300 tys. wniosków o 300+ w dobę. Kolejne mobilne punkty

piątek, 2.7.2021 12:21 484 0

Prawie 283 tys. wniosków o wypłatę 300 plus, w ramach programu "Dobry Start", wpłynęło do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w ciągu pierwszej doby. ZUS uruchomił specjalną infolinię. Pod numerem telefonu 22 290 22 02 można uzyskać informacje w sprawie programu 300 plus. Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-15. Koszt połączenia według stawek operatorów.

W ciągu pierwszej doby (do piątku do godz. 9 rano) do ZUS wpłynęło prawie 283 tys. wniosków o wypłatę 300 plus, obejmujące ponad 405 tys. dzieci.

- Zainteresowanie programem jest ogromne. W ciągu pierwszej doby od uruchomienia naszej infolinii, konsultanci odebrali pond 3 tys. telefonów – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Najczęściej wnioski składane są przez bani oraz nasza platformę internetową PUE ZUS – dodaje.

Wnioski można składać do 30 listopada, wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.

- Gotowy jest już specjalny kreator dokumentów, który prowadzi „za rękę” każdą osobę składającą wniosek i pomoże uniknąć błędów. Gdy wniosek jest złożony poprawnie dostaje się automatyczną odpowiedź, że wniosek został przyjęty – mówi Kowalska-Matis.

Od tego roku wnioski można składać tylko online. Z danych statystycznych wynika, że w poprzednim 2020 roku na 3,2 mln wszystkich wniosków, aż 72 proc., czyli 2,3 mln wniosków o wypłatę to były wnioski elektroniczne.

Podobnie jak w przypadku bonu turystycznego do złożenia wniosku o wypłatę potrzebne jest indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego około 99,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do Internetu. A z Platformy Usług Elektronicznych ZUS korzysta już ponad 7 mln osób.

Rzeczniczka ZUS dodaje, że eksperci ZUS będą pomagali w założeniu profilu na PUE i poprawnym wypełnieniu wniosku o wypłatę 300+ tym osobom, które do tej pory nie mają swojego konta i nie będą wiedziały jak złożyć pierwszy wniosek. Od 1 lipca będą działać mobilne punkty wsparcia na Poczcie Polskiej i KRUS, w których pracownicy ZUS będą zakładali profile na PUE ZUS i pomagali w wypełnieniu wniosku.

- Bardzo ważne jest przy wypełnianiu wniosku nawet kilkukrotne sprawdzenie numeru konta. Pieniądze ZUS będzie wypłacał tylko na konto, więc ważne jest, aby numer był poprawny – dodaje. – Błąd w numerze konta to jeden z najczęstszych błędów, jaki popełniają wnioskujący. My wypłacamy pieniądze a one nie docierają do wnioskodawcy, bo numer jest błędny – przestrzega Kowalska-Matis.

ZUS wypłaci pieniądze na konto bankowe wskazane we wniosku. Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące wypłat 300+ będą przekazywane tylko w formie elektronicznej. Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln dzieci. Elektroniczna forma wniosku pozwoli znaczące na obniżenie kosztów jego obsługi. W ramach programu rodzice - bez względu na dochody - mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.

**************

ZUS zaprasza do mobilnych punktów, które są organizowane na Poczcie Polskiej i KRUS, w których pracownicy ZUS zakładająprofile na PUE ZUS i pomagają w wypełnieniu wniosku.

Najbliższe terminy dyżurów mobilnych punktów na terenie oddziaływania wałbrzyskiego oddziału ZUS:

 

URZĘDY POCZTOWE:

 

13.7.2021 godz. 9:00 - 13:00    Dzierżoniów, Rynek 38

13.7.2021 godz. 9:30 - 11:30    Marciszów, Główna 102

13.7.2021 godz. 10:00 - 13:00 Świdnica, Plac Grunwaldzki      1

14.7.2021 godz. 9:00-14:30      Nowa Ruda, ul. Niepodległości 1

14.7.2021 godz.  10:00 - 15:00 Jeżów Sudecki, ul. Długa 30   

16.08.2021  godz. 9:00 - 12:00 Kamieniec Ząbkowicki, ul. Złotostocka 21

18.8.2021 godz. 9:00 - 12:00    Ziębice, ul. Kolejowa 15

20.7.2021 godz. 9:00 - 13:00    Dzierżoniów, Osiedle Jasne 23

20.7.2021 godz. 9:30 -11:30     Kamienna Góra, ul. Papieża Jana Pawła II 31

20.7.2021 godz.  9:00 - 14:30   Kudowa-Zdrój, ul. 1 Maja 12

21.7.2021 godz. 9:30 - 14:00    Wałbrzych, ul. Juliusza Słowackiego 9

22.7.2021 godz. 9:00 - 14:30    Stronie Śląskie, ul. Kościuszki 41

23.7.2021 godz. 9:30 - 14:00    Wałbrzych, 1 Maja 146

23.8.2021 godz. 9:00 - 12:00    Stok, 3 Maja 4

25.8.2021 godz. 9:00 - 12:00    Ząbkowice Śląskie, ul. 1 Maja1

27.7.2021 godz. 11:00 - 13:00   Lubawka, ul. Dworcowa 7      

27.7.2021 godz. 9:00 - 14:30    Międzylesie k. , ul. Jeleniogórska 35

29.7.2021 godz. 9:00 - 14:30    Lądek-Zdrój, Plac Staromłyński 2

 

DYŻUR TELEFONICZNY:

7 i 8 lipca w godzinach od 9:00 do 12:00 pod numerem telefonu 75 646-88-02, dyżuruje Alicja Granda – kierownik inspektoratu w Lubaniu.

12 lipca w poniedziałek, pod numerem telefonu: 74 649 75 02,  godz. 10:00 do 13:00 dyżuruje ekspert Krystyna  Żurawiak.

 

Zapraszamy także codziennie do każdej placówki ZUS w godzinach 8.00-15.00

Iwona Kowalska-Matis Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS

Województwa Dolnośląskiego

 

 

Dodaj komentarz

Komentarze (0)