kartkowek, sprawdzianów, kserowan, itd itd nie bo po co. Drugie tyle albo i wiecej spędzają w domu na szykownie się na drugi dzień.
Nauczycielka sobota, 06.04.2019 06:43
Przestań już mówić ile to przygotowujesz się na następny dzień do pracy, chyba wybierając ubrania. Bo 50% nauczycielek, tylko o ty myśli,
Rycha piątek, 05.04.2019 05:16
Ojojoj no ciekawe w domu kseruja???? I przygotowuja sie na nastepny dzien od 20 lat tlukac w kolko to samo???? Z tym sprawdzaniem w domu tez nie demonizujmy, sprawdzian czy kartkowka nie sa codziennie, a sa przeciez okienka w zajeciach, kiedy mozna to zrobic.
Monika k. piątek, 05.04.2019 22:15
Nie w szkole kseruja a ksero stoi i czeka wolne. Jest 50 nauczycieli i każdy potrzebuje. Rusz głową bo chyba mózgu nie masz. Nie jest to samo bo podstawa programowa się zmienia. Gówno wiesz a najmadrzejszego udajesz i posmiewisko z siebie robisz
Obserwator piątek, 05.04.2019 06:42
A to w szkole nie ma kserokopiarek, zazwyczaj pyszczą ci nauczyciele, którzy są beznadziejnymi leniami.
Ola piątek, 05.04.2019 22:16
A więcej bezrobotni rodzice jak Ty!
piątek, 05.04.2019 07:09
A KOREPETYCJE ILE CZASU ZAJMUJĄ ? HA HA HA
jaja piątek, 05.04.2019 12:00
Nauczycieli z powołanie na pewno uczniowie jak i społeczeństwo nie lekceważy...ale są FLUSTRACI którzy kosztem dzieciaków i ich rodzin chcą kasy...tylko za co ???? pracujcie tak jak inni 40h tyg. i w wakacje również, karte nauczyciela znieść i będzie super
piątek, 05.04.2019 14:45
to nie lepiej zostać w szkole i uczciwie przepracować 8 godz. w tedy nie musieli by w domku w kapciach na spokojnie pracować. Oj biedaki zapracowani. Zawsze można do biedronki na kasę tam dopiero jest luksus.
Woy piątek, 05.04.2019 22:28
Niech strajkują w wakacje skoro nie chcą kosztem dzieci !
Matematyk piątek, 05.04.2019 23:46
Marzena ty mi się tu wypnij to pokaże Ci jak Cosinus wygląda he
Hshsj piątek, 05.04.2019 06:25
Biedne dzieciaczki sobie nie poradzą. Będą miały jeszcze większe problemy ze sobą niż mają. Haha
ja piątek, 05.04.2019 07:27
Biedne dzieciaczki się mega cieszaą , to ich rodzice muszą się zająć własnymi dziećmi i mają problem!
piątek, 05.04.2019 14:46
nauczycieli to nie obchodzi
ja piątek, 05.04.2019 17:49
i bardzo dobrze!
Ziębice piątek, 05.04.2019 07:22
Wystarczy spojrzeć na oświadczenia majątkowe radnych nauczycieli z gminy Ziębice i widać ile zarabiają - efektów nauczania brak, pensja całkiem spora, wakacje. ferie i jeszcze strajkują.
piątek, 05.04.2019 14:57
Dokładnie tak jak mówisz. Biorą kasę za nic i jeszcze im mało
Ziebice piątek, 05.04.2019 23:55
I gdzie mieszkają????? Na pewno nie w bloku.....
piątek, 05.04.2019 13:08
DO Roboty NIEROBY.!!!!
piątek, 05.04.2019 13:17
Sprywatyzować szkoły.Zobaczycie jak szybko zejdą na ziemię.Niech się wykazują.Wystrojone pańcie.
ja piątek, 05.04.2019 17:54
Wystroić się nie potrafisz?
piątek, 05.04.2019 19:12
Potrafię.Tobie nie wypada,ponadto ciągle płaczecie że wam mało to skąd kasa na ciuchy.Jak mi wiadomo nauczyciel powinien być skromny i dawać przykład,a nie uprawiać rewię mody i rywalizować z dziewczętami.
piątek, 05.04.2019 20:10
Masz rację , nie wypada , bo jestem facetem.
piątek, 05.04.2019 15:47
Jak najbardziej jestem za nauczycielami ale tymi z powołania ,co skończyli studia ukierunkowane ewentualnie licencjat ,a ci co robią kursy dziewięciomiesięczne to nie są prawdziwi nauczyciele . Absurdem jest , że pani z edukacji wczesnoszkolnej porobiła kursy i uczy matematyki , biologii , chemii , fizyki , geografii its jest niezastąpiona bo u nas w edukacji powinna liczyć się jakość a nie ilość niestety jest odwrotnie , a wszyscy wiemy , że co jest do wszystkiego to jest do niczego . Doszło nowe pokolenie nauczycieli którzy myślą o kasie a nie o uczniach i to jest przykre . Zawód nauczyciela stracił swoją godność .
Deweloper piątek, 05.04.2019 21:18
Niedojdy kamienieckie na kolanach przed pis ? Panie wójcie obciać pensje tym pi si m zadolizom ?
Rodzic piątek, 05.04.2019 22:54
Dzięki tym dzieciom macie prace,pamiętajcie o tym ,a nie róbcie sobie żartów z egzaminów !!!!!!
Kjj piątek, 05.04.2019 23:11
O nauczyciele z kamienca zadowoleni i nie strajkuja czy wójta się boją ...
A jak będzie podwyżka pierwsi łapki wyciągną współczuję im ...
Rodzic piątek, 05.04.2019 23:58
Plan zrealizowany..........
społeczeństwo skłócone z nauczycielami....
rodzic z Ząbkowic czwartek, 04.04.2019 16:12
popieram nauczycieli
Wszystko widzący piątek, 05.04.2019 23:52
Drogi RODZICU skończ palić ta trawę bo pewnie jesteś pseudo nauczycielem
Też rodzic czwartek, 04.04.2019 16:57
A ja nie popieram twojej głupoty drogi rodzicu.
Ktoś czwartek, 04.04.2019 20:46
Brawo gmina Kamieniec Ząbkowicki !!!
Jedyna odpowiedzialna GMINA :-)
Myślący piątek, 05.04.2019 23:50
Gmina Kamieniec to porażka.. to wioska a nie gmina.. 5 nauczycieli na krzyz i komentarze BRAWO GMINA KAMIENIEC.. wstydźcie się buraki z przyczepy
Rodzic piątek, 05.04.2019 10:46
Łamistrajki , jak nauczyciele coś wywalczą to kamienieckie belfry niech swoją podwyżkę oddadzą swojemu wodzowi...
ja piątek, 05.04.2019 11:56
W Kamieńcu to jedyni nauczyciele z powołania ..... Reszta STRAJKUJĄCYCH FLUSTRATÓW bo nie są on nauczycielami... mają w dupie dzieciaki ważne zeby nic nie robić a brać kasę jak człowiek ciężko pracyjący,.... niech sie zwolnoią będzie jakiś pozytek z tego
czwartek, 04.04.2019 17:57
Nie ma prawa się w kraju lepiej powodzić żeby można było zredukować dług publiczny, poprawić słóżbę zdrowia, drogi. Jam tylko trafi się jakaś władza co nie kradnie na potęgę to zaraz ustawi się kolejka różnych grup społecznych które pójdą w zaparte i nie ustąpią do puki nie spełni się ich zachcianki. Za platformy nie było podwyżek i jakoś nie krzywda się oświacie nie stała. Po za tym...ile średnio nauczyciel godzin spędza w szkole...tym bardziej że godzina lekcyjna trwa 45 minut to przypuszczam że w sumie nie wiele czasu przepracują.
belferka czwartek, 04.04.2019 18:11
Nie masz pojęcia o czym piszesz. Żeby twierdzić że lekcja trwa 45 min.....45 min i co dalej.....To ja Ci powiem. Przykład nauczyciel ma 6 lekcji. Lekcja zaczyna się 8 rano. Po lekcji jest 10 min przerwy. To wystarczy tylko żeby zaniesc dziennik i wziąść nowy. Nastepnie 2 Lekcja- wymagająca nieustannego mówienia i zwracania uwagi na zachowanie. zresztą tak wszystkie lekcje. Później dyżur- średnio 4 przerwy. Czyli po lekcji szybciutko trzeba zejść na miejsce dyżuru bo jeżeli cos się stanie A nauczyciela nie ma konsekwencje będą poważne. Itd, itd, itd. Czyli do około 14.00 (Jeżeli nie ma dodatkowych zajec) wierz mi czy nie nauczyciel jest wyczerpany psychicznie i fizycznie. Cały czas jest się na podwyższonych obrotach. Nie ma szans żeby odpocząć. To jest zawód specyficzny. Nie wiem czy to wytlumaczylam ale mniej więcej tak to wygląda.
John piątek, 05.04.2019 22:38
Taaa. Nauczyciele biedni? Siedzą na leki guzik wytłumaczą,a wymagają super ocen! Z dziennikiem nie latają bo mają ekejtroniczny dziennik i siedzą na facebooku zamiast uczyc! Trzynasta pensyjje mają,niektore panie 500+. Aaa i roczny płatny urlopik! No tak robić aby sie nie narobic to kazdy chce. A dzieciaki albo uczą sie z youtuba albo korepetycji płatnych!
czwartek, 04.04.2019 19:20
W każdym zawodzie są plusy i minusy. Jakoś nie widać dużych braków nauczycieli wręcz przeciwnie tylko po znajomości można się zatrudnić jako nauczyciel. Jak by był to ciężki kawałek chleba to myślę, że były by duże braki kadrowe. W innych zawodach są bardzo duże braki. Moja rada jest taka niech nauczycie weźmie się za nauczanie z prawdziwego zdarzenie to i pieniądze będą porządne. Ja to bym polowe nauczycieli wywalił na zbity pysk, nie każdy nadaje się do tego zawodu.
Pedagog czwartek, 04.04.2019 19:55
Zgadzam się, połowa nauczycieli nie nadaje się do tej pracy. Nierobów zwolnić, wtedy dobrzy nauczyciele będą mogli otrzymać podwyżki. A przede wszystkim zlikwidować Kartę Nauczyciela bo ten komunistyczny przeżytek nie pozwala ruszyć leniwych nauczycieli.
Kl piątek, 05.04.2019 05:21
Sorry ale pracownicy innych zawodow tez sa wyczerpani.... i maja tylko 26 dni urlopu zeby odpoczac... nie 4 miesiace wolnego w roku i roczny urlop dla podreperowania zdrowia...
zxc czwartek, 04.04.2019 16:54
czy pani minister Zalewska nadal szczerzy protezy w szerokim uśmiechu???? coś jej ostatnio nie widać w mediach......
ZXC piątek, 05.04.2019 18:59
Protezy uzębienia widziałem ale protezy mózgu nie.
ola czwartek, 04.04.2019 18:02
Dla Rydzyka mają kasę dla nowych biznesów a dla nauczycieli nie
JA piątek, 05.04.2019 18:35
Rydzyk zgodnie z Polskim prawem rozlicza się z osiągniętych dochodów i płaci należne podatki.
czwartek, 04.04.2019 19:40
no i dobrze. Nauczycielowi się nie należy i tak zarabia bardzo dużo za pare godzin pracy. Nauczyciel to typowy leń .
on piątek, 05.04.2019 17:56
Nie posyłaj dzieci do szkoły , ucz sam!
Konsekwentna czwartek, 04.04.2019 21:27
Podwyżki dla wszystkich, dla pan ze sklepów, dla pań sprzatajacych, dla budowlańców.... dla wszystkich a nie dla tych co ciągle na l4 są, bądź na lekcjach mówia" co chcecie robic" brak słów.... Do roboty się weźcie, a 1000 dla pań kucharek bo nigdy nie zawodzą
Ja czwartek, 04.04.2019 21:50
Budowlańcą tez podniesc pensje
Nauczyciel piątek, 05.04.2019 07:01
Jestem za tym aby nauczyciele dostali swoja podwyżkę i żeby pracowali 40godz w tygodniu a nie 20godz, jestem za tym aby nauczyciele którzy dają korepetycje prowadzili własną działalność gospodarczą tak aby odprowadzali legalnie podatki.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich nauczycieli
Pikuś piątek, 05.04.2019 07:54
Budowlańcy, panie ze sklepów, sprzątaczki i inne zawody, walczyć o swoje prawa do godnych zarobków i godnego życia. " Solidarność " nic dla Was nie zrobi, to już nie jest związek zawodowy.Macie prawo do strajku - strajkować.
równość w oświacie piątek, 05.04.2019 09:00
Czy uczniowie nie będą musieli w wakacje odpracowywać tych dni strajkowych? Żeby tak nie było to proponuję od nowego roku szkolnego 2019/2020 tylko JEDEN MIESIĄC WAKACJI (tak jak w przedszkolach).
czwartek, 04.04.2019 17:57
Nauczyciele popieram Was. Nie odpuszczać!!!
JA czwartek, 04.04.2019 20:29
Tak nie odpuszczać. Pod siedzibę burmistrza i starosty, kłaśc się pod służbowe samochody i drzeć mordę - to My Was nauczyliśmy, jak Nas robić w ciula.Godzinę na ul. 1Maja i 45 minut na ul. Sienkiewicza.Jak to nie da rezultatu to se zróbcie sepuku albo kupę.
ja piątek, 05.04.2019 07:29
mądrala haha
czwartek, 04.04.2019 17:54
jak to się dzieje,gdy tylko prawica wygrywa wybory w Polsce,natychmiast,nazajutrz budzą się wszelakiej maści lewackie upiory?????nauczyciele-niby światli ludzie a tak po prostacku dają się manipulować naczelnemu prostakowi-Broniarzowi,,przecież cały ten śmieszny ZNP,to skostniały relikt po komunie,popatrzcie na twarze tych ludzi-średnia wieku 69 lat ,hotele,swoje sanatoria ośrodki wypoczynkowe,z urlopem własnym----4--miesiące wolnego przez tę komunistyczną kartę nauczyciela,najbardziej rozbudowany socjal w Europie,100 godz.pracy w miesiącu itd.itp.w Hiszpanii,gdzie mieszka moja siostra,każdy nauczyciel przed rozpoczęciem roku szkolnego,zdaje egzamin z podniesionej nowej wiedzy a co będzie jak rząd się nie ugnie wobec waszych żądań?????i co wtedy ??może Broniarz wypłaci wam z budżetu ZNP???dlaczego nie godzicie się na ratalne podwyżki?zachowali byście twarz a tak to narazie na tę twarz padacie
czwartek, 04.04.2019 18:00
Dziękujemy pajacu z PiSu za twój denny komentarz.
Rodzic czwartek, 04.04.2019 18:16
To nauczyciele wyrazili wolę strajku. Nikt nikomu nie kazał szczególnie prezes ZNP. Jeżeli tyle szkol i przedszkoli w Polsce
wyrazilo wolę strajku tzn że coś się dzieje niedobrego. PS referendum.na temat strajku było anonimowe. Nauczyciel początkujący zarabia 1700 zł. 15 lat musi minąć żeby zarobił niecałe 3000 zł. Gratuluję komuś kto uważa że to normalne.
Iza piątek, 05.04.2019 05:24
Mowimy caly czas o pensji zasadniczej drogi rodzicu-nauczycielu. Do tego mnostwo dodatkow: za nadgodziny, wychowawstwo i za co tam jeszcze macie, 13stka, wiec do tego co bylo podane dodajmy z 1000zl.
czwartek, 04.04.2019 19:10
A inni Polacy ile zarabiają ? To według ciebie cała polska powinna strajkować. Lepiej było jak w ogóle nie było pracy w tedy nikt nie protestował bo się cieszył że w ogóle ma jakąś pracę. Przez 20 parę lat rozkradali nasz kraj to wtedy nikt nie protestował. Ludzie opamiętajcie się tylko żądacie a sami od siebie nic nie dajecie. Prawdziwy nauczyciel powinien w pierwszej kolejności dba o dobro uczniów. Dlaczego nie protestujecie w wakacje? Wymyślili sobie 1000zł podwyżki. Co ma powiedzie emeryt, który przepracował 40 parę lat i ma 1000złemerytury. Opamiętajcie się.
Waldemar czwartek, 04.04.2019 15:54
Miejmy nadzieję ze jednak do strajku nie dojdzie. Jeżeli dojdzie i np nauczyciele wywalcza po jakimś czasie podwyżki to czy nauczyciele z Kamieńca przyjmą podwyżki jeżeli nie strajkuja ? Po drugie jeżeli na 4 nauczycieli (dyr i wice oraz 2 nauczycieli religii - bo im nie wolno strajkować) przyjdzie powiedzmy 80 dzieci to czy tych 4 nauczycieli może wg przepisów prawa opiekować się taka ilością dzieci?