Eventy online – jakie możliwości oferują i jak je tworzyć?

środa, 28.6.2023 14:01 298

Branża eventowa w Polsce rozwija się w ogromnym tempie. Przedstawiciele firm z przemysłu spotkań odkrywają zupełnie nowe drogi, które w ciągu ostatnich lat cieszą się szybko rosnącą popularnością. Coraz większego znaczenia nabierają elastyczne i mobilne spotkania online, rozmowy wideo oraz wirtualne konferencje. Tworzenie projektów digitalowych to niesamowita okazja i bardzo satysfakcjonujące doświadczenie. Jakie typy eventów online są dziś najpopularniejsze? Co można zyskać, przynosząc wydarzenie do przestrzeni wirtualnej? Co jest potrzebne do przeprowadzenia projektu online’owego?

Organizacja eventów – jak zacząć?

Określenie „event” na dobre zadomowiło się w polszczyźnie. W rozumieniu osób, które pracują w branży MICE, jest to wydarzenie zaplanowane i zorganizowane pod kątem realizacji określonego celu. Event może być zrealizowany zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym, z użyciem różnego rodzaju narzędzi. W formacie wirtualnym można poprowadzić niemal każdy typ wydarzenia. Mamy szansę zorganizować w ten sposób konferencję, szkolenie, webinar, premierę produktu czy spotkanie z kluczowymi klientami. Mając w planach przygotowanie eventu online, warto być świadomym tego, że zajęcie to wymaga szczegółowego rozplanowania wielu punktów. Z tego względu warto dobrze przemyśleć skorzystanie z pomocy wyspecjalizowanej agencji eventowej, która z rozmachem wyprodukuje nawet najbardziej wymagający projekt. Z uwagi na dużą konkurencję oferta agencji eventowych jest obecnie bardzo rozbudowana i różnorodna. Specjaliści z takich firm z założenia mają szeroki zakres działań i posiadają wiele różnorodnych pomysłów na organizację imprez. Nie dotyczy to wyłącznie imprez w dosłownym tego słowa znaczeniu, ale również spotkań biznesowych, wystaw i wernisaży, a nawet eventów integracyjnych: https://bluexperience.pl/organizacja-eventow-integracyjnych/.

Dlaczego warto organizować eventy online?

Według raportu „Digital Event” wydarzenia realizowane w formule zdalnej zostały uznane za jedną z kluczowych innowacji. Prawdą jest, że ta wyjątkowo atrakcyjna alternatywa dla spotkań stacjonarnych niesie ze sobą szereg korzyści – zarówno dla organizatora, jak i uczestnika. Wirtualny format eventów daje przede wszystkim możliwość zgromadzenia większej liczby osób w jednym miejscu, co oznacza praktycznie nieograniczony zasięg. W tym przypadku nie napotykamy barier logistycznych czy transportowych: aby wziąć udział w spotkaniu, wystarczy dostęp do Internetu. Oznacza to, że możemy połączyć się bez względu na to, gdzie aktualnie się znajdujemy. Uczestnictwo zdalne to zdecydowanie większy komfort i wygoda. To także oszczędność czasu i pieniędzy. Eventy realizowane w modelu zdalnym czy hybrydowym potrafią być nie mniej atrakcyjne i efektywne co te w tradycyjnej formie, a koszty ich organizacji są znacznie niższe.

Co jest potrzebne do organizacji eventu online?

Wydarzenia wirtualne są dziś równie popularne co eventy stacjonarne. W czym tkwi tajemnica ich sukcesu? Imprezy transmitowane w Internecie są przede wszystkim wygodną formą spotkań, w których może wziąć udział każdy, praktycznie nie ruszając się z domu. Realizacja projektu wymaga skoordynowania równolegle wielu działań i olbrzymiej ilości pracy. Podstawą przy tworzeniu eventów online’owych jest przygotowanie odpowiedniego zaplecza technicznego pozwalającego na przeniesienie spotkania do wirtualnej rzeczywistości. Najważniejszą rzeczą, o którą musimy zadbać, jest dobra platforma eventowa online. To specjalne oprogramowanie umożliwiające sprawną realizację projektu digitalowego. Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał tego rozwiązania, należy wybrać właściwe narzędzia. Najlepsze platformy eventowe posiadają funkcje i możliwości, których nie dają mniej zaawansowane wersje. Zastosowanie takiego rozwiązania sprawia, że wirtualne wydarzenie przestaje być tylko transmisją zarejestrowanego materiału, lecz staje się unikalne i dopasowane do potrzeb.