Herosi Innowacyjności ponownie dla Zwróconej! Wybudują boisko do kalisteniki

piątek, 4.10.2019 10:31 1771 0

Trzy innowacje, które wyłonione zostały w akcji „Herosi Innowacyjności” skierowanej do przedsiębiorców współpracujących z Grupą Eurocash, zostaną zrealizowane na terenie województwa dolnośląskiego, w tym przy Szkole Podstawowej z Oddziałem Przedszkolnym w Zwróconej w gminie Ząbkowice Śląskie. 15 000 zł zostanie przeznaczone na stworzenie boiska do kalisteniki.

 

W sumie w akcji brało udział 661 innowacji zgłoszonych przez przedsiębiorców z całej Polski. Spośród nich klienci sklepów oraz niezależni eksperci wybrali 54 zwycięzców, którzy otrzymają łącznie 1 mln zł
na wprowadzenie zmian w swoim sklepie lub jego okolicy – 1 nagrodę do 100 tys. zł, 3 nagrody do 50 tys. zł i 50 nagród do 15 tys. zł. Laureaci konkursu zostali ogłoszeni 24 września podczas Kongresu Akademii Umiejętności w Łodzi.

 

Tematem przewodnim tegorocznej edycji konkursu "Herosi Innowacyjności" była szeroko pojęta innowacyjność - rozumiana zarówno jako nowoczesne rozwiązania technologiczne, jak i oryginalne podejście do kontaktu z klientami. Natomiast kluczowe było przede wszystkim to, by rozwiązania wprowadzane przez lokalne sklepy były ściśle dopasowane do ich potrzeb, pomogły w ich rozwoju oraz wpłynęły na poprawę zadowolenia.

Projekty można było zgłaszać w trzech kategoriach finansowych – do 100 tys. zł , do 50 tys. oraz do 15 tys. zł, a także w trzech tematycznych, które reprezentowało troje ambasadorów. Pierwszą kategorią tematyczną - „Zmieniam świat lokalnie” - opiekowała się Katarzyna Dowbor, dziennikarka
i prezenterka telewizyjna. Kategoria ta została stworzona z myślą o przedsiębiorcach angażujących się w życie lokalnej społeczności i chcących wprowadzić pozytywną zmianę w otoczeniu sklepu. Drugą kategorią była „Inwestuję w technologię”,dedykowana osobom, które śledzą najnowsze rozwiązania w branży handlowej, podążają za nowinkami technologicznymi i właśnie taką innowację chciały wprowadzić w swoim sklepie. Jej ambasadorem był Zbigniew Urbański, dziennikarz technologiczny i prezenter telewizyjny. Z kolei kategoria -„Stawiam na praktyczne rozwiązania” –dedykowana była projektom, które wpłyną na usprawnienie pracy w sklepie, a jej ambasadorem był znany dziennikarz biznesowy i społeczny- Przemysław Talkowski.

 

W województwie dolnośląskim dwie spośród trzech zwycięskich innowacji, dotyczyły kategorii „Zmieniam świat lokalnie”. To właśnie w tym obszarze tematycznym zwyciężyły projekty „Wykonanie boiska do kalisteniki” z Ząbkowic Śląskich, który zakłada stworzenie tytułowego boiska w Szkole Podstawowej z Odziałem Przedszkolnym w Zwróconej oraz „Zmieniamy naszą miejscowość (remizę) na lepsze”, który umożliwi kontynuację remontu Dolnej Remizy w Międzylesiu. Pozostały projekt, czyli „Cicha, zimna, biała, doskonała!” z Międzylesia został zgłoszony w kategorii „Stawiam na praktyczne rozwiązania” i umożliwi zakup energooszczędnego regału nabiałowego.

 - Pomysł został zgłoszony przez sklep Impuls mieszczący się przy ulicy 1 Maja w Ząbkowicach Śląskich. Do szkoły w Zwróconej uczęszcza 130 uczniów dojeżdżających z 7 wiosek: Sulisławice, Bobolice, Szklary Wieś, Szklary Huta, Rakowice, Brodziszów, Kluczowa. zkoła nie dysponuje salą gimnastyczną. Zajęcia z wychowania fizycznego odbywają się głównie na terenie wokół niej i boiska szkolnego, też nie spełniającego wymaganych warunków (wielkość, brak odpowiedniej nawierzchni itp.). Planowana inwestycja, tj. wykonanie boiska do kalisteniki, rozwiązałoby część z tych problemów, stworzyłoby miejsce, gdzie młodzież i dzieci mogliby aktywnie spędzać czas. Na zajęciach wychowania fizycznego, zainstalowane urządzenia do kalisteniki pomogą poprawiać tężyznę fizyczną i uatrakcyjnią zajęcia, a na zajęciach świetlicowych, urozmaicą wolny czas do odjazdu autobusów, natomiast w godzinach popołudniowych, miejsce do gimnastyki będzie służyć mieszkańcom wioski. 

- Ilość zwycięskich wniosków w kategorii „Zmieniam świat lokalnie”, nie tylko w województwie dolnośląskim, ale w skali całego kraju, pokazuje, że lokalne sklepy, prowadzone przez współpracujących z Eurocash przedsiębiorców, pełnią często funkcję ośrodków życia społecznego, a sami przedsiębiorcy mocno angażują się w życie swoich „małych ojczyzn”- mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu Grupy Eurocash. Popularność akcji i zaangażowanie klientów, które widoczne było zwłaszcza w trakcie głosowania internetowego, przerosły nasze oczekiwania. Dlategocieszę się, że dzięki wygranej w Herosach Innowacyjności, wiele społeczności lokalnych otrzyma nowe place zabaw, rozwiązania mające na celu aktywizację młodzieży, czy dofinansowanie dla swoich lokalnych drużyn sportowych i szkółdodaje.

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)