Iwiny – nowy przystanek dla wrocławskiej aglomeracji

wtorek, 11.12.2018 09:55 5299 13

Tuż pod Wrocławiem, na trasie kolejowej, biegnącej w kierunku Strzelina, Kamieńca Ząbkowickiego i Kłodzka powstanie nowy przystanek kolejowy - Iwiny. Będzie to pierwszy przystanek kolejowy na tej trasie, jadąc od stacji Wrocław Główny. Nowy przystanek w podwrocławskich Iwinach zostanie wybudowany w rejonie ulic Schuberta i Vivaldiego.

 

Przystanek będzie miał dwa perony o długości 150 m i szer. 3,5 m. Wysokość  peronów ( 0,76 m) zapewni podróżnym wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Bezpieczne, bezkolizyjne przejście na perony zostanie poprowadzone przejściem pod torami. Dostęp do peronów dla podróżnych o ograniczonej mobilności lub z cięższym bagażem ułatwią windy. Na peronach i trasach dojścia zostanie zamontowane oświetlenie. Perony będą wyposażone w elementy małej architektury  wiaty, ławki,  kosze, tablice informacyjne, gabloty z rozkładami jazdy. W rejonie przystanku zostaną też zamontowane stojaki rowerowe. Prace obejmą też sąsiadujące tory i sieć trakcyjną.

 

Projekt pn.: „Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny” będzie finansowany w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego (ZIT WrOF). 

Dla realizacji tej inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w grudniu ogłosiły postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy. Roboty budowlane zostaną poprzedzone pracami projektowymi. Termin składania ofert upływa  3 stycznia 2019 r.

 

Oprócz przystanku w Iwinach, w oparciu o fundusze RPO woj. dolnośląskiego, zostanie wybudowany nowy przystanek w Mokronosie Górnym (na linii kolejowej w kierunku Wałbrzycha) oraz przebudowany przystanek Wrocław Muchobór. Modernizacja i budowa nowych przystanków usprawni system komunikacyjny Wrocławia. Zwiększy dostępność i atrakcyjność połączeń kolejowych. Przyczyni się do odciążenia dróg kołowych. Umożliwi lepsze skomunikowanie nowych podwrocławskich osiedli z centrum Wrocławia.

 

Przeczytaj komentarze (13)

Komentarze (13)

hrabia z Wielkopolski sobota, 15.12.2018 00:36
We Wrocławiu powinny powstać trzy linie kolei aglomeracyjnej: - Wsiocław Wsiebodzki...
wasabiwks piątek, 14.12.2018 13:10
Dalej wylewacie swoje kompleksy względem Wrocławia i kanonizujecie Lwówek? We...
warszawiak piątek, 14.12.2018 19:12
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu zbyt biedni, a Dolny...
Jakub Adamczyk piątek, 14.12.2018 19:14
Pociągi po Wrocławiu wożą powietrze (np. 7 osób w pociągach...
Zorientowany piątek, 14.12.2018 19:18
Zamiast budować przystanki po krzakach we Wrocławiu, z których nikt nie korzysta, lepiej by wyremontowano linię do Lwówka Śląskiego - najpiękniejszą w Polsce. Jednak Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu. W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy: Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych. Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał. Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów. Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie. Więcej: http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readm
ore=826
Komitet Obrony Dolnośląskich Lin czwartek, 13.12.2018 16:51
CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia...
Kolejarz piątek, 14.12.2018 19:24
Hmm, warto zapamiętać te nazwiska. A "Rynek Kolejowy" za Madrjasa...
Ja wtorek, 11.12.2018 17:33
I bardzo elegancko!
Małgorzata piątek, 14.12.2018 19:21
Ta inwestycja nie ma zupełnie sensu, gdyż we Wrocławiu nikt...
warszawiak wtorek, 11.12.2018 18:19
Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu zbyt biedni, a Dolny...
Dolnoslązak wtorek, 11.12.2018 18:21
Ładowanie kasy w nowe przystanki we Wrocławiu czy linię do...
Marta ze Świniar wtorek, 11.12.2018 18:22
A jeszcze parę lat temu wszyscy do Wsiocławia przyjeżdżali na...
miłośnik kolei wtorek, 11.12.2018 18:23
Żadnych nowych przystanków we Wrocławiu!!! Dolny Śląsk ma o wiele...