[WIDEO] Rewitalizacja historycznej linii kolejowej na trasie Bielawa – Srebrna Góra nabiera tempa. W przyszyłym roku pojedziemy pociągiem

dzisiaj, 10 godz temu 631 0

Po półwieczu przerwy Dolnośląska Służba Dróg i Kolei przywraca do życia historyczną linię kolejową nr 318, łączącą Bielawę z Srebrną Górą. Dzięki materiałowi wideo przesłanemu przez czytelnika naszego portalu możemy zobaczyć, jak aktualnie wyglądają prace na tym odcinku. Rewitalizacja ma zakończyć się w listopadzie 2026 roku.

Projekt obejmuje kompleksową odbudowę torowiska na odcinku Bielawa Zachodnia – Srebrna Góra. Powstają nowe przystanki, w tym odbudowywany Bielawa Nowa, która być może zmieni nazwę na Bielawa Zalew. Maksymalna prędkość, jaką będą mogły osiągać pociągi na tej trasie, to 80 km/h.

Nowa infrastruktura to klasyczny tor z szynami S49, wzmocnione podtorze oraz poprawione odwodnienie. Ruch kolejowy będzie nadzorowany z Dzierżoniowa, bez automatycznego systemu sterowania ruchem.

Choć rewitalizacja linii ma przede wszystkim przywrócić połączenie pasażerskie pomiędzy Wrocławiem, a Srebrną Górą, inwestycja z pewnością odegra również ważną rolę w rozwoju turystyki. Trasa prowadzi przez atrakcyjne krajobrazowo tereny z widokiem na Jezioro Bielawskie, zwane polskim Como i Góry Sowie, co czyni ją jedną z najbardziej malowniczych linii kolejowych w regionie.

Wykonawcą zadania jest spółka LWZ sp. z o.o., wyłoniona w drodze przetargu. Firma deklaruje, że termin zakończenia inwestycji planowany na listopad 2026 roku jest nieprzekraczalny.

Historia tej linii sięga XIX wieku. Ostatni pociąg pasażerski odjechał z Srebrnej Góry w latach 70. XX wieku. Teraz, po 50 latach przerwy znów będziemy mogli skorzystać z tego atrakcyjnego przejazdu. 

Zobacz aktualny stan prac w materiale wideo przesłanym przez naszego czytelnika Marcina Zachariasza:

/foto: Marcin Zachariasz, oprac. doba.pl/

Dodaj komentarz

Komentarze (0)