Pięć przystanków na linii kolejowej Srebrna Góra - Bielawa Zachodnia. Jest przetarg na dokumentację!
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na dokumentację projektową i na odtworzenie linii kolejowej nr 318 z Srebrnej Góry do Bielawy Zachodniej. Ma być ona gotowa do stycznia 2022 roku.
Przypomnijmy, że w 2019 roku samorząd województwa dolnośląskiego przejął od PKP linię kolejową 318 Srebrna Góra -Bielawa Zachodnia. Pod koniec maja 2021 roku DSDIK we Wrocławiu ogłosiła przetarg na Opracowanie dokumentacji na odtworzenie linii kolejowej nr 318 Bielawa Zachodnia- Srebrna Góra.
- To bardzo dobra wiadomość nie tylko ze względu na aspekt komunikacyjny, ale również pod względem turystycznym. Najważniejszy krok w kierunku "stacji Srebrna Góra" wykonany - skomentował wójt gminy Stoszowice, Paweł Gancarz.
Odtworzenie linii kolejowej nr 318 na odcinku Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra ma na celu umożliwienie mieszkańcom Dolnego Śląska dojazdu kolejowego do atrakcji turystycznych regionu jak Twierdza Srebrna Góra, czy szlaki turystyczne Gór Sowich.
- Odtworzenie linii kolejowej na odcinku Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra przyczyni się do poprawy systemu komunikacji na Dolnym Śląsku, mieszkańcy zyskają nowe połącznia do pracy, szkoły czy do miejsc wypoczynku, a turyści łatwiejszy dojazd do wielu turystycznych atrakcji w naszym regionie - wylicza DSDiK.
Według przetargu na trasie planuje się pięć przystanków osobowych:
1. Bielawa Zalew km 24,400
2. Ostroszowice km 21,380
3. Grodziszcze km 18,490
4. Jemna km 14,830
5. Srebrna Góra km 12,710
Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej na odtworzenie linii kolejowej nr 318 na odcinku Bielawa Zachodnia - Srebrna Góra wraz z uzyskaniem wszelkich decyzji niezbędnych do uzyskania rozpoczęcia inwestycji. Dokumentacja ma być gotowa do 10 stycznia 2022 roku.
Przeczytaj komentarze (66)
Komentarze (66)