46-latek uwierzył, że rozmawia z policjantem z CBŚP. Stracił ponad 25 tysięcy złotych

piątek, 7.1.2022 11:24 2017 2

Oszust zadzwonił, podał się za funkcjonariusza Centralnego Biura Śledczego Policji i powiedział, że rozpracowuje przestępców, a  konto 46-latka jest zagrożone. 46-latek uwierzył i przelał wszystkie swoje środki finansowe na wskazane przez oszusta konto. Stracił ponad 25 tysięcy złotych. W ciągu pierwszych dni stycznia zgłoszono już 3 oszustwa internetowe. Pamiętajmy, że policja nigdy nie poprosi o przekazanie komuś pieniędzy, przelanie ich na konto, pozostawienie w jakimś miejscu czy też wyrzucenie kosztowności przez okno!

 

Do zdarzenia doszło 4 stycznia 2022 roku. Z mieszkańcem gminy Kamieniec Ząbkowicki telefonicznie skontaktowała się osoba podająca się za funkcjonariusza Centralnego Biura Śledczego Policji i powiedziała, że rozpracowują gang złodziei, a jego konto jest zagrożone.

- Zdezorientowany mężczyzna zgodnie z poleceniami przelał pieniądze na nowe konto internetowe, wskazane przez oszusta. 46-latek był cały czas instruowany przez telefon komórkowy, co ma robić i jakie czynności wykonywać krok po kroku. Mężczyzna oddał oszustom ponad 25 tysięcy złotych - mówi st. asp. Katarzyna Mazurek z ząbkowickiej policji. 

Z kolei 3 stycznia na policję zgłosiła się 29-letnia mieszkanka powiatu ząbkowickiego, która poinformowała, że za pośrednictwem aplikacji ,,Messenger,” nieznana osoba podszywając się za pod jej koleżankę wyłudziła podanie kodu BLIK. Pokrzywdzona ten kod podała i straciła 500 zł, które zostały przez oszusta pobrane z jej konta.

Kolejne zostało zgłoszone 4 stycznia przez 43-letnią mieszkankę powiatu ząbkowickiego.

- Kobieta została oszukana sprzedając damskie buty na OLX. Skontaktowała się z nią przy pomocy aplikacji WhatsApp kobieta, która oświadczyła, że kupi buty, jednak prosi o wysyłkę kurierem DPD. Przesłała pokrzywdzonej aktywny link, w który 43-latka kliknęła. Została przekierowana na konto swojego banku, gdzie wprowadziła login i hasło. Żeby przejść dalej musiała podać kody, które przyszły jej w SMS-ch. Dostała dwie takie wiadomości, jednak nadal nie mogła się zalogować. Kiedy w końcu jej się to udało okazało się, że w ciągu zaledwie dwóch minut z jej konta ktoś dwukrotnie wypłacił gotówkę przy pomocy kodu BLIK. Raz było to 500 zł, natomiast minutę później 400 zł. Oszust zaciągnął również kredyt w jej imieniu na kwotę ponad 1000 zł. Mieszkanka powiatu ząbkowickiego zablokowała konto jak tylko zorientowała się, że została oszukana - dodaje policjantka.

 Przypominamy, że policja nigdy nie prosi o zaangażowanie własnych pieniędzy, w tzw. akcje przeciwko oszustom czy innym przestępcom. Nigdy, w żadnym wypadku, policjanci nie proszą o przekazanie jakichkolwiek kwot pieniędzy. Jeżeli pada taka prośba, to powinno nas uczulić. Po otrzymaniu takiego telefonu, należy się rozłączyć lub wykonać połączenie z innego aparatu telefonicznego na numer 112, aby zawiadomić o tym policję.

Pamiętajmy ! Hasła, które zakładamy do naszych kont bankowych, internetowych, mailowych, kody BLIK itd. są tylko i wyłącznie do naszej dyspozycji nigdy nie przekazujmy takich danych obcym osobom.

3 stycznia 2022 roku podkom. Andrzej Kwapisz przypomniał jak nie stać się ofiarą oszusta oraz w jaki sposób i kiedy złożyć zawiadomienie o przestępstwie na policji. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia. Materiał można zobaczyć na stronie KPP Ząbkowickie Śl. na YouTube.

 

st. asp. Katarzyna Mazurek/ KPP w Ząbkowicach Śląskich

Przeczytaj komentarze (2)

Komentarze (2)

Janek niedziela, 16.01.2022 13:40
Czy prawdą jest że przelał wszystkie swoje środki, to...
Zenek niedziela, 09.01.2022 05:45
Gdzie ci wielcy informatycy hakerzy policjanci od przestępczości internetowej .nie...